"Норте" с троен ръст в продажбите на бамбукови четки за зъби
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Норте" с троен ръст в продажбите на бамбукови четки за зъби

"През миналата година 87% от продукцията ни са за експорт, като прогнозите за 2017 г. са да достигнем 92%", казва Атанас Арсов, който е създал компанията заедно с майка си.

"Норте" с троен ръст в продажбите на бамбукови четки за зъби

Софийската микрофирма тества възможно ли е да започнеш от нулата и да растеш

Мара Георгиева
15833 прочитания

"През миналата година 87% от продукцията ни са за експорт, като прогнозите за 2017 г. са да достигнем 92%", казва Атанас Арсов, който е създал компанията заедно с майка си.

© Юлия Лазарова


За 2017 г. фирмата планира 300% ръст на приходите от продажби.

Конкуренцията при продуктите за орална хигиена е огромна, а потребителите са преситени от предложения. "Много от нашите приятели и партньори, с които започнахме заедно бизнеси в тази ниша, вече ги няма на пазара", казва Атанас Арсов. Заедно с майка си арх. Светла Тумангелова той стои зад бизнеса на софийската микрофирма "Норте", която предлага биоразградими бамбукови четки за зъби Nordics.

Компанията (за чийто старт "Капитал" вече писа) отчита три пъти ръст в стойност на продажбите за 2016 г. Изходната база за сравнение не е висока - от началото, април 2015 г., до края на същата година дружеството отчита 11 хил. лв. приходи, показват данните в Търговския регистър. "За нашето семейство обаче, а и за всеки малък семеен бизнес, който започва от нулата със собствени средства, скокът е огромен", казва Атанас Арсов. За 2017 г. фирмата планира 300% ръст на продажбите в стойност, както и да назначи двама служители, които да се занимават само и единствено с експорт.

"Четката за зъби е универсален бързооборотен продукт. За продажбата й няма специални регулации, както при хранителните продукти например, а идеята тя да бъде изработена от бамбук, а не от пластмаса, е в съответствие с екомисленето на много хора", обяснява избора Атанас Арсов. Направили проучване на пазара, намерили доставчик на бамбук в Малайзия, който произвежда корпуса и влакната за четките по поръчка на българската фирма. "Нашите продукти са произведени в контролирана среда и съответстват на всички европейски директиви и регламенти за контрол на качеството. Опитваме се да прехвърлим максимално голяма част от производствените процеси в България. Дизайнът и опаковките са правени от българи, тук се извършва и опаковането", обяснява Атанас Арсов.

Повече продукти

През 2016 г. фирмата разширила предложенията си, като прибавила няколко нови вида четки, включително и ръчно изработени дизайнерски, комплект за цялата фамилия, порцеланова стойка, бамбукова кутия за транспортиране в багажа, както и ръчно изработени букови стелажи за магазините, в които се предлагат Nordics. "Успяхме да изградим добро портфолио от продукти, приходите от които ни помагат да се разплащаме с всички наши доставчици и подизпълнители навреме", обобщава Арсов.

Най-новият продукт на фирмата е Nordics Carbon Whitening – въгленова пудра за избелване на зъбите, регистрирана в Европейския портал за козметични продукти. "В пудрата няма никакви химикали, алергени и агресивни вещества, тя е 100% веган и натурална. Произвежда се за нашата марка в чужбина, но се опакова в България", обясни Атанас Арсов. По думите му в категорията на оралните продукти "има много регулации, изискват се много сертификати и разрешителни и не можеш да си позволиш да предлагаш на пазара нещо, което не е изрядно".

Повече пазари

За продажби в чужбина през 2015 г. компанията разчита само на семеен приятел, който работи в аптека в Париж и става дистрибутор на Nordics. През 2016 г. фирмата вече продава в 15 държави. "През миналата година 87% от продукцията ни са за експорт, като прогнозите за 2017 г. са да достигнем 92%. Имаме директни продажби в Англия, Италия, Испания, Белгия, Дания, Естония, Латвия, но предпочитаме да работим с дистрибутори по места. Имаме партньорства с над 10 чуждестранни дистрибутори, с някои от които сключихме договори за ексклузивно представителство", уточнява Атанас Арсов.

В България фирмата продава в онлайн магазини, както и в около 60 обекта - основно биомагазини, дрогерии, което е два пъти повече като бройка в сравнение с 2015 г., посочва Арсов.

За 2017 г. фирмата планира 300% ръст на приходите от продажби.

Конкуренцията при продуктите за орална хигиена е огромна, а потребителите са преситени от предложения. "Много от нашите приятели и партньори, с които започнахме заедно бизнеси в тази ниша, вече ги няма на пазара", казва Атанас Арсов. Заедно с майка си арх. Светла Тумангелова той стои зад бизнеса на софийската микрофирма "Норте", която предлага биоразградими бамбукови четки за зъби Nordics.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    stamata avatar :-|
    stamata

    Браво.нека да са за Пример

  • 2
    ve6ter avatar :-|
    ve6ter

    Евалата на хората, наистина! Все повече микрофирми да имаме!

  • 3
    zz avatar :-?
    zz

    Евала! Винаги е по-добре да имаш микрофирма, отколкото микроинсулт!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.