Unilever взима мерки за увеличаване на печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Unilever взима мерки за увеличаване на печалбата

Unilever взима мерки за увеличаване на печалбата

Компанията ще изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. долара след неуспешния опит за сливане с Kraft Heinz

6823 прочитания

© Brendan Mcdermid / Reuters


Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.

Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите, съобщава Wall Street Journal. Мениджмънтът също така обяви, че смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара. След кратко колебание акционерите на Unilever отказаха офертата.

Според Unilever бъдещето на звеното за маргарини и печени храни трябва да бъде извън компанията и е възможно след отделянето то да бъде продадено. Основното звено за храни трябва да бъде слято с това за напитки, за да се ускори растежът на приходите и да се намалят разходите. Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.

Възстановяване доверието на инвеститорите

Unilever се опитва да си върне доверието на инвеститорите, след като се отказа от мегасделката с Kraft Heinz. Компанията е под натиск за увеличение на печалбата си и ускоряване на растежа на приходите, след като акционерите имаха разногласия за сливането и в крайна сметка не се стигна до сделка. Офертата, подкрепена от 3G Capital и Уорън Бъфет, беше оттеглена напълно и Kraft Heinz също се отказа от евентуалното сливане. В последния си бизнес доклад Unilever обяви желанието си за промяна, но без да предприема радикални мерки, каквито се искат от някои по-малки акционери.

Ако звеното с маргарини се продаде, анализаторите смятат, че евентуалния купувач трябва да плати между 6 и 7 млрд. евро. Въпреки че бизнесът е особено печеливш, продажбите в последните години намаляват заради променящите се вкусове на клиентите, които се насочват към по-естествени продукти като маслото. Наред с продажбата на звеното Unilever иска и да намали сериозно своите разходи. Това може да стане чрез сливане на други звена. Очаква се това да се случи със звената за храни и напитки, но е възможно да има и други обединения.

Целта - по-висок марж на печалбата

Мерките се взимат с една основна цел - повишаването на маржа на печалбата от 16.4% през 2016 г. до 20% през 2020 г. Компанията ще започне и изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро. Изпълнителният директор на компанията Пол Полман коментира, че въпреки бързото оттегляне на офертата на Kraft Heinz и смесените мнения по нея тя е вдигнала очакванията на инвеститорите и сега те са завишени.

"Целите, които си поставят от Unilever, са постижими и ще спомогнат за по-големия ръст на приходите, като ще се смени и част от модела на работа", коментира Седрик Беснард, анализатор в Citigroup. Според него, ако всичко върви по план, мерките трябва дадат резултат още през тази година.

Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.

Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите, съобщава Wall Street Journal. Мениджмънтът също така обяви, че смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара. След кратко колебание акционерите на Unilever отказаха офертата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK