Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Седмични новини за ритейл

Reuters

Седмични новини за ритейл

Кои са най-силните марки в България; H&M с нови цели за устойчиво развитие; Vestel преговаря за бизнеса с телевизори на Toshiba; Unilever с нови планове за печалба; Adidas пуска 3D принтирани маратонки

5032 прочитания

Reuters

© Reuters


Кои са най-силните марки в България

Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google. В топ 5 са Adidas, Facebook, Coca-Cola и bTV. Това показва шестото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.

Освен bTV в топ 20 на класацията попадат още три български марки – "Нова телевизия", Happy Bar & Grill и "Девин". За пръв път в 20-ицата влизат два международни бранда - "Кауфланд" и Samsung, уточняват от българския офис на Superbrands.

Номинираните марки са разпределени за оценяване в 27 категории. Някои от досегашните лидери запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика, показва класацията. Mercedes-Benz измества BMW от първото място при автомобилите, Банка ДСК е начело в банковия сектор, където измества ПИБ, а "Мобилтел" - Vivacom при телекомуникациите. "Булстрад Виена иншурънс груп" е на лидерското място в застрахователния сегмент, където досега е била ДЗИ. Lindt измества Milka при "Шоколадови и захарни изделия", а българската "Биопрограма" сменя досегашния лидер Pickwick при "Напитки - кафе, чай".

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички над 80 държави, в които се реализира програмата Superbrands. Селекцията се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури - борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Членовете на борда не получават материално възнаграждение и не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти. Партньор в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е Институтът за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Марките в класацията получават правото да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации.

H&M с нови цели за устойчиво развитие

Фотограф: Надежда Чипева

H&M публикува своя отчет за устойчиво развитие за 2016 г., в който са дефинирани няколко нови цели. Сред тях е ангажиментът да се използват 100% рециклирани или добити по друг устойчив начин материали до 2030 г. Освен това ще се стреми да се превърне в компания, оказваща положително влияние върху климата чрез цялата производствена и жизнена верига на продукта, до 2040 г. Друг акцент е ангажиментът за преминаване към 100% възобновяема електроенергия. През 2016 г. 96% от световната електроенергия на компанията в собствените й операции идват от възобновяеми източници. През 2016 г. H&M е обявена за най-големия световен потребител на памук, сертифициран по инициативата за по-добър памук (BCI). Групата продължава да изпълнява амбициозен план за рециклиране и повторна употреба на ресурсите. От началото на глобалната инициатива за събиране на стари дрехи (Garment Collecting) през 2013 г. тя е събрала 39 хил. тона ненужен текстил. До 2020 г. компанията има за цел да събира най-малко 25 хил. тона текстил всяка година.

Vestel преговаря за бизнеса с телевизори на Toshiba

Турската компания за бяла и черна техника Vestel преговаря да купи бизнеса за производство на телевизори на изпадналата в затруднение Toshiba. Китайски компании също се интересуват от този бизнес на японската компания.

Японският конгломерат се опитва да продаде част от своя неосновен бизнес, за да се справи с финансовите си проблеми. Той е пуснал за продажба и поделението си за чипове. Очаква се Toshiba да отчете загуба от над 9 млрд. долара за финансовата година, приключила през март, поради отписване на активи от американското й поделение за ядрено оборудване Westinghouse, което влезе в процедура по защита от фалит в САЩ.

Производителят на бяла и черна техника Vestel подписа през миналата година петгодишно споразумение с Toshiba, според което турската компания получи правата да произвежда и продава телевизори на Toshiba в Европа. Vestel осигурява 85% от експорта на телевизори и 29% на бяла техника от Турция. През 1960 г. Toshiba произведе първия цветен телевизор в Япония. Сега обаче този бизнес носи на компанията само загуби, превишаващи 90 млн. долара.

Unilever с нови планове за печалба

Англо-холандският хранителен гигант Unilever обяви планове за преструктуриране. Компанията ще отдели звеното си за маргарини и печени храни, ще слее два от основните си бизнес отдели и ще повиши дивидентите за акционерите. Мениджмънтът смята да изкупи обратно акции на стойност 5 млрд. евро през тази година. Плановете идват след отказването на офертата за сливане с друг гигант в сектора - Kraft Heinz, който предложи 143 млрд. долара.

Звеното за маргарини и печени храни ще бъде извън компанията и е възможно да бъде продадено. Анализатори смятат, че ако това стане, евентуалният купувач трябва да плати между 6 и 7 млрд. евро. Основното звено за храни трябва да бъде слято с това за напитки, за да се ускори растежът на приходите и да се намалят разходите. Плановете са през следващите няколко години да бъдат спестени между 4 и 6 млрд. евро.

Adidas пуска 3D принтирани маратонки

Източник: Reuters

Adidas ще пусне на пазара нови маратонки, чиито подметки са направени чрез триизмерно принтиране. Идеята е обувките да се произвеждат масово през следващата година. Adidas ще си сътрудничи с младата калифорнийска компания Carbon, която прокарва пътя на новата технология Digital Light Synthesis, позволяваща с 3D принтер да се прави междинна подметка от полимерна гума, чувствителна към светлината.

Adidas се опитва да реагира бързо на променящите се тенденции в сектора и да даде на клиентите си възможност да проектират спортни обувки по свой вкус. Фирмата вече представя възможност за някои от моделите си да бъдат направени с цвят по избор на клиента чрез поръчка по интернет. При новото производство на 3D принтирани маратонки компанията ще заложи на лимитирани серии и дори индивидуално направени според теглото на конкретния човек. Подобен експеримент с 3D принтиране на продукти правят и Nike, Under Armour и New Balance, но само за прототипи и персонализирани бройки.

През 2016 г. Adidas продаде няколкостотин чифта, направени с обикновени 3D принтери, на цена 333 долара. Очакванията са сега цената да е по-ниска и да продължи да пада.

Накратко

"Billa България" откри 111-ия си магазин, който се намира в столичния "Сердика център". Това е 42-ият обект на веригата в София. Той е разположен на мястото на "Пикадили", която вече затвори всичките си магазини.

"Загорка Ретро" вече се предлага на българския пазар в нова опаковка – кен от 330 мл. Брандът е познат на пазара от 2015 г. и има 4% дял в обем и 6% в стойност по данни на "AC Nielsen България" за 2015. "Загорка Ретро" беше номинирана в топ 10 на най-иновативните продукти в групата Heineken за 2015 г.

Веригата "Зора" за втори пореден път беше отличена с наградата Best Buy 2017/2018 г. за "Най-добро съотношение между цена и качество в търговията на дребно с бяла техника и кухненско оборудване" на български пазар. Отличието е според представително изследване, проведено от Организацията за сертификации ICERTIAS - Цюрих, Швейцария.

Кои са най-силните марки в България

Най-силната марка в България е световната интернет търсачка Google. В топ 5 са Adidas, Facebook, Coca-Cola и bTV. Това показва шестото проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на световната организация Superbrands.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK