От салфетката в бара до небето на евтините билети
Как работи low cost моделът на авиокомпаниите
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Темата накратко
- Low cost превозвачите вече са ключов играч в Европа и в България.- Моделът им се доказа: много полети на ден, с един тип самолети, само по линии, в които имат пълни седалки, и на летища с ниски такси.
- Най-големият европейски превозвач по брой Ryanair донесе и бум на софийското летище.
Създаването на авиационния low cost модел, превозващ стотици милиони пътници всяка година, започва като всяка добра история.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
35 коментара
За близки дестинации и без багаж са удобни нискотарифките, макар и не особено сигурни. Обаче за далечни разстояния и когато човек има повече от 10 кила багаж излизат много по-скъпо от нормалните авиокомпании.
Щом печелят такива милиарди значи нищо нема да им стане ако бъдат задължени да оставят по-големо разстояние между седалките. Трябва да се въведат по-строги норми в полза на пътниците.
До коментар [#1] от " Алфонсо ": и защо да са "не особено сигурни" ?!?
И аз не знам какво не им е сигурно, спазват същите регулации като останалите компании,иначе не биха ги оставили да оперират. Самолетите им са по-нови от на стандартните превозвачи. Всичко е въпрос на калкулации и бизнес модел.
[quote#2:"moh20520725"] Трябва да се въведат по-строги норми в полза на пътниците. [/quote]
Ми те са ги въвели. Пътници дето са си в нормалните килограми летят малко по-удобно, а авантата на по-пълничките е, че с един билет пренасят повече килограми. Я обърни 15 кила "паласки" по цените за "свръхбагаж" да видиш. :)
Работят, следвайки трендовете още от зората на масовата гражданска авиация, довеждайки ги до максимум. Преди 30-40 години, сегашните стандарти на елитните и съвсем не-евтини авиокомпании биха изглеждали смешно жалки и не 2ра, ами направо 5та класа. Но тенденцията си върви.
И добре сте ги изброили, нещата само с едно-две пропускчета, които са комай най-важните: Пестят се пари също от поддръжка на авиопарка. Това става само и единствено за сметка на качеството, защото просто няма друг начин. Също, самолетите редовно се претоварват.
Останалите особености, сравнени със съчетанието на последните два - с мед да ги намажеш.
Добре, че печатницата за гущери работи на пълни обороти/или поне работеше до преди известно време/. И чрез борсата им наливаха пари.. с милиарди.
Иначе с тези цени на билетите - заплатите на екипажа не могат да платят даже. Обаче никой и не се и опитва да направи една сметка.
А кой плаща за купуването на самолетите например? За поддръжката им?
Това си е чисто и просто дъмпинг.
Тия финансови абрикадабри.. убиват нормалния бизнес. Ама явно на никой не му прави впечатление.
[quote#7:"mickmick"]А кой плаща за купуването на самолетите например? За поддръжката им?
Това си е чисто и просто дъмпинг. [/quote]
Ми прочети статията до края де. Хората са го написали. Купуват голям брой, чисто нови самолети, които не се нуждаят от много поддръжка, щото са чисто нови, самите самолети не се бавят на земята и вместо да правят дълги рейсове по света, те за същото време успяват да обслужат десет пъти повече пътници, при това ги таксуват допълнително към билета... А накрая, когато самолетите се поизносят и застрахователите им вдигнат застраховката и престоя за ремонти започне да се удължава, онези вземат че ги подадат и си спестят кинтите по бъдещите ремонти.
Иначе казано, правят обратното на СССР-ския опит с "Руслан" (огромния АН), който е бутик, с малко търсена услуга, и от там почти не лети, но пък разходите му по построяването, профилактиката и поддръжката на земята са огромни...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход