Adidas пуска на масовия пазар 3D принтирани маратонки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Adidas пуска на масовия пазар 3D принтирани маратонки

Обувката Futurecraft 4D бе представена в Ню Йорк

Adidas пуска на масовия пазар 3D принтирани маратонки

Компанията обединява усилията си със стартъп от Силициевата долина, който да оптимизира процеса

12373 прочитания

Обувката Futurecraft 4D бе представена в Ню Йорк

© Joe Penney


Германската компания за спортна екипировка Adidas ще пусне на пазара нови маратонки, чийто подметки са направени чрез триизмерно принтиране, пише Reuters. Идеята е обувките, които се правят чрез иновативната технология, да започнат да се произвеждат масово през следващата година. По този начин команията преминава към нов етап в производството на спортни стоки. Тя ще си сътрудничи с младата калифорнийска компания Carbon, която прокарва пътя на новата технология Digital Light Synthesis. Тя позволява с помощта на 3D принтер да се прави междинна подметка от полимерна гума, чувствителна към светлината.

Клиентът проектира

Компанията се опитва да реагира бързо на променящите се тенденции в сектора и да даде на клиентите си възможност да проектират спортни обувки по свой вкус. Adidas вече представя възможност за някои от моделите си да бъдат направени с цвят по избор на клиента. Това изискваше поръчка по интернет.

При новото производство на 3D принтирани маратонки Adidas ще заложи на лимитирани серии и дори индивидуално направени според теглото на конкретния човек. Подобен експеримент с 3D принтиране на продукти правят и големите конкуренти на германската компания в сектора - Nike, Under Armour и New Balance. До момента обаче те използваха технологията само за прототипи и персонализирани бройки, без да имат масово производство.

Новата технология

Традиционните 3D принтери работят сравнително бавно и скъпо. Направените от тях обувки в повечето случаи имат сериозна разлика с качеството спрямо обикновеното производство. Adidas обаче има решение за този проблем, като обяви ново партньорство със стартъпа от Силициевата долина Carbon, който работи с по-напреднала технология, която отстранява повечето от минусите на 3D принтирането.

"Това е огромна крачка напред не само за нас като компания, но и за цялата индустрия", коментира Герд Манц, директор по технологичната иновация в Adidas. "Преминахме отвъд границите." Новите обувки ще носят името Futurecraft 4D. Целите на Adidas са през тази година да бъдат продадени поне пет хиляди бройки от триизмерно принтираните маратонки, докато за следващата година целта е далеч по-амбициозна - 100 хил. Компанията работи за допълнително оптимизиране на производствения процес, намалявайки нужното време и цената. В момента производството на един чифт обувки може да отнеме между 20 минути и час и половина.

Все още не се знае каква ще бъде началната цена на обувките. Миналата година Adidas продаде няколкостотин чифта, направени с обикновени 3D принтери, срещу 333 долара за всеки. Тогава производството на един чифт отнемаше около 10 часа и самият процес беше особено скъп. Очакванията са сега цената да е по-ниска и да продължи да пада.

Германската компания за спортна екипировка Adidas ще пусне на пазара нови маратонки, чийто подметки са направени чрез триизмерно принтиране, пише Reuters. Идеята е обувките, които се правят чрез иновативната технология, да започнат да се произвеждат масово през следващата година. По този начин команията преминава към нов етап в производството на спортни стоки. Тя ще си сътрудничи с младата калифорнийска компания Carbon, която прокарва пътя на новата технология Digital Light Synthesis. Тя позволява с помощта на 3D принтер да се прави междинна подметка от полимерна гума, чувствителна към светлината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    sweeper avatar :-(
    sweeper

    Еее, ами че тия Адидас маратонки съвсем като турските (или китайски?) мрежести обувки за 5-6лв по пазарите от 25 години насам. :) :) :)

  • 2
    deutschwagen avatar :-|
    deutschwagen

    До коментар [#1] от "sweeper":

    Нямаш си представа какви глупости говориш. Очевидно не си и помирисвал оригинални Адидас от по-горните им класи.

  • 3
    gost22 avatar :-?
    gost22

    [quote#1:"sweeper"]Еее, ами че тия Адидас маратонки съвсем като турските (или китайски?) мрежести обувки за 5-6лв по пазарите от 25 години насам. :) :) :) [/quote]
    Ти виждаш мрежести обувки, аз виждам производство на индивидуални обувки почти без ръчен труд в тях... в смисъл не ти трябва обувен завод в Китай или другаде по света.

  • 4
    2.5 avatar :-|
    2.5

    "При новото производство на 3D принтирани маратонки Adidas ще заложи на лимитирани серии и дори индивидуално направени според теглото на конкретния човек."

    Идеята да се произвежда индустриален продукт, персонализиран за собственика си е бъдещето не само на този бизнес!
    Кой би предположил, че ще се стигне до това след отмиране на занаятите...

  • 5
    sweeper avatar :-P
    sweeper

    До коментар [#2] от "deutschwagen":

    Много насериозно се вземаш, баджанак :)

  • 6
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    Дааамм.. и тия маратонки ша ги обуват.. роботи...
    Зашо роботите не плашшат данъци?
    ... шото немат сърце..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.