С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 апр 2017, 10:44, 7611 прочитания

Mitsubishi се връща на пътя на печалбата с помощта на Nissan

Японската компания се изправя на крака след проблемите през последните години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Колите на Mitsubishi са известни със своята издръжливост и устойчивост на трудни терени. Когато обаче Nissan изпрати свои директори, които да помогнат на изпадналата в криза и скандали японска компания преди шест месеца, тя се захвана със задача, която можеше да се окаже, че не е по силите и на най-големите офроуд бизнес ентусиасти. Половин година по-късно обаче вече са налице първите сигнали, че Mitsubishi може да обърне негативната тенденция. Влизането на Nissan в Mitsubishi се оказва правилна стъпка за алианса между Nissan и Renault, които се опитват да се конкурират с най-големите световни групи по продажби Volkswagen и Toyota, пише Financial Times.

"В някои отношения се чувстваме сякаш сме тук от пет минути, но когато погледнем назад, виждаме, че са били наистина заети пет минути", казва Тревор Ман, ветеран в Nissan, който започва работа в Mitsubishi през ноември като директор по операциите. Той трябва да е един от хората, които носят основната отговорност за промяната в бизнеса на Mitsubishi и успешното интегриране на марката в портфолиото на Nissan. "Трябва да подредим къщата си. Не можем просто да разчитаме, че алиансът ни ще реши всичките ни проблеми", добавя той.


Миналата година Nissan инжектира в Mitsubishi 2.3 млрд. долара, за да закупи 34% от акциите на групата. Решението беше взето от Карлос Госн, който се отказа от поста си на изпълнителен директор на Nissan, но продължава да бъде влиятелна личност в компанията, заемайки още постовете на президент в Nissan и Mitsubishi, наред с това да бъде изпълнителен директор на Renault.

Какво се промени

Промените в компанията включват по-конкретни цели за работата на служителите, премахване на досегашната управленска система и на известната корпоративна култура на японската компания, която обаче не е известна с прозрачността си. Финансовото звено също е с почти изцяло сменени кадри и начин на работа. За Тревор Ман това не е точно лесен старт. Три дни преди да се присъедини към групата, Mitsubishi предупреди инвеститорите си, че ще понесе загуба от 250 млн. долара за годината, основно заради скандала около ефикасността на горивото, разразил се през миналата година и довел до нуждата компанията да бъде спасявана от Nissan.



Добрата новина е, че новите прогнози за финансовата година, приключила през март, са положителни - компанията ще завърши с печалба от около 10 млн. долара. Nissan, изглежда, е убедена, че проблемите на Mitsubishi могат да бъдат решени. Работниците в заводите вече са по-мотивирани предвид по-доброто управление и Mitsubishi малко по малко си стъпва на краката.

Към перфекционизъм

Според Ман компанията вече наблюдава от съвсем близо целия процес по създаването на автомобилите, за да са напълно сигурни, че няма нито проблеми с производството, нито по-важното - корупционни схеми. Изпълнителният директор на Mitsubishi Осаму Масуко, който работи в групата през, общо взето, целия си живот, вече отговаря директно и за контрола на рисковете и бизнес етиката. Всеки месец Mitsubishi има нови цели, които трябва да се спазват, процесът се води от нов директорски екип и целта е не само да се върне печалбата, да се спрат схемите и порочните практики, но и да се промени цялостната култура на работа в компанията. "Трябва да обясним на хората, които работят тук, че не е страшно да се провалиш", казва Ман. "Ако нещо не работи, по-добре да го кажем по-рано, за да се справим с проблемите и да се върнем в правия път", добавя той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Mitsubishi Nissan Renault

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 223 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 333 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10