Siemens и Bombardier може да слеят бизнеса си за производство на влакове
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Siemens и Bombardier може да слеят бизнеса си за производство на влакове

Siemens и Bombardier може да слеят бизнеса си за производство на влакове

Компаниите биха се срещнали със сериозни проблеми при одобряването на евентуална сделка от регулаторите

5427 прочитания

© Andrew Winning


Siemens и Bombardier са започнали предварителни разговори за сливане на влаковите си бизнеси. Това твърдят двама източници, цитирани от Bloomberg. Новината се се отрази добре на акциите на двете фирми, като Siemens повиши оценката си с 2% до най-високото историческо ниво, а тези на канадската фирма Bombardier отбелязаха ръст от 8%. Влаковите операции на Siemens правят по-голямата част от приходите на транспортното звено на компанията, като миналата година то отбеляза оборот от 7.8 млрд. евро. Bombardier е реализирала подобни приходи през 2016 г. - 7.6 млрд. долара. Според източниците разговорите са все още на прекалено ранна фаза и не могат да бъдат дадени повече детайли.

Евентуална сделка обаче би срещнала сериозни проблеми от страна на регулаторните органи от двете страни на океана. Bombardier е голям играч на регионалния пазар и вече е най-големият доставчик на пътнически услуги. Siemens, която се фокусира върху високоскоростни влакове, е трета по големина по брой пътници. Едно евентуално сливане през 2017 г. би се превърнало в чувствителна тема, особено предвид наближаващите парламентарни избори в Германия през септември.

Консолидация в Европа

Анализаторите коментират, че европейските лидери в сектора на железопътните услуги трябва да се консолидират, за да могат да се справят по-лесно с китайската конкуренция от страна на China Railway Signal, която се развива изключително бързо на европейския пазар. "Сливането и интеграцията на двете компании би било много сложно, ще има и намаляване на работните места. Понякога обаче трябва да направиш такава рискована крачка, за да се развиваш в дългосрочен план", коментира един от източниците на Bloomberg.

Според него Siemens е компанията, която има повече желание сделката да се случи, защото се чувства като по-големия партньор при едно подобно сливане. За Bombardier има проблем със загубата на работни места около Берлин. Регионът около столицата е проблемна зона, където безработицата е на по-високо ниво. "Загубата на индустриални работни места в Берлин е много по-чувствителна тема, отколкото в Бавария, където хората могат просто да пресекат улицата и да си намерят нова работа", коментира още източникът.

По-голяма амбиция

Според Саймън Тонесен, анализатор в Berenberg, сделката между двете компании е част от по-голямата амбиция за създаването на "нова" Siemens, която да отдели звената си за здравеопазване, вятърна енергия и транспорт, докато се фокусира повече върху дигиталната си дивизия, която се отличава с висок марж. Германската компания вече потвърди, че ще отдели в нова компания бизнеса си със здравеопазване Healthineers. Миналата година компанията купи и групата за възобновяема енергия Gamesa, която ще комбинира със собствения си бизнес с вятърни електроцентрали.

Тонесен коментира още, че Siemens и Bombardier може да се опитат да успокоят регулаторните органи, като продадат някои активи на японския си конкурент Hitachi, който развива своя бизнес във Великобритания чрез дъщерната Rail Europe.

Siemens и Bombardier са започнали предварителни разговори за сливане на влаковите си бизнеси. Това твърдят двама източници, цитирани от Bloomberg. Новината се се отрази добре на акциите на двете фирми, като Siemens повиши оценката си с 2% до най-високото историческо ниво, а тези на канадската фирма Bombardier отбелязаха ръст от 8%. Влаковите операции на Siemens правят по-голямата част от приходите на транспортното звено на компанията, като миналата година то отбеляза оборот от 7.8 млрд. евро. Bombardier е реализирала подобни приходи през 2016 г. - 7.6 млрд. долара. Според източниците разговорите са все още на прекалено ранна фаза и не могат да бъдат дадени повече детайли.

Евентуална сделка обаче би срещнала сериозни проблеми от страна на регулаторните органи от двете страни на океана. Bombardier е голям играч на регионалния пазар и вече е най-големият доставчик на пътнически услуги. Siemens, която се фокусира върху високоскоростни влакове, е трета по големина по брой пътници. Едно евентуално сливане през 2017 г. би се превърнало в чувствителна тема, особено предвид наближаващите парламентарни избори в Германия през септември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK