Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите, съобщава Wall Street Journal. Мениджмънтът също така обяви, че смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара. След кратко колебание акционерите на Unilever отказаха офертата.
Според Unilever бъдещето на звеното за маргарини и печени храни трябва да бъде извън компанията и е възможно след отделянето то да бъде продадено. Основното звено за храни трябва да бъде слято с това за напитки, за да се ускори растежът на приходите и да се намалят разходите. Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.
Възстановяване доверието на инвеститорите
Unilever се опитва да си върне доверието на инвеститорите, след като се отказа от мегасделката с Kraft Heinz. Компанията е под натиск за увеличение на печалбата си и ускоряване на растежа на приходите, след като акционерите имаха разногласия за сливането и в крайна сметка не се стигна до сделка. Офертата, подкрепена от 3G Capital и Уорън Бъфет, беше оттеглена напълно и Kraft Heinz също се отказа от евентуалното сливане. В последния си бизнес доклад Unilever обяви желанието си за промяна, но без да предприема радикални мерки, каквито се искат от някои по-малки акционери.
Ако звеното с маргарини се продаде, анализаторите смятат, че евентуалния купувач трябва да плати между 6 и 7 млрд. евро. Въпреки че бизнесът е особено печеливш, продажбите в последните години намаляват заради променящите се вкусове на клиентите, които се насочват към по-естествени продукти като маслото. Наред с продажбата на звеното Unilever иска и да намали сериозно своите разходи. Това може да стане чрез сливане на други звена. Очаква се това да се случи със звената за храни и напитки, но е възможно да има и други обединения.
Целта - по-висок марж на печалбата
Мерките се взимат с една основна цел - повишаването на маржа на печалбата от 16.4% през 2016 г. до 20% през 2020 г. Компанията ще започне и изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро. Изпълнителният директор на компанията Пол Полман коментира, че въпреки бързото оттегляне на офертата на Kraft Heinz и смесените мнения по нея тя е вдигнала очакванията на инвеститорите и сега те са завишени.
"Целите, които си поставят от Unilever, са постижими и ще спомогнат за по-големия ръст на приходите, като ще се смени и част от модела на работа", коментира Седрик Беснард, анализатор в Citigroup. Според него, ако всичко върви по план, мерките трябва дадат резултат още през тази година.
Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите, съобщава Wall Street Journal. Мениджмънтът също така обяви, че смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара. След кратко колебание акционерите на Unilever отказаха офертата.
0 коментара