С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 19 апр 2017, 11:46, 3596 прочитания

Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги

Германската компания се готви за очакваното в близко бъдеще намаление на личните автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият автомобилен производител – германската компания Volkswagen, очаква "разумен дял" от печалбата му до 2025 г. да се формира от транспортни услуги и други нови бизнес начинания. Компанията се готви да се адаптира към един свят на намаляващи лични автомобили. Това заявява в интервю за Financial Times главният финансов директор Франк Витер. Увеличаването на относителния дял на услуги като споделянето на автомобили и платения превоз са част от стратегията на производителя.

Възходът на безпилотните автомобили и разпространението на услуги като споделянето на автомобили и превоза срещу заплащане създават нови възможности пред класическите производители на автомобили, заявява Витер. "Убеден съм, че в програмата ни до 2025 г. немалък дял от печалбите ни ще идва от източници, които в момента не притежаваме в нашето портфолио", смята той. Витер не уточнява какви ще са относителните дялове на новите услуги в печалбата на групата, но отбелязва, че през 2019 г. ще започне продажбата на изцяло електрически модели на компанията.


Нова тенденция

Производителите на автомобили са изправени пред тенденцията все повече домакинства да предпочитат транспортните услуги пред закупуването на лични автомобили. Тази промяна в търсенето на автомобили се отразява в приходите на големите автомобилни компании, които започват да правят все по-големи инвестиции в разработването на продукти, базирани на услугите.

Volkswagen купи за 300 млн. долара израелската таксиметрова компания Gett и се очаква до края на годината да започне да предлага превози с електрически микробуси чрез новата си марка MOIA. Тази тенденция се наблюдава в целия бранш. Американският автомобилен гигант General Motors e инвестирал в Lyft - компания, предлагаща превоз срещу заплащане. От своя страна Toyota е закупила дял в Uber, a BMW и Daimler вече предлагат услуги за наемане на автомобили в някои американски градове.



Въпреки това много малко компании са успели досега наистина да превърнат своите инвестиции в разработването на услуги като превоза срещу заплащане в печеливш бизнес. Компании като Uber все още работят на голяма загуба и на много малко територии, а разработчиците на програмите за превоз срещу заплащане са изправени пред проблема, че потребителите често са безразлични към колата, която наемат за временно ползване.

Подобряване на имиджа

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г., когато беше разкрито, че компанията манипулира със софтуер резултатите от изхвърляните от двигателя вредни емисии. Volkswagen Group, която освен едноименната марка произвежда Audi, Porsche, Skoda и Seat, е реализирала печалба от 7.1 млрд. евро през миналата година.
Новите услуги
Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1520 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1235 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестициите на IBM все още не се отплащат

Компанията отбелязва по-ниски резултати от очакваните за тримесечието, понижи прогнозите си за първата половина на годината

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата