"Информационно обслужване" отчита лек спад на приходите през 2016 г.

Въпреки това държавното дружество подобрява рентабилността си до 7.2% на база печалба преди данъци.

Една от причините за по-ниските приходи е неполучено плащане за 178 хил. лв. от "БДЖ Пътнически превози"
Една от причините за по-ниските приходи е неполучено плащане за 178 хил. лв. от "БДЖ Пътнически превози"    ©  Надежда Чипева
Една от причините за по-ниските приходи е неполучено плащане за 178 хил. лв. от "БДЖ Пътнически превози"
Една от причините за по-ниските приходи е неполучено плащане за 178 хил. лв. от "БДЖ Пътнически превози"    ©  Надежда Чипева
Печалбата намалява, но е по-висока от планираната

"Информационно обслужване" е понижило леко приходите си през миналата година, а нетната печалба е спаднала с близо 19%. Това става ясно от отчета на държавното дружество. От компанията обаче отчитат годината като успешна, тъй като оперативната печалба е 8% над планираното. Причината за по-високия от очаквания резултат е привличането на нови клиенти, както и оптимизирането на разходите, посочват оттам. Значителен ръст през миналата година е отбелязан и в продажбите на електронни подписи.

Резултати

С близо 6% са се понижили приходите на дружеството през 2016 г. спрямо предходната година. Резултатът е с 2% по-нисък и от плана за годината. От управленския доклад става ясно, че една от причините за това е неполучено плащане за 178 хил. лв. (20% от общата стойност) по договор за надграждане на системата за онлайн резервация с "БДЖ Пътнически превози". През миналата година "Информационни системи" е приключила третия етап на проекта, но от държавния превозвач не са подписали приемно-предавателен протокол и съответно не са превели сумата. "Неприемането на етап 3 по договора е причина компанията да не постигне заложените в плана финансови показатели", пише в доклада.

Компанията обаче е успяла да свие разходите си с повече от планираното - над 5% на годишна база, в резултат на което печалбата преди данъци е с 8% по-висока от очакваното. През миналата година дружеството е подобрило и рентабилността си на база печалба преди данъци до 7.2% (6.5% за 2015 г.).

Договори

Основните клиенти на дружеството са различни министерства и агенции, Централната избирателна комисия, държавата, областните и общинските администрации, съдилищата и т.н. Около 10% от приходите й идват от корпоративни клиенти, а още 8% - от физически лица (предимно предоставяне на удостоверителни услуги).

Сред по-големите договори, които компанията сключи през миналата година, са тези за изнесени дейности по управление на IT услуги в системата на Министерството на финансите, който е на стойност 24.5 млн. лв., и за компютърна обработка на протоколите от президентските избори с ЦИК за 2.7 млн. лв. През 2016 г. "Информационно обслужване" стана и сертифициран партньор на един от световните гиганти в софтуерната индустрия и основен производител на ERP системи SAP.

Компанията е първата, която започна да издава електронни подписи в България, а през 2015 г. значително понижи цените и въведе издаване и подновяване на електронен подпис с валидност 3 години. В резултат на това през миналата година приходите от продажби на електронни подписи са нараснали с 13% на годишна база, а броят на издадените и подновени подписи е нараснал с 11%.

За компанията

"Информационно обслужване" е 99.5% собственост на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а останалите 0.5% от акциите са разпределени между близо 2700 индивидуални акционери. Компанията е специализирана в изграждането, развитието и поддръжката на информационни системи с национално значение, сред които информационната система за управление на приходите от местни данъци и такси, основните информационни системи на НАП, включително и публичните услуги на агенцията, системите на Министерството на финансите и Агенция "Митници". Тя е и технологичен партньор на Централната избирателна комисия. Компанията има 26 клона в страната, а общо в нея работят около 530 души.

1 коментар
  • 1
    kotze avatar :-|
    kotze

    електронния подпис е вече стара технология,в нормалните (бели)държави го ползват само военните и то им го дават безплатно,но тук населението и най-вече фирмите трябва да бъдат обирани


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход