Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 апр 2017, 15:18, 8440 прочитания

Tesla достави рекордните 25 хил. автомобила през първото тримесечие

Анализаторите очакват компанията отново да отбележи загуба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията на Илън Мъск се справи с първата си цел за годината.
Tesla е доставила 25 хил. автомобила през първата четвърт на годината - далеч по-висок брой, отколкото се очакваше от анализаторите, пише Financial Times. Това е силно начало на годината, която е определяща за бъдещето на основната компания на Илън Мъск. На практика от представянето през 2017 г. зависи накъде ще тръгне Tesla и дали ще успее да се наложи не само като име в иновациите, но и като пазарен лидер. През последната година компанията обявяваше няколко пъти забавяне в производството и цялостното излъчване от фирмата беше, че ситуацията е напрегната. Амбициите на Мъск бяха поставени под съмнение, като неговата цел е да бъдат произведени половин милион коли до края на 2018 г.

Годишната цел на Tesla е да достави между 47 и 50 хил. автомобила по света. В момента тези планове изглеждат изпълними предвид силното първо тримесечие. Анализаторите, които вземаха предвид проблемите на фирмата през 2016 г., очакваха, че Мъск и сега няма да може да спази поставените от него срокове и цели.


Година на отговори

Следващите няколко месеца ще бъдат сред най-тежките за Tesla, защото тогава започва производството на новата кола на Tesla - Model 3. Това е колата, с която са свързани повечето надежди на компанията за навлизане на масовия пазар. Тя е на по-достъпна цена от останалите модели на компанията и се разглежда като първата електрическа кола, която може да бъде насочена към масовата публика, а не към по-нишови и бутикови потребители. Производството трябва да започне през юли. Базовата цена на Model 3 трябва да бъде около 35 хил. долара, или по-малко от половината от цената на вече съществуващи модели на Tesla - Мodel S и Model X.

През изминалото тримесечие компанията е доставила малко повече бройки Model S, отколкото Model X. Общо за периода са произведени 25 418 коли, от които са доставени точно 25 хил. Увеличението на годишна база е с внушителните 70%.



В очакване на загуба

Анализаторите смятат, че Tesla ще обяви голяма загуба за първото тримесечие - около 125 млн. долара, което ще се дължи на еднократни ефекти. Това е в рамките и на предишната тримесечна загуба на Tesla от 121 млн. долара. При представянето на резултатите за предходното тримесечие създателят и главен изпълнителен директор Илън Мъск коментира, че се обмисля компанията да увеличи капитала си. Tesla е оценявана на 52 млрд. долара, има 3.4 млрд. долара кеш и още 8.6 млрд. долара дълг, сочат вътрешните данни.

Компанията залага на огромни инвестиции, като например фабриката за батерии в Невада, наречена Gigafactory. Тя започна да работи в ограничен капацитет в началото на годината и трябва да функционира на пълни мощности до края на годината. Изпълнението на това намерение ще се отрази дългосрочно много добре на финансовите резултати на компанията. През миналата седмица също така стана известно, че в компанията влезе нов акционер - китайската технологична компания Tencent, която купи 5% от акциите срещу 2.2 млрд. долара. Така Tencent се превръща в петия по големина инвеститор в компанията. От началото на годината акциите на Tesla са се повишили с 30% и в момента се продават за 278 долара за брой.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2255 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2537 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

КЗК не откри картел при горивата; Пилетата "Дюк" с холандски собственик; Европейците са запалени онлайн купувачи; КЗК: Няма нарушения при собствените марки; 1000 лв. заплата на касиери в магазините на "Лидл" в София

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10