Amazon засилва борбата с фалшивите стоки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon засилва борбата с фалшивите стоки

Джеф Безос, основател и изпълнителен директор на Amazon

Amazon засилва борбата с фалшивите стоки

Компанията обаче е атакувана заради прекалено голямата си власт над процеса на продажба

4512 прочитания

Джеф Безос, основател и изпълнителен директор на Amazon

© Reuters


Amazon ще разшири програмата си за премахване на фалшиви стоки от своя сайт през тази пролет, като това ще бъде част от по-големия план собствениците на брандове да виждат най-големия онлайн търговец повече като съюзник, отколкото като заплаха, пише Reuters. Още от следващия месец всяка марка ще може да регистрира своето лого и интелектуална собственост в Amazon, за да може компанията да премахва стоки и потенциални продавачи, които работят с фалшификати.

Това съобщи в интервю преди търговската конференция Shoptalk в Лас Вегас Питър Фариси, вицепрезидент на Amazon Marketplace. Брандовото регистриране е все още в тестова фаза. То ще бъде свободно за ползване в следващите няколко месеца и ще започне своето разпространение през Северна Америка.

Това е поредна стъпка напред за Amazon, която опитва да си върне доверието на големите брандове към сайта си и въпреки широкото разпространение на собствените си продукти сделките между трети лица в сайта остават движеща сила за приходите на компанията. Amazon също така ще опита да направи самите сделки по-лесни, както и да увеличи рекламните услуги на сайта си. Продажбите на фалшиви стоки обаче продължават да бъдат разпространени в Amazon и това доведе до няколко съдебни искания от големи компании, включително и от Apple, които не са съгласни фирмата на Джеф Безос да стои безучастна, докато се продават фалшиви продукти.

Прекалено много власт

Другите търговци в електронния сектор смятат, че Amazon контролира прекалено голяма част от процеса на търговия и докато спирането на фалшиви стоки е добро решение, то това ще даде още по-голяма власт на фирмата. Друго обвинение към Amazon е, че самата тя прави продукти, които изглеждат копирани и след това се продават с логото на компанията на по-ниска цена.

"Данните не показват това", коментира Фариси относно обвиненията, че компанията има прекалено голяма власт над дребните търговци. "Сделките между трети лица отговарят за около 50% от всички продукти, които се продават на сайта на Amazon."

Amazon достига до над 300 млн. клиенти и над 100 хиляди търговци на дребно са направили поне по 100 хил. долара през изминалата година, сочат още данните на компанията. Според него Amazon има повече положителен ефект върху продавачите, защото фирмата предлага бърза и евтина доставка.

Операция "Прозрачност"

Продавачите, марките и самите Amazon ще могат да докладват фалшиви продукти след регистрирането на брандовете. Първият подобен регистър бе разработен през 2016 г. Amazon също така ще започне и своята програма "Прозрачност", която ще позволи на фирмата да слага етикети на пакетите, за да могат купувачите да проверят какво има в кутията чрез използването на кодове с официална информация.

Според Фариси борбата на Amazon с фалшивите продукти тепърва започва. "Това не е нещо, което има ясен край - това е постоянно пътешествие", добави той.

Amazon ще разшири програмата си за премахване на фалшиви стоки от своя сайт през тази пролет, като това ще бъде част от по-големия план собствениците на брандове да виждат най-големия онлайн търговец повече като съюзник, отколкото като заплаха, пише Reuters. Още от следващия месец всяка марка ще може да регистрира своето лого и интелектуална собственост в Amazon, за да може компанията да премахва стоки и потенциални продавачи, които работят с фалшификати.

Това съобщи в интервю преди търговската конференция Shoptalk в Лас Вегас Питър Фариси, вицепрезидент на Amazon Marketplace. Брандовото регистриране е все още в тестова фаза. То ще бъде свободно за ползване в следващите няколко месеца и ще започне своето разпространение през Северна Америка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.