Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г.

Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги

Германската компания се готви за очакваното в близко бъдеще намаление на личните автомобили

4088 прочитания

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г.

© Reuters


Най-големият автомобилен производител – германската компания Volkswagen, очаква "разумен дял" от печалбата му до 2025 г. да се формира от транспортни услуги и други нови бизнес начинания. Компанията се готви да се адаптира към един свят на намаляващи лични автомобили. Това заявява в интервю за Financial Times главният финансов директор Франк Витер. Увеличаването на относителния дял на услуги като споделянето на автомобили и платения превоз са част от стратегията на производителя.

Възходът на безпилотните автомобили и разпространението на услуги като споделянето на автомобили и превоза срещу заплащане създават нови възможности пред класическите производители на автомобили, заявява Витер. "Убеден съм, че в програмата ни до 2025 г. немалък дял от печалбите ни ще идва от източници, които в момента не притежаваме в нашето портфолио", смята той. Витер не уточнява какви ще са относителните дялове на новите услуги в печалбата на групата, но отбелязва, че през 2019 г. ще започне продажбата на изцяло електрически модели на компанията.

Нова тенденция

Производителите на автомобили са изправени пред тенденцията все повече домакинства да предпочитат транспортните услуги пред закупуването на лични автомобили. Тази промяна в търсенето на автомобили се отразява в приходите на големите автомобилни компании, които започват да правят все по-големи инвестиции в разработването на продукти, базирани на услугите.

Volkswagen купи за 300 млн. долара израелската таксиметрова компания Gett и се очаква до края на годината да започне да предлага превози с електрически микробуси чрез новата си марка MOIA. Тази тенденция се наблюдава в целия бранш. Американският автомобилен гигант General Motors e инвестирал в Lyft - компания, предлагаща превоз срещу заплащане. От своя страна Toyota е закупила дял в Uber, a BMW и Daimler вече предлагат услуги за наемане на автомобили в някои американски градове.

Въпреки това много малко компании са успели досега наистина да превърнат своите инвестиции в разработването на услуги като превоза срещу заплащане в печеливш бизнес. Компании като Uber все още работят на голяма загуба и на много малко територии, а разработчиците на програмите за превоз срещу заплащане са изправени пред проблема, че потребителите често са безразлични към колата, която наемат за временно ползване.

Подобряване на имиджа

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г., когато беше разкрито, че компанията манипулира със софтуер резултатите от изхвърляните от двигателя вредни емисии. Volkswagen Group, която освен едноименната марка произвежда Audi, Porsche, Skoda и Seat, е реализирала печалба от 7.1 млрд. евро през миналата година.

Новите услуги

Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

Най-големият автомобилен производител – германската компания Volkswagen, очаква "разумен дял" от печалбата му до 2025 г. да се формира от транспортни услуги и други нови бизнес начинания. Компанията се готви да се адаптира към един свят на намаляващи лични автомобили. Това заявява в интервю за Financial Times главният финансов директор Франк Витер. Увеличаването на относителния дял на услуги като споделянето на автомобили и платения превоз са част от стратегията на производителя.

Възходът на безпилотните автомобили и разпространението на услуги като споделянето на автомобили и превоза срещу заплащане създават нови възможности пред класическите производители на автомобили, заявява Витер. "Убеден съм, че в програмата ни до 2025 г. немалък дял от печалбите ни ще идва от източници, които в момента не притежаваме в нашето портфолио", смята той. Витер не уточнява какви ще са относителните дялове на новите услуги в печалбата на групата, но отбелязва, че през 2019 г. ще започне продажбата на изцяло електрически модели на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22

    Хайде да вкарват в заводите безпилотните автомобили, че колите да имат широки и удобни врати за пътниците, а не като на снимката — пътника да има почти два пъти по-тясна врата за качване и да се чуди как да си свива краката за да ги вкара в купето. При тенденцията към застаряване на населението, удобното качване на възрастен човек ще е водещо при избора на автомобил.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.