Кои са най-силните марки на българския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кои са най-силните марки на българския пазар

Световната интернет търсачка Google е най-силната марка в България за 2017 г.

Кои са най-силните марки на българския пазар

Шестата поредна класация на Superbrands показа размествания при лидерите в някои категории

Мара Георгиева
19132 прочитания

Световната интернет търсачка Google е най-силната марка в България за 2017 г.

© Reuters


Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google. В топ 5 са Adidas, Facebook, Coca-Cola и bTV. Това показва шестото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.

Освен bTV в топ 20 на класацията попадат още три български марки – "Нова телевизия", Happy Bar & Grill и "Девин". За първи път в 20-ицата влизат два международни бранда: "Кауфланд" и Samsung, уточняват от българския офис на Superbrands.

"Проучванията досега показват, че глобалните марки са по-силни от местните. За съжаление нямаме силни индустриални марки на лидерски позиции, които да свидетелстват за ръст в икономиката", коментира за "Капитал" Мила Векова, представител на Superbrands за България.

Разместване по сектори

Номинираните марки са позиционирани за оценяване в 27 категории. Някои от досегашните лидери запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, показва класацията. Mercedes-Benz измества BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК е начело в банковия сектор, където измества ПИБ, Мтел отстранява Vivacom при телекомуникациите. "Булстрад Виена иншурънс груп" е на лидерското място в застрахователния сегмент, където досега е била ДЗИ. Lindt измества Milka при "Шоколадови и захарни изделия", а българската "Биопрограма" отстранява досегашния лидер Pickwick при "Напитки - кафе, чай", уточниха от Superbrands Bulgaria.

Методика

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 държави, в които се реализира програмата Superbrands. Селекцията се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури - борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение и не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

Марките, които влизат в класацията, получават правото да участват в официалната публикация за България за 2017/2018 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации.

Автор: Капитал
Автор: Капитал

Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google. В топ 5 са Adidas, Facebook, Coca-Cola и bTV. Това показва шестото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.

Освен bTV в топ 20 на класацията попадат още три български марки – "Нова телевизия", Happy Bar & Grill и "Девин". За първи път в 20-ицата влизат два международни бранда: "Кауфланд" и Samsung, уточняват от българския офис на Superbrands.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    xymax avatar :-P
    xymax

    Е*ати тъпата класация. бТВ най-популярна марка от българските :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK