Carrefour е увеличил продажбите заради международния си бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Carrefour е увеличил продажбите заради международния си бизнес

Веригага си е поставила за цел да увеличи продажбите през тази година с 3.5%.

Carrefour е увеличил продажбите заради международния си бизнес

По-доброто представяне в Южна Америка е компенсирало спада в Азия

4730 прочитания

Веригага си е поставила за цел да увеличи продажбите през тази година с 3.5%.

© Reuters


Продажбите на френската търговска верига Carrefour са нараснали с 6.2% през второто тримесечие на годишна база. Постъпленията от 21.3 млрд. евро за периода надминаха очакванията на анализаторите, до които се е допитала Reuters. Вторият най-голям търговец на дребно по приходи в света не представя данни за финансовия си резултат, като той ще бъде оповестен след юни.

През 2016 г. компанията отчете за пета поредна година ръст на приходите и обяви, че целта е тази година те да се увеличат с 3.5%, пише Financial Times.

Причините за по-добрите резултати

Постъпленията на веригата от магазините, работещи поне от една година (like-for-like продажби), са се повишили с 1.4% в сравнение със същото тримесечие на 2016 г. (изключени са влиянието на валутните курсове и цените на петрола). От ръководството на компанията обясняват голямата разлика от 4.8% между общите приходи и like-for-like продажбите със значителния ефект от превалутирането и поскъпването на петрола, които допринасят за цялостното нарастване на приходите съответно с 3.9% и 1.3%.

Най-голямо е значението на поскъпването на бразилския реал, а в страната френската компания отбелязва ръст на продажбите си от 10.5%. В отчета на компанията, публикуван преди празниците, също така се отдава значение на влиянието на календарния ефект върху продажбите. Фактът, че Великден беше по-късно през април и не се включва в продажбите за март, и че през февруари имаше един търговски ден по-малко, защото 2016 г. беше високосна, води до понижение на приходите на компанията с 1.6%.

По-слабо представяне във Франция

Значителният ръст в продажбите на Carrefour се дължи на по-доброто представяне на международните пазари – там групата реализира растеж на приходите от 10.9% на годишна база за съвкупните продажби. Голямата конкуренция във Франция от своя страна е причина компанията да не се представя толкова добре и да реализира ръст от само 0.8% в общите продажби.

Най-добри са резултатите в Южна Америка, където постъпленията нарастват с внушителните 30% и компенсират спада в Азия. В останалата част на Европа постъпленията са нараснали с 3.5%.

Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през дружеството "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. "КМБ България" обаче изпадна във фалит и беше обявена през януари в несъстоятелност. През 2016 г. и последните магазини на Carrefour в България затвориха врати.

Продажбите на френската търговска верига Carrefour са нараснали с 6.2% през второто тримесечие на годишна база. Постъпленията от 21.3 млрд. евро за периода надминаха очакванията на анализаторите, до които се е допитала Reuters. Вторият най-голям търговец на дребно по приходи в света не представя данни за финансовия си резултат, като той ще бъде оповестен след юни.

През 2016 г. компанията отчете за пета поредна година ръст на приходите и обяви, че целта е тази година те да се увеличат с 3.5%, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.