"Пикадили" умря
След 20 години български, сръбски, белгийски и пак български собственик и обороти от около 200 млн. лв. веригата вече няма нито един обект
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Темата накратко
- В края на март веригата затвори без предупрежение 15-те си магазина и вече не работи.- Старото дружество "Пикадили" е в несъстоятелност, наследникът му "Селект трейд" бе поет от Инвестбанк заради просрочен дълг
- Освободените магазини ще бъдат заети основно от Lidl и Billa. А доставчиците на изчезналата верига едва ли ще получат нещо.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
22 коментара
Чудесно, сега ако може и банките да намалеят наполовина, а след това и треторазредните телекоми, застрахователи, пенсионни фондове и т.н. търсачи на бърза печалба.
забравих и моловете!
Абсолютно естествено е на малък пазар като българския да останат само двама-трима големи и сериозни играчи. Просто не сме Германия, за да имаме толкова много различни вериги, за съжаление.
До коментар [#3] от "karen_walker":
точно, но няколко умника са ми нацъкали минусите веднага.
конкуренцията е в полза на потребителя, но в България отдавна има пренасищане, което води до по-ниски печалби за компаниите, а те в опитите си да бъдат по-печеливши прехвърлят в/у потребителя по-високи такси, по-некачествени продукти и прочее.
В Кауфланд от 6 месеца върви здраво преструктуриране на персонал и организация на работата.Въвежда се Българският модел на работа( малко персонал,повече бонуси за директорите).Забележете колко малко касиерки има вече в магазините и колко служители които иначе зареждат в отделите са принудени да работят на касите(за което разбирасе са обучавани на две-на три) Когато шефовете не са работили в магазин се получава ефекта Пикадили.Както казва един познат "За футбол ми говориш,а ти даже не си се сабличал в час по физическо" Експлоатацията е на макс на всякъде!
Съмнявам се в Мол София да влязат Лидл или Билла, предвид близостта на 2 Билла магазина и 1 магазин на Лидл.
До коментар [#1] от "oldschool":
Това, не е толкова радостно нещо, защото, като намалява количеството на сериозни и големи вериги се намалява конкуренцията в бранша. Големите, Търг. Вериги имат качеството да създават, цели отрасли в промишлеността и местното селско стопанство, защото поръчките и асортимента, са им в индустриални количества, могат да въведат модерни опаковки и опаковъчни технологии и транспорт, стандарт за управление на качеството, а също и цените им на едро, колкото и да не харесват на производителя, всъщност го внедряват в световния пазар и го правят конкурентно способен. Когато тези фирми намаляват и останат 2-3, има опасност от картели, и въобще интереса към местната продукция, силно намалява. Малките, квартални магазинчета не са алтернатива. Те продават по-скъпа, същата стока, поради невъзможност за големи количества. Освен това, те са с най-различни собственици, поръчките са им хаос, практически купуват стоката на цени, почти, като на дребно, т.е. нямат добра печалба, нямат асортимент, не могат да гарантират достоверността на производителя. помещенията са им под висок наем, транспорта им е ужасен, подходящи складове за различните стоки нямат, счетоводната система и апаратура е от ниско ниво (макс.евтина). Стандарти за качество е невъзможно да постигнат. Дребните магазини не могат да просъществуват дългосрочно, без протекция и помощ от специално организирана служба, като напр. ЦКС,- Центр. Кооп. Съюз, чиито членове се ползват от предимствата и помощта на Централна организация, подкрепяна и от ЕС и в нея, членуват и много производители. Всъщност това се доближава до предимствата на голяма верига. Въпроса е много дълъг и ще падне голямо писане, така че дотук.
Това е съвсем нормално и не би трябвало да изненадва никого, имайки предвид тотално компрометирания екип, започвайки от търговската директорка Кремена Миланова, през всички байери от млечните до месните продукти и алкохола. То след техните разпределяния не оставаше марж за веригата... Да не говорим за безумно високите наеми на магазините им, които някой тотален безхаберник е предложил и пълен идиот е подписал и одобрил. Никой нормален доставчик не им правеше доставки без да им бъде предплатено, защото хората вече са се напатили. Такива "мениджъри" като гореспоменатите са в състояние да бутнат и най-добре стъпилата търговска верига. Абсолютно прави са били от екипа на банката като са решили да влязат във владение на каквото е останало като активи.
За професионализъм в "Пикадили" можеше да се говори само в минало време. Много хора, които са се опитвали да им подадат ръка са пострадали именно от такива корупционни практики, при които преди няколко месеца си замина целият водещ състав на "Кауфланд". Един апартамент си купува, друг автопарк си прави, трети се договаря с конкурентна верига... Лошото е, че "благодарение" на тях, обикновени хора остават без работа. Лъжеха и със задниците си, щом все големи фирми успяха да глътнат вода покрай тях - Маджаров, Градус, Бони, Хепи, ВДН, Астра, то е страшна дупка покрай тях. Пасива на баланса им сигурно е 10 страници, заради мениджърските им способности. А само като им видиш търговските представители, т.н. байери, ти трябват 40 секунди разговор с тях, за да ти стане ясно какво се случва и какъв е единственият начин да продаваш при тях.
А Никола някой си или е бил кръгъл идиот, за да не види какво става или е имал пари бол, за да ги раздава за такива смешковци...
На мениджърите на останалите компании, дето сега същите тия "управленци" ще им чукнат на вратите за работа един съвет: Видите ли в СВ-то "напуснал 2017.03 "Пикадили"" направо посочвайте изхода... Могат да Ви помогнат с опит в това как да обявите банкрут, но не и как да подобрите бизнеса си. Същите тия преди това бяха и в другите изброени по-горе трупове на хранителни вериги.
Забравихме да споменем и Косева-Бошова и останалите около нея...
Винаги съм се чудел, колко трябва да не разбираш от търговия, за да фалираш супермаркети, като Пиакдили и Карфур, които си бяха съвсем разработени магазини на добра локация. Разбира се, ако е имало не рентабилен единичен магазин, е трябвало само той да се затвори, а не целите вериги.
Явно, някой вместо да плаща на доставчиците, е заделял пари от оборота за себе си.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.