С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 апр 2017, 11:09, 4426 прочитания

Carrefour е увеличил продажбите заради международния си бизнес

По-доброто представяне в Южна Америка е компенсирало спада в Азия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на френската търговска верига Carrefour са нараснали с 6.2% през второто тримесечие на годишна база. Постъпленията от 21.3 млрд. евро за периода надминаха очакванията на анализаторите, до които се е допитала Reuters. Вторият най-голям търговец на дребно по приходи в света не представя данни за финансовия си резултат, като той ще бъде оповестен след юни.
През 2016 г. компанията отчете за пета поредна година ръст на приходите и обяви, че целта е тази година те да се увеличат с 3.5%, пише Financial Times.

Причините за по-добрите резултати


Постъпленията на веригата от магазините, работещи поне от една година (like-for-like продажби), са се повишили с 1.4% в сравнение със същото тримесечие на 2016 г. (изключени са влиянието на валутните курсове и цените на петрола). От ръководството на компанията обясняват голямата разлика от 4.8% между общите приходи и like-for-like продажбите със значителния ефект от превалутирането и поскъпването на петрола, които допринасят за цялостното нарастване на приходите съответно с 3.9% и 1.3%.

Най-голямо е значението на поскъпването на бразилския реал, а в страната френската компания отбелязва ръст на продажбите си от 10.5%. В отчета на компанията, публикуван преди празниците, също така се отдава значение на влиянието на календарния ефект върху продажбите. Фактът, че Великден беше по-късно през април и не се включва в продажбите за март, и че през февруари имаше един търговски ден по-малко, защото 2016 г. беше високосна, води до понижение на приходите на компанията с 1.6%.

По-слабо представяне във Франция



Значителният ръст в продажбите на Carrefour се дължи на по-доброто представяне на международните пазари – там групата реализира растеж на приходите от 10.9% на годишна база за съвкупните продажби. Голямата конкуренция във Франция от своя страна е причина компанията да не се представя толкова добре и да реализира ръст от само 0.8% в общите продажби.

Най-добри са резултатите в Южна Америка, където постъпленията нарастват с внушителните 30% и компенсират спада в Азия. В останалата част на Европа постъпленията са нараснали с 3.5%.

Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през дружеството "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. "КМБ България" обаче изпадна във фалит и беше обявена през януари в несъстоятелност. През 2016 г. и последните магазини на Carrefour в България затвориха врати.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Публичното предлагане на акции на "Илевън кепитъл" започва 2 Публичното предлагане на акции на "Илевън кепитъл" започва

Дружеството, което държи в портфейла си дялове от стартиращи компании, ще се опита да набере до 4 млн. лв. от борсата

25 фев 2020, 135 прочитания

Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми Бивш директор във Facebook създава екоорганизация за натиск върху големи фирми

Групата цели да помогне на служителите в големи фирми да подтикнат работодателите си към промяна

25 фев 2020, 215 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Високи запаси и ниски цени застрашават зърнения пазар

Общите световни запаси от царевица, пшеница, ориз и соя ще достигнат 671.1 млн. тона

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10