С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 апр 2017, 15:50, 6584 прочитания

Търговският морски флот ще трябва да намали вредните емисии

Новите изисквания за корабите ще влязат в сила от 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Секторът ще трябва да инвестира 60 млрд. долара на година до 2020 г., за да ги изпълни.
Морската индустрия ще трябва да инвестира близо 60 млрд. долара на година до 2020 г., за да отговори на новите екологични изисквания. Това се посочва в доклад на консултантската компания Wood Mackenzie Ltd., цитиран от Bloomberg.

През октомври Комитетът по опазване на морската среда към Международната морска организация (ММО), специализирана институция на ООН, реши, че търговските кораби, които са отговорни за 90% от световната търговия, трябва да намалят частично емисиите си на парникови газове до 2020 г. Изпълнението на това решение, от една страна, ще понижи значително рисковете от образуването на киселинни дъждове, но от друга - новите изисквания (за по-малко количество сяра отделяно при работата на двигателите) представляват сериозна заплаха пред международната търговия. Според Wood Mackenzie приетата от ММО конвенция би струвала на сектора близо 60 млрд. долара годишно. За да изпълнят условията, компаниите имат два варианта - корабите да монтират въздушни филтри или рафинериите да произвеждат горива, отделящи по-малко вредни емисии.


Възможно ли е устойчиво развитие

В края на март генералният секретар на ММО Китак Лим заяви в отговор на притесненията на бизнеса, че промяната в екологичните изисквания е част от концепцията на ММО за устойчиво развитие. За да се впишат в новите стандарти, търговските кораби трябва да намалят значително емисиите си на съединения на сяра до 0.5% от 3.5% в момента.

Това означава, че пред индустрията има две алтернативи – или превозвачите да снабдят двигателите си с пречистващи филтри, или петролните рафинерии да се пренасочат към производството на горива, отделящи по-малко вредни емисии.



"Ще настъпи абсолютен хаос", смята Ларс Петерсен, зам. генерален секретар на базираната в Дания BIMCO - група, представляваща собственици и оператори на кораби в 130 страни.

Ник Конфуорто, директор на една от най-големите компании за производство на въздушни филтри, заявява пред Bloomberg, че такива модернизации биха стрували средно по 4 млн. долара на кораб. Изправени пред потенциални разходи с такъв размер и предвид факта, че собствениците на кораби печелят средно със 70% по-малко в сравнение с преди глобалната рецесия от 2008-2009 г., компаниите не са готови да инвестират в иновации. Според Конфуорто преоборудването на по-голямата част от двигателите ще бъде предпочитан вариант, защото хипотетично, ако бъдат разработени горива с по-малко вредни емисии, те ще са до три пъти по-скъпи от сегашните. От тази гледна точка пречистващите филтри са по-добрият вариант в дългосрочен план.

Предизвикателствата

От друга страна, петролните рафинерии трябва да инвестират в разработване на нови горива, но това е скъпо начинание и отнема време. Според Ян Молат, старши експерт в Wood Mackenzie, несигурността дали инвестициите в иновации ще се изплатят и липсата на финансиране са двете основни препятствия, пред които са изправени петролните рафинерии и транспортните компании. Той споделя мнението на голяма част от предприемачите в сектора, че новите екологични изисквания ще предизвикат забавяне на доставките на стоки и суровини.

Корабната индустрия в момента потребява между 2.5 и 4 млн. барела петрол на ден и превозва около 1.9 млрд. тона петрол годишно. Според сектора изпълнението на новите изисквания за вредните емисии ще се отрази на крайния потребител.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 444 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какво има в кашкавала

Множество нарушения в 10 марки откри тест на асоциация "Активни потребители", проведен през февруари тази година

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10