С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 апр 2017, 12:26, 6451 прочитания

Unilever взима мерки за увеличаване на печалбата

Компанията ще изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. долара след неуспешния опит за сливане с Kraft Heinz

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.
Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите, съобщава Wall Street Journal. Мениджмънтът също така обяви, че смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара. След кратко колебание акционерите на Unilever отказаха офертата.

Според Unilever бъдещето на звеното за маргарини и печени храни трябва да бъде извън компанията и е възможно след отделянето то да бъде продадено. Основното звено за храни трябва да бъде слято с това за напитки, за да се ускори растежът на приходите и да се намалят разходите. Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.


Възстановяване доверието на инвеститорите

Unilever се опитва да си върне доверието на инвеститорите, след като се отказа от мегасделката с Kraft Heinz. Компанията е под натиск за увеличение на печалбата си и ускоряване на растежа на приходите, след като акционерите имаха разногласия за сливането и в крайна сметка не се стигна до сделка. Офертата, подкрепена от 3G Capital и Уорън Бъфет, беше оттеглена напълно и Kraft Heinz също се отказа от евентуалното сливане. В последния си бизнес доклад Unilever обяви желанието си за промяна, но без да предприема радикални мерки, каквито се искат от някои по-малки акционери.

Ако звеното с маргарини се продаде, анализаторите смятат, че евентуалния купувач трябва да плати между 6 и 7 млрд. евро. Въпреки че бизнесът е особено печеливш, продажбите в последните години намаляват заради променящите се вкусове на клиентите, които се насочват към по-естествени продукти като маслото.
Наред с продажбата на звеното Unilever иска и да намали сериозно своите разходи. Това може да стане чрез сливане на други звена. Очаква се това да се случи със звената за храни и напитки, но е възможно да има и други обединения.



Целта - по-висок марж на печалбата

Мерките се взимат с една основна цел - повишаването на маржа на печалбата от 16.4% през 2016 г. до 20% през 2020 г. Компанията ще започне и изкупуване на акции на стойност 5 млрд. евро. Изпълнителният директор на компанията Пол Полман коментира, че въпреки бързото оттегляне на офертата на Kraft Heinz и смесените мнения по нея тя е вдигнала очакванията на инвеститорите и сега те са завишени.

"Целите, които си поставят от Unilever, са постижими и ще спомогнат за по-големия ръст на приходите, като ще се смени и част от модела на работа", коментира Седрик Беснард, анализатор в Citigroup. Според него, ако всичко върви по план, мерките трябва дадат резултат още през тази година.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 327 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 470 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Търговският морски флот ще трябва да намали вредните емисии

Новите изисквания за корабите ще влязат в сила от 2020 г.

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10