Походът на Марешки

За да успее low cost стратегията на Веселин Марешки в горивата, са необходими огромни продажби и самостоятелен внос

Темата накратко

- Предизборно Веселин Марешки откри огромната си бензиностанция в София, а ГДБОП нахлу в офиса на основния му доставчик.

- В краткосрочен план low cost моделът му няма как да успее, ако той не прави огромни продажби.

- В по-дългосрочен - той трябва да започне да внася гориво директно, ако иска да се развива самостоятелно.

"Изпълнихме обещаното! София, свободна си! Честито! Нашата ВОЛЯ за развитие надделя. Най-голямата бензиностанция на Балканите - VM Petroleum в "Люлин", вече работи". Минути преди 22 часа вечерта на 14 март, съобщението е публикувано във Facebook страницата на VM Petroleum.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
65 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kosmev avatar :-?
    Убитака
    • - 7
    • + 69

    Винаги съм се чудел, как някакви мизерни бензиностанцийки, в които само някой заблуден зарежда, успяват да оцеляват. Май Марешки ще излезе прав - надценките са прекалени...
    Щом 200 хил. литра на месец за "голям" обект на месец се приема в бранша за "силно"?!
    Това са 5 хил зареждания по 40литра за месец.
    Ако има 5 колонки(голям обект), това прави 1000 зареждания на колонка на месец.
    Или 35 зареждания на колонка на ден. Т.е. около едно зареждане на 40мин.
    Дори и да приемем, че през нощта активността е слаба, за 16 часа това прави грубо едно зареждане на 30мин.
    Айде представете си го - заставаш до една колонка и за час през нея минават 2 (два) автомобила - това е силно успешна бензиностанция, за която останалите "бизнесмени" в бранша ти завиждат...!?
    Не виждам проблем ефективнотта да се вдигне не 3, ами дори 5 и повече пъти. Според мен едно зареждане не отнема повече от 3 минути, дори с плащане и издаване на фактура.
    За мен бизнес-плана на Марешки е напълно реален.

    Нередност?
  • 2
    clwnjester avatar :-|
    clwnjester
    • - 4
    • + 71

    Тия които разправят,че горивото му било без акциз, да ходят да подават жалби. Най ощетени са ОМВ, Петрол, Шел, ЕКО, Лукпйл (демек тия дето бяха обвинени в картел от КЗК). И не мога да разбера, защо тоя човек само го плюят с платени реклами по социалните мрежи?

    Законен ли му е бизнеса? Ако да, няма проблем, ако не да подават жалби да го съдят и т.н.

    А щом иска да си прави партия, ми да си прави. Сега е демокарация, сулъо пулъо, Маррешки, и който иска да си прави партия и да ходи на избори. Какъв е проблемът?

    Нередност?
  • 3
    ehs1428919000397698 avatar :-|
    svilen mollov
    • + 34

    дори малка бензиностанция трудно може да мине с по-малко от 8 служители на месец??????

    Според мен един служител може да поддържа 5 бензиностанции. Ако не вярвате, елате да ви покажа.

    http://pr.pressemeldungen.at/wp-content/uploads/2012/09/Avanti_Tankomat.jpg

    Нередност?
  • 4
    dimodk avatar :-|
    Чинчила
    • - 1
    • + 96

    Стига ни занимавйте с Марешки. Далеч по интересен е Правешкия Тарикат. Как така цените на Лукойл преди ДДС/акциз са най-високите в Европа при най-ниски производствени разходи, а в същото време вече повече от десет години Лукойл работи на загуба.
    Може и да сравните какви са цените преди акцизите на Лукойл в България и какви са в Русия..ама тези теми нещо не се дискутират много по медиите

    Нередност?
  • 5
    kolisti avatar :-|
    бай кольо
    • - 2
    • + 46

    Повечето от написаното звучи смислено. Значи има място за Марешки?

    Нередност?
  • 6
    mineapolis avatar :-|
    Боби М
    • + 26

    Любопитен съм кои фирми , от търгуващите с гориво , получават 15% отстъпка от заводската цена.

    Нередност?
  • 7
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • + 50

    Ами по света е точно така - горивото се продава с надценка 2-3 цента, а бензиностанциите печелят от кафета, закуски, кока-кола, презервативи и такива подобни стоки, които всеки от опит знае, че са много по-скъпи в бензиностанциите, отколкото в което и да е павилионче.
    Друг е въпроса, че в западните държави нямат денонощни павилиончета на всеки ъгъл, така че бензиностанциите са една от малкото опции за пазаруване на такива неща.
    Отделно разходите ги намаляват до минимум, като няма бензинджия да ти зарежда сакън да не се изцапаш (или ако има, той обслужва само ВИП колонки, където е по-скъпо) и няма 5 касиерки, а само 1, защото има слот за карти на самата колонка.

    Нередност?
  • 8
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • + 52

    Няколко пъти съм споменавал, че основния проблем пред реалната конкуренция на пазара на горива е ЗЗЗННП...! Този закон гарантирано изкарва от играта дребните играчи, особено тия, които са се престрашили да правят внос! За нещо подобно се говори и в статията, като се споменават и акцизните складове...
    Всеки знае, че акцизните складове се държат от Лукойл или поне 90%-та от складовите обеми. Малко имат Петрол и още един двама дребни... Щом и паралия, като Марешки не може да пробие, сами правете сметка, как е заварден този бизнес...!
    Засега играта се дирижира от Лукойл! Подгласници са ОМВ, Петрол, Еко и Шел... Всеки си има заградена територия и продават дебело, през картелни цени! Всеки го вижда и се знае, въпроса е, как да се разбутат антимонополните органи, за да живне конкуренцията...!

    Нередност?
  • 9
    zxp53317185 avatar :-|
    zxp53317185
    • + 54

    Чета и си мисля, добре ако бензиностанциите си слагат 40 - 50 стотинки марж, колко ли си слага рафинерията,където хептен пък няма конкуренция?

    Нередност?
  • 10
    cestlavie avatar :-|
    C est la vie
    • - 13
    • + 13

    Трудно е да си представя губеща бензиностанция. Една бензиностанция продава горива, масла и има магазин, кафене, автомивка. Има бензиностанции на самообслужване, т.е. плащате чрез банкова карта. Бензиностанцията може напълно да се автоматизира т.е. още да се намалят разходите. Low cost може да има само ако се намалят максимално разходите, продава се в големи обеми и се продават допълнителни стоки и услуги. Бензиностанция с 50 колонки е голяма инвестиция и риск. Мисля че ако си внася горивата ще има предимство. В. Марешки инвестира, създава работни места и спестява пари на хората. Колко политици са ни били така полезни?
    БСК отчита че за 10 години държавният дълг се е увеличил със 160% - от 10,4 млрд. лв. през 2007г, дългът е нараснал до 26,9 млрд. лв. през 2016 г. . През този период за управлявали ГЕРБ и БСП. Тези пари потънаха в АЕЦ Белене, КТБ и разни усвоявания. Ако хората гласуват за Марешки, може обществените пари да се управляват по-добре? За мен риска си заслужава.

    Нередност?
Нов коментар