Apple и Facebook увеличават инвестициите в добавена реалност

Рони Абовиц, изпълнителен директор на Magic Leap - компанията, която най-вероятно първа ще пусне очила за добавена реалност на пазара

Apple и Facebook увеличават инвестициите в добавена реалност

Технологията продължава да бъде на години от крайния потребител

4276 прочитания

Рони Абовиц, изпълнителен директор на Magic Leap - компанията, която най-вероятно първа ще пусне очила за добавена реалност на пазара

© Mike Blake


Apple и Facebook ще увеличат инвестициите си в очилата за добавена реалност, където в момента лидери са стартъпът Magic Leap и продуктът на Microsoft HoloLens, пише Financial Times. Разширяването на пазара бележи известно забавяне, но към технологията все още има големи надежди. Най-сериозните от тях са свързани с това, че някой ден очилата ще заменят смартфоните като основното и най-масово използвано преносимо устройство за потребителите. Целите на двете компании са сходни, но те ще поемат по различни пътища. Докато за Apple се знае само, че инвестициите ще се увеличат, то според източниците на FT Facebook ще търси точно конкретно решение. Идеята на Марк Зукърбърг е да бъдат разработени очила, които да са "достатъчно малки, за да бъдат носени навсякъде".

Изненадата на малките

Двата технологични гиганта са в странна позиция, в която са изпреварени в сектора от стартъп. Magic Leap, компания от Флорида, която до момента е събрала 1.4 млрд. долара от инвеститори, включващи и Alphabet и Alibaba, най-вероятно ще бъде първата, която ще пусне на пазара очила за масово ползване. Това трябва да се случи по-късно през годината. Конкуренцията в сектора идва от Microsoft, която разполага с HoloLens. Продуктът на Magic Leap обаче трябва да бъде по-малък от този на Microsoft наред с по-широка видимост. Очилата ще бъдат в комплект с кутия-батерия, която да може да се закача за колан или да се слага в джоб. Общата цена ще бъде над 1000 долара.

През последните месеци обаче Magic Leap има вътрешни проблеми. Редица директори напуснаха компанията и въпросителните около производството на очилата се трупат. Макар да изглежда реалистично, те да се появят на пазара през тази година, изпълнителният директор Рони Абовиц повтаря, че очилата ще се появят "много скоро" от вече над година.

Битката сред големите

Microsoft показа своите очила HoloLens преди две години, а от година вече е на пазара за разработки - без да може да достигне до крайния потребител. Именно това открива възможност за Apple и Facebook, които също искат да се настанят в сектора. Разработките на Apple датират от над година насам, като инвестициите градивно се увеличават, наред с хората, които работят по разработването. Според източници от компанията целта на Apple е да стигне възможно най-бързо до продукт, който да може да се използва от крайния потребител. От Apple отказват коментар, но реалистично погледнато, за да се стигне до тази цел, ще бъдат необходими поне няколко години.

Миналата година главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук коментира, че ще мине време, докато добавената реалност влезе напълно в живота ни, "но когато го направи, ще се чудим как въобще сме живели без тази технология. Така, както се чудим как сме живели преди смартфони". Прогнозите при конкуренцията от Facebook също не са оптимистични, но Марк Зукърбърг държи на по-реалистичните си изказвания. Според него може да отнеме до 10 години, докато нужната технология достигне развитие, за да може да се изпълни това, което той си представя като краен продукт. "Целта е една - очилата за виртуална и добавена реалност да станат толкова малки, че да ги носим навсякъде с нас", коментира той през февруари при посещението си в една от лабораториите на Oculus - поделението на Facebook за виртуална реалност.

Apple и Facebook ще увеличат инвестициите си в очилата за добавена реалност, където в момента лидери са стартъпът Magic Leap и продуктът на Microsoft HoloLens, пише Financial Times. Разширяването на пазара бележи известно забавяне, но към технологията все още има големи надежди. Най-сериозните от тях са свързани с това, че някой ден очилата ще заменят смартфоните като основното и най-масово използвано преносимо устройство за потребителите. Целите на двете компании са сходни, но те ще поемат по различни пътища. Докато за Apple се знае само, че инвестициите ще се увеличат, то според източниците на FT Facebook ще търси точно конкретно решение. Идеята на Марк Зукърбърг е да бъдат разработени очила, които да са "достатъчно малки, за да бъдат носени навсякъде".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал