С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 апр 2017, 13:27, 5026 прочитания

Siemens и Bombardier може да слеят бизнеса си за производство на влакове

Компаниите биха се срещнали със сериозни проблеми при одобряването на евентуална сделка от регулаторите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Siemens и Bombardier са започнали предварителни разговори за сливане на влаковите си бизнеси. Това твърдят двама източници, цитирани от Bloomberg. Новината се се отрази добре на акциите на двете фирми, като Siemens повиши оценката си с 2% до най-високото историческо ниво, а тези на канадската фирма Bombardier отбелязаха ръст от 8%. Влаковите операции на Siemens правят по-голямата част от приходите на транспортното звено на компанията, като миналата година то отбеляза оборот от 7.8 млрд. евро. Bombardier е реализирала подобни приходи през 2016 г. - 7.6 млрд. долара. Според източниците разговорите са все още на прекалено ранна фаза и не могат да бъдат дадени повече детайли.

Евентуална сделка обаче би срещнала сериозни проблеми от страна на регулаторните органи от двете страни на океана. Bombardier е голям играч на регионалния пазар и вече е най-големият доставчик на пътнически услуги. Siemens, която се фокусира върху високоскоростни влакове, е трета по големина по брой пътници. Едно евентуално сливане през 2017 г. би се превърнало в чувствителна тема, особено предвид наближаващите парламентарни избори в Германия през септември.


Консолидация в Европа

Анализаторите коментират, че европейските лидери в сектора на железопътните услуги трябва да се консолидират, за да могат да се справят по-лесно с китайската конкуренция от страна на China Railway Signal, която се развива изключително бързо на европейския пазар. "Сливането и интеграцията на двете компании би било много сложно, ще има и намаляване на работните места. Понякога обаче трябва да направиш такава рискована крачка, за да се развиваш в дългосрочен план", коментира един от източниците на Bloomberg.

Според него Siemens е компанията,
която има повече желание сделката да се случи, защото се чувства като по-големия партньор при едно подобно сливане. За Bombardier има проблем със загубата на работни места около Берлин. Регионът около столицата е проблемна зона, където безработицата е на по-високо ниво. "Загубата на индустриални работни места в Берлин е много по-чувствителна тема, отколкото в Бавария, където хората могат просто да пресекат улицата и да си намерят нова работа", коментира още източникът.



По-голяма амбиция

Според Саймън Тонесен, анализатор в Berenberg, сделката между двете компании е част от по-голямата амбиция за създаването на "нова" Siemens, която да отдели звената си за здравеопазване, вятърна енергия и транспорт, докато се фокусира повече върху дигиталната си дивизия, която се отличава с висок марж. Германската компания вече потвърди, че ще отдели в нова компания бизнеса си със здравеопазване Healthineers. Миналата година компанията купи и групата за възобновяема енергия Gamesa, която ще комбинира със собствения си бизнес с вятърни електроцентрали.

Тонесен коментира още, че Siemens и Bombardier може да се опитат да успокоят регулаторните органи, като продадат някои активи на японския си конкурент Hitachi, който развива своя бизнес във Великобритания чрез дъщерната Rail Europe.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Китайските проблеми на Apple Китайските проблеми на Apple

Коронавирусът е само началото

26 фев 2020, 185 прочитания

Робърт Чапек застава начело на Disney Робърт Чапек застава начело на Disney

Боб Айгър изненадващо слезе от поста изпълнителен директор

26 фев 2020, 427 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки и договори през седмицата

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10