Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan

Осаму Масуко, изпълнителен директор на Mitsubishi Motors

Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan

Японската компания се изправя на крака след проблемите през последните години

8328 прочитания

Осаму Масуко, изпълнителен директор на Mitsubishi Motors

© Kim Kyung-Hoon


Колите на Mitsubishi са известни със своята издръжливост и устойчивост на трудни терени. Когато обаче Nissan изпрати свои директори, които да помогнат на изпадналата в криза и скандали японска компания преди шест месеца, тя се захвана със задача, която можеше да се окаже, че не е по силите и на най-големите офроуд бизнес ентусиасти. Половин година по-късно обаче вече са налице първите сигнали, че Mitsubishi може да обърне негативната тенденция. Влизането на Nissan в Mitsubishi се оказва правилна стъпка за алианса между Nissan и Renault, които се опитват да се конкурират с най-големите световни групи по продажби Volkswagen и Toyota, пише Financial Times.

"В някои отношения се чувстваме сякаш сме тук от пет минути, но когато погледнем назад, виждаме, че са били наистина заети пет минути", казва Тревор Ман, ветеран в Nissan, който започва работа в Mitsubishi през ноември като директор по операциите. Той трябва да е един от хората, които носят основната отговорност за промяната в бизнеса на Mitsubishi и успешното интегриране на марката в портфолиото на Nissan. "Трябва да подредим къщата си. Не можем просто да разчитаме, че алиансът ни ще реши всичките ни проблеми", добавя той.

Миналата година Nissan инжектира в Mitsubishi 2.3 млрд. долара, за да закупи 34% от акциите на групата. Решението беше взето от Карлос Госн, който се отказа от поста си на изпълнителен директор на Nissan, но продължава да бъде влиятелна личност в компанията, заемайки още постовете на президент в Nissan и Mitsubishi, наред с това да бъде изпълнителен директор на Renault.

Какво се промени

Промените в компанията включват по-конкретни цели за работата на служителите, премахване на досегашната управленска система и на известната корпоративна култура на японската компания, която обаче не е известна с прозрачността си. Финансовото звено също е с почти изцяло сменени кадри и начин на работа. За Тревор Ман това не е точно лесен старт. Три дни преди да се присъедини към групата, Mitsubishi предупреди инвеститорите си, че ще понесе загуба от 250 млн. долара за годината, основно заради скандала около ефикасността на горивото, разразил се през миналата година и довел до нуждата компанията да бъде спасявана от Nissan.

Добрата новина е, че новите прогнози за финансовата година, приключила през март, са положителни - компанията ще завърши с печалба от около 10 млн. долара. Nissan, изглежда, е убедена, че проблемите на Mitsubishi могат да бъдат решени. Работниците в заводите вече са по-мотивирани предвид по-доброто управление и Mitsubishi малко по малко си стъпва на краката.

Към перфекционизъм

Според Ман компанията вече наблюдава от съвсем близо целия процес по създаването на автомобилите, за да са напълно сигурни, че няма нито проблеми с производството, нито по-важното - корупционни схеми. Изпълнителният директор на Mitsubishi Осаму Масуко, който работи в групата през, общо взето, целия си живот, вече отговаря директно и за контрола на рисковете и бизнес етиката. Всеки месец Mitsubishi има нови цели, които трябва да се спазват, процесът се води от нов директорски екип и целта е не само да се върне печалбата, да се спрат схемите и порочните практики, но и да се промени цялостната култура на работа в компанията. "Трябва да обясним на хората, които работят тук, че не е страшно да се провалиш", казва Ман. "Ако нещо не работи, по-добре да го кажем по-рано, за да се справим с проблемите и да се върнем в правия път", добавя той.

Колите на Mitsubishi са известни със своята издръжливост и устойчивост на трудни терени. Когато обаче Nissan изпрати свои директори, които да помогнат на изпадналата в криза и скандали японска компания преди шест месеца, тя се захвана със задача, която можеше да се окаже, че не е по силите и на най-големите офроуд бизнес ентусиасти. Половин година по-късно обаче вече са налице първите сигнали, че Mitsubishi може да обърне негативната тенденция. Влизането на Nissan в Mitsubishi се оказва правилна стъпка за алианса между Nissan и Renault, които се опитват да се конкурират с най-големите световни групи по продажби Volkswagen и Toyota, пише Financial Times.

"В някои отношения се чувстваме сякаш сме тук от пет минути, но когато погледнем назад, виждаме, че са били наистина заети пет минути", казва Тревор Ман, ветеран в Nissan, който започва работа в Mitsubishi през ноември като директор по операциите. Той трябва да е един от хората, които носят основната отговорност за промяната в бизнеса на Mitsubishi и успешното интегриране на марката в портфолиото на Nissan. "Трябва да подредим къщата си. Не можем просто да разчитаме, че алиансът ни ще реши всичките ни проблеми", добавя той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK