С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 апр 2017, 11:46, 3653 прочитания

Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги

Германската компания се готви за очакваното в близко бъдеще намаление на личните автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият автомобилен производител – германската компания Volkswagen, очаква "разумен дял" от печалбата му до 2025 г. да се формира от транспортни услуги и други нови бизнес начинания. Компанията се готви да се адаптира към един свят на намаляващи лични автомобили. Това заявява в интервю за Financial Times главният финансов директор Франк Витер. Увеличаването на относителния дял на услуги като споделянето на автомобили и платения превоз са част от стратегията на производителя.

Възходът на безпилотните автомобили и разпространението на услуги като споделянето на автомобили и превоза срещу заплащане създават нови възможности пред класическите производители на автомобили, заявява Витер. "Убеден съм, че в програмата ни до 2025 г. немалък дял от печалбите ни ще идва от източници, които в момента не притежаваме в нашето портфолио", смята той. Витер не уточнява какви ще са относителните дялове на новите услуги в печалбата на групата, но отбелязва, че през 2019 г. ще започне продажбата на изцяло електрически модели на компанията.


Нова тенденция

Производителите на автомобили са изправени пред тенденцията все повече домакинства да предпочитат транспортните услуги пред закупуването на лични автомобили. Тази промяна в търсенето на автомобили се отразява в приходите на големите автомобилни компании, които започват да правят все по-големи инвестиции в разработването на продукти, базирани на услугите.

Volkswagen купи за 300 млн. долара израелската таксиметрова компания Gett и се очаква до края на годината да започне да предлага превози с електрически микробуси чрез новата си марка MOIA. Тази тенденция се наблюдава в целия бранш. Американският автомобилен гигант General Motors e инвестирал в Lyft - компания, предлагаща превоз срещу заплащане. От своя страна Toyota е закупила дял в Uber, a BMW и Daimler вече предлагат услуги за наемане на автомобили в някои американски градове.



Въпреки това много малко компании са успели досега наистина да превърнат своите инвестиции в разработването на услуги като превоза срещу заплащане в печеливш бизнес. Компании като Uber все още работят на голяма загуба и на много малко територии, а разработчиците на програмите за превоз срещу заплащане са изправени пред проблема, че потребителите често са безразлични към колата, която наемат за временно ползване.

Подобряване на имиджа

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г., когато беше разкрито, че компанията манипулира със софтуер резултатите от изхвърляните от двигателя вредни емисии. Volkswagen Group, която освен едноименната марка произвежда Audi, Porsche, Skoda и Seat, е реализирала печалба от 7.1 млрд. евро през миналата година.
Новите услуги
Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новите владетели на "Булсатком" Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

13 дек 2019, 837 прочитания

Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите Бьорн Ску Ейлертсен: Важни са хората, а не задачите

Главният технически директор на Milestone Systems пред "Капитал"

13 дек 2019, 416 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестициите на IBM все още не се отплащат

Компанията отбелязва по-ниски резултати от очакваните за тримесечието, понижи прогнозите си за първата половина на годината

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10