Tesla надмина Ford по пазарна оценка

Ефектът може да се окаже краткотраен, но показва повишаващо се доверие в компанията на Мъск

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск е на път да изпълни амбициозните си планове през тази година.
Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск е на път да изпълни амбициозните си планове през тази година.
Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск е на път да изпълни амбициозните си планове през тази година.    ©  Stephen Lam
Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск е на път да изпълни амбициозните си планове през тази година.    ©  Stephen Lam
"Борсите се държат различно с акциите на Tesla и Ford. Ford се разглежда като индустриална компания, докато Tesla се приема като технологична компания."

Мишел Кребс, Autotrader.com

Компанията на Илън Мъск Tesla успя да задмине по пазарна капитализация един от най-големите традиционни производители на автомобили в света, Fоrd, съобщава Financial Times. Това се случи в понеделник, когато стана ясно, че Tesla е произвела над 25 хил. електрически коли през последното тримесечие и показва, че е възможно да се справи с амбициозните си планове.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivo41493463 avatar :-|
    ivo41493463
    • - 1
    • + 2

    Пазарна капитализация и пазарна оценка не е едно и също. Капитал, медия с икономически фокус сте, следете тези неща

    Нередност?
  • 2
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 2
    • + 2

    Реално, цената на акциите отразява бъдещите очаквания на инвеститорите (надеждите им) в сегашния момент, в смисъл, като "си мерят акциите", то всъщност си мерят очакванията на хората към фирмите.
    Какво реално са постигнали се вижда при разпределените дивиденти.

    Нередност?
  • 3
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • + 1

    Ех, а бяха времена, когато например Енрон беше с по-голяма капитализация от да речем Дженеръл Електрик, а Уърлдком бяха по-скъпи от АТ&Т (по спомени). Слава Богу, че тези времена вече са в миналото, и днес всичко е ясно и реално, и стъпва на солидни основи...

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    Сега остава да излезнат на печалба... Със сигурност имат по-голям потенциал за това от снап.

    Нередност?
  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 3

    Пари като вестници.. + добра финансова и технологична пирамида = огромни печалби. Поне докато не се спука балона/може и въобще да не се спука - щото има могъщи покровители и инвеститори/.

    Нередност?
  • 6
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 1
    • + 2

    Енергони трябваше да се учи от тях...

    Нередност?
  • 7
    karatista avatar :-|
    karatista
    • + 2

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев":
    Едва ли скоро ще излязат на печалба, но това не е кой знае, какъв проблем специално в техния случай, при такова търсене. Сега само да докажат, че могат да произвеждат в мащаб 3ката и ще се изстрелят в космоса. От 80 000 коли през 2016 до 500 000+ в 2020 ще е интересно да се наблюдава.

    Нередност?
  • 8
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ

    Екстра, екстра, очаквам масовата "Тесла", че там виждам бъдещето...

    Нередност?
  • 9
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#7] от "karatista":

    Ще ги видим .. колко ще произвеждат.. и колко ще се купуват. Те нямат интерес да произвеждат реално коли, а новини - там са добри.

    Нередност?
Нов коментар