Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 апр 2017, 10:44, 7739 прочитания

Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan

Японската компания се изправя на крака след проблемите през последните години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Колите на Mitsubishi са известни със своята издръжливост и устойчивост на трудни терени. Когато обаче Nissan изпрати свои директори, които да помогнат на изпадналата в криза и скандали японска компания преди шест месеца, тя се захвана със задача, която можеше да се окаже, че не е по силите и на най-големите офроуд бизнес ентусиасти. Половин година по-късно обаче вече са налице първите сигнали, че Mitsubishi може да обърне негативната тенденция. Влизането на Nissan в Mitsubishi се оказва правилна стъпка за алианса между Nissan и Renault, които се опитват да се конкурират с най-големите световни групи по продажби Volkswagen и Toyota, пише Financial Times.

"В някои отношения се чувстваме сякаш сме тук от пет минути, но когато погледнем назад, виждаме, че са били наистина заети пет минути", казва Тревор Ман, ветеран в Nissan, който започва работа в Mitsubishi през ноември като директор по операциите. Той трябва да е един от хората, които носят основната отговорност за промяната в бизнеса на Mitsubishi и успешното интегриране на марката в портфолиото на Nissan. "Трябва да подредим къщата си. Не можем просто да разчитаме, че алиансът ни ще реши всичките ни проблеми", добавя той.


Миналата година Nissan инжектира в Mitsubishi 2.3 млрд. долара, за да закупи 34% от акциите на групата. Решението беше взето от Карлос Госн, който се отказа от поста си на изпълнителен директор на Nissan, но продължава да бъде влиятелна личност в компанията, заемайки още постовете на президент в Nissan и Mitsubishi, наред с това да бъде изпълнителен директор на Renault.

Какво се промени

Промените в компанията включват по-конкретни цели за работата на служителите, премахване на досегашната управленска система и на известната корпоративна култура на японската компания, която обаче не е известна с прозрачността си. Финансовото звено също е с почти изцяло сменени кадри и начин на работа. За Тревор Ман това не е точно лесен старт. Три дни преди да се присъедини към групата, Mitsubishi предупреди инвеститорите си, че ще понесе загуба от 250 млн. долара за годината, основно заради скандала около ефикасността на горивото, разразил се през миналата година и довел до нуждата компанията да бъде спасявана от Nissan.



Добрата новина е, че новите прогнози за финансовата година, приключила през март, са положителни - компанията ще завърши с печалба от около 10 млн. долара. Nissan, изглежда, е убедена, че проблемите на Mitsubishi могат да бъдат решени. Работниците в заводите вече са по-мотивирани предвид по-доброто управление и Mitsubishi малко по малко си стъпва на краката.

Към перфекционизъм

Според Ман компанията вече наблюдава от съвсем близо целия процес по създаването на автомобилите, за да са напълно сигурни, че няма нито проблеми с производството, нито по-важното - корупционни схеми. Изпълнителният директор на Mitsubishi Осаму Масуко, който работи в групата през, общо взето, целия си живот, вече отговаря директно и за контрола на рисковете и бизнес етиката. Всеки месец Mitsubishi има нови цели, които трябва да се спазват, процесът се води от нов директорски екип и целта е не само да се върне печалбата, да се спрат схемите и порочните практики, но и да се промени цялостната култура на работа в компанията. "Трябва да обясним на хората, които работят тук, че не е страшно да се провалиш", казва Ман. "Ако нещо не работи, по-добре да го кажем по-рано, за да се справим с проблемите и да се върнем в правия път", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Mitsubishi Nissan Renault

Прочетете и това

Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости" 3 Предложение от бизнеса: да минем през коронавируса "на две скорости"

Красен Кюркчиев от "Фикосота" предлага стратегия за спрявяне с епидемията с минимални жертви и щети за икономиката, като се раздели обществото на две групи според риска

29 мар 2020, 3268 прочитания

Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално Мините в Челопеч и Крумовград продължават да работят нормално

Повечето от материалите, които "Дънди прешъс металс" използва, се доставят от български фирми

29 мар 2020, 1176 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10