С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 апр 2017, 10:44, 7583 прочитания

Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan

Японската компания се изправя на крака след проблемите през последните години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Колите на Mitsubishi са известни със своята издръжливост и устойчивост на трудни терени. Когато обаче Nissan изпрати свои директори, които да помогнат на изпадналата в криза и скандали японска компания преди шест месеца, тя се захвана със задача, която можеше да се окаже, че не е по силите и на най-големите офроуд бизнес ентусиасти. Половин година по-късно обаче вече са налице първите сигнали, че Mitsubishi може да обърне негативната тенденция. Влизането на Nissan в Mitsubishi се оказва правилна стъпка за алианса между Nissan и Renault, които се опитват да се конкурират с най-големите световни групи по продажби Volkswagen и Toyota, пише Financial Times.

"В някои отношения се чувстваме сякаш сме тук от пет минути, но когато погледнем назад, виждаме, че са били наистина заети пет минути", казва Тревор Ман, ветеран в Nissan, който започва работа в Mitsubishi през ноември като директор по операциите. Той трябва да е един от хората, които носят основната отговорност за промяната в бизнеса на Mitsubishi и успешното интегриране на марката в портфолиото на Nissan. "Трябва да подредим къщата си. Не можем просто да разчитаме, че алиансът ни ще реши всичките ни проблеми", добавя той.


Миналата година Nissan инжектира в Mitsubishi 2.3 млрд. долара, за да закупи 34% от акциите на групата. Решението беше взето от Карлос Госн, който се отказа от поста си на изпълнителен директор на Nissan, но продължава да бъде влиятелна личност в компанията, заемайки още постовете на президент в Nissan и Mitsubishi, наред с това да бъде изпълнителен директор на Renault.

Какво се промени

Промените в компанията включват по-конкретни цели за работата на служителите, премахване на досегашната управленска система и на известната корпоративна култура на японската компания, която обаче не е известна с прозрачността си. Финансовото звено също е с почти изцяло сменени кадри и начин на работа. За Тревор Ман това не е точно лесен старт. Три дни преди да се присъедини към групата, Mitsubishi предупреди инвеститорите си, че ще понесе загуба от 250 млн. долара за годината, основно заради скандала около ефикасността на горивото, разразил се през миналата година и довел до нуждата компанията да бъде спасявана от Nissan.



Добрата новина е, че новите прогнози за финансовата година, приключила през март, са положителни - компанията ще завърши с печалба от около 10 млн. долара. Nissan, изглежда, е убедена, че проблемите на Mitsubishi могат да бъдат решени. Работниците в заводите вече са по-мотивирани предвид по-доброто управление и Mitsubishi малко по малко си стъпва на краката.

Към перфекционизъм

Според Ман компанията вече наблюдава от съвсем близо целия процес по създаването на автомобилите, за да са напълно сигурни, че няма нито проблеми с производството, нито по-важното - корупционни схеми. Изпълнителният директор на Mitsubishi Осаму Масуко, който работи в групата през, общо взето, целия си живот, вече отговаря директно и за контрола на рисковете и бизнес етиката. Всеки месец Mitsubishi има нови цели, които трябва да се спазват, процесът се води от нов директорски екип и целта е не само да се върне печалбата, да се спрат схемите и порочните практики, но и да се промени цялостната култура на работа в компанията. "Трябва да обясним на хората, които работят тук, че не е страшно да се провалиш", казва Ман. "Ако нещо не работи, по-добре да го кажем по-рано, за да се справим с проблемите и да се върнем в правия път", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Mitsubishi Nissan Renault

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 683 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 709 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2232 прочитания

17 яну 2020, 1512 прочитания

17 яну 2020, 1471 прочитания

17 яну 2020, 1286 прочитания

17 яну 2020, 1185 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10