С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 апр 2017, 15:50, 6511 прочитания

Търговският морски флот ще трябва да намали вредните емисии

Новите изисквания за корабите ще влязат в сила от 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Секторът ще трябва да инвестира 60 млрд. долара на година до 2020 г., за да ги изпълни.
Морската индустрия ще трябва да инвестира близо 60 млрд. долара на година до 2020 г., за да отговори на новите екологични изисквания. Това се посочва в доклад на консултантската компания Wood Mackenzie Ltd., цитиран от Bloomberg.

През октомври Комитетът по опазване на морската среда към Международната морска организация (ММО), специализирана институция на ООН, реши, че търговските кораби, които са отговорни за 90% от световната търговия, трябва да намалят частично емисиите си на парникови газове до 2020 г. Изпълнението на това решение, от една страна, ще понижи значително рисковете от образуването на киселинни дъждове, но от друга - новите изисквания (за по-малко количество сяра отделяно при работата на двигателите) представляват сериозна заплаха пред международната търговия. Според Wood Mackenzie приетата от ММО конвенция би струвала на сектора близо 60 млрд. долара годишно. За да изпълнят условията, компаниите имат два варианта - корабите да монтират въздушни филтри или рафинериите да произвеждат горива, отделящи по-малко вредни емисии.


Възможно ли е устойчиво развитие

В края на март генералният секретар на ММО Китак Лим заяви в отговор на притесненията на бизнеса, че промяната в екологичните изисквания е част от концепцията на ММО за устойчиво развитие. За да се впишат в новите стандарти, търговските кораби трябва да намалят значително емисиите си на съединения на сяра до 0.5% от 3.5% в момента.

Това означава, че пред индустрията има две алтернативи – или превозвачите да снабдят двигателите си с пречистващи филтри, или петролните рафинерии да се пренасочат към производството на горива, отделящи по-малко вредни емисии.



"Ще настъпи абсолютен хаос", смята Ларс Петерсен, зам. генерален секретар на базираната в Дания BIMCO - група, представляваща собственици и оператори на кораби в 130 страни.

Ник Конфуорто, директор на една от най-големите компании за производство на въздушни филтри, заявява пред Bloomberg, че такива модернизации биха стрували средно по 4 млн. долара на кораб. Изправени пред потенциални разходи с такъв размер и предвид факта, че собствениците на кораби печелят средно със 70% по-малко в сравнение с преди глобалната рецесия от 2008-2009 г., компаниите не са готови да инвестират в иновации. Според Конфуорто преоборудването на по-голямата част от двигателите ще бъде предпочитан вариант, защото хипотетично, ако бъдат разработени горива с по-малко вредни емисии, те ще са до три пъти по-скъпи от сегашните. От тази гледна точка пречистващите филтри са по-добрият вариант в дългосрочен план.

Предизвикателствата

От друга страна, петролните рафинерии трябва да инвестират в разработване на нови горива, но това е скъпо начинание и отнема време. Според Ян Молат, старши експерт в Wood Mackenzie, несигурността дали инвестициите в иновации ще се изплатят и липсата на финансиране са двете основни препятствия, пред които са изправени петролните рафинерии и транспортните компании. Той споделя мнението на голяма част от предприемачите в сектора, че новите екологични изисквания ще предизвикат забавяне на доставките на стоки и суровини.

Корабната индустрия в момента потребява между 2.5 и 4 млн. барела петрол на ден и превозва около 1.9 млрд. тона петрол годишно. Според сектора изпълнението на новите изисквания за вредните емисии ще се отрази на крайния потребител.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души Paysafe открива втори офис в София, в който ще работят 200 души

Компанията има 1200 служители в България и ще продължава да наема още хора

19 авг 2019, 92 прочитания

"Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив "Спиди" ще използва електрически триколки за доставки в София, Варна и Пловдив

Компанията обмисля да въведе и специализирани електромобили за дейността си

19 авг 2019, 539 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Какво има в кашкавала

Множество нарушения в 10 марки откри тест на асоциация "Активни потребители", проведен през февруари тази година

Арх. Борислав Игнатов: Всеки лев от данъците трябва да добавя качество на живота

Кандидатът за кмет на София на "Демократична България" пред "Капитал"

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда