С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 11 апр 2017, 17:29, 18174 прочитания

Кои са най-силните марки на българския пазар

Шестата поредна класация на Superbrands показа размествания при лидерите в някои категории

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google. В топ 5 са Adidas, Facebook, Coca-Cola и bTV. Това показва шестото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.

Освен bTV в топ 20 на класацията попадат още три български марки – "Нова телевизия", Happy Bar & Grill и "Девин". За първи път в 20-ицата влизат два международни бранда: "Кауфланд" и Samsung, уточняват от българския офис на Superbrands.


"Проучванията досега показват, че глобалните марки са по-силни от местните. За съжаление нямаме силни индустриални марки на лидерски позиции, които да свидетелстват за ръст в икономиката", коментира за "Капитал" Мила Векова, представител на Superbrands за България.

Разместване по сектори

Номинираните марки са позиционирани за оценяване в 27 категории. Някои от досегашните лидери запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, показва класацията. Mercedes-Benz измества BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК е начело в банковия сектор, където измества ПИБ, Мтел отстранява Vivacom при телекомуникациите. "Булстрад Виена иншурънс груп" е на лидерското място в застрахователния сегмент, където досега е била ДЗИ. Lindt измества Milka при "Шоколадови и захарни изделия", а българската "Биопрограма" отстранява досегашния лидер Pickwick при "Напитки - кафе, чай", уточниха от Superbrands Bulgaria.



Методика

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 държави, в които се реализира програмата Superbrands. Селекцията се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури - борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение и не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

Марките, които влизат в класацията, получават правото да участват в официалната публикация за България за 2017/2018 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 143 прочитания

Като няма Кой, трябва някой Като няма Кой, трябва някой

Държавата поема дистрибуцията на пресата, след като компаниите, свързани с Делян Пеевски спират да правят това на 1 март. По този начин държавата ще субсидира медиите

27 фев 2020, 150 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първият ETF, следящ търговията с марихуана, поскъпна с 18%

Канадският фонд Medical Marijuana Life Sciences управлява активи за близо 62 млн. канадски долара

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10