С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 апр 2017, 13:45, 9686 прочитания

Веригата "Т Маркет" е увеличила оборота си с 22% през 2016 г.

Компанията планира да вземе още един обект на "Магазини Европа"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С повече от една пета е нараснал оборотът на магазините "Т Маркет" през миналата година. Това става ясно от отчета на Maxima Grupe, част от която е собственикът на веригата "Максима България". Основната причина за увеличението е откриването на нови магазини, като по този начин компанията е продължила да разширява мрежата си в страната. В резултат на това българското дружество отчита най-големия ръст в рамките на групата, която работи в още четири държави.

Междувременно "Максима България" е подала уведомление до Комисията за защита на конкуренцията във връзка с намеренията си да придобие контрол върху още един обект от "Магазини Европа".


Резултати

Оборотът на "Максима България" през 2016 г. се е увеличил с 22.1% до 88.4 млн. евро (172.9 млн. лв.), показват данните на Maxima Grupe (виж таблицата). Така на практика компанията продължава да расте за пета поредна година, като през 2016 г. удвоява темпото.


В класацията "Капитал 100" веригата "Т Маркет" е на 11-о място в ритейл сектора с приходи от 154.9 млн. лв. за 2015 г.



През миналата година българското дружество се е представило най-добре в рамките на групата, която включва компании също в Литва, Латвия, Естония и Полша. Общият оборот на групата е бил 2.684 млрд. евро, което е увеличение с 0.2% спрямо 2015 г. Макар и с по-малък ръст от българското, всички дружества са отчели покачване на продажбите (от 1.2 до 6.1%) с изключение на литовското (-2.1%).

Разширяване

Големият ръст в България се дължи основно на разширяването на веригата. През миналата година компанията е открила 14 нови магазина, с което обектите й в страната вече са достигнали 61, показват данните на Maxima Grupe. През последните две години "Т Маркет" интензивно расте като верига. Най-голямата част от новите й обекти са бивши магазини Penny, след като германската верига реши да напусне българския пазар. През 2016 г. "Максима България" придоби общо 12 такива магазина – 3 от тях купи, а други 9 нае дългосрочно за период от 10+10 години, като по този начин веригата за първи път излезе от столицата. Отделно от това компанията взе под наем и три обекта от "Магазини Европа" на Христо Ковачки.

Поредна такава сделка се подготвя и в момента. "Максима България" е подала уведомление до антимонополното ведомство за намеренията си да придобие контрол върху един магазин от "Магазини Европа". От компанията уточниха, че обектът се намира в София и ще бъде нает.
Групата
"Максима България" е част от Maxima Grupe, която включва компании, опериращи в пет страни. Към края на 2016 г. групата притежава общо 557 магазина от веригите Maxima X, Maxima XX, Maxima XXX, Aldik и "Т Маркет". Най-много от тях са в Литва (241), а другите са в Латвия (151), Естония (74), България (61) и Полша (30). В групата работят над 29 хил. души.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1199 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 867 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производствената активност в еврозоната е на най-високото си ниво от 6 години

Компаниите са имали трудности да отговорят на търсенето през март

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10