С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 апр 2017, 11:46, 3707 прочитания

Volkswagen залага на печалба и от транспортни услуги

Германската компания се готви за очакваното в близко бъдеще намаление на личните автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият автомобилен производител – германската компания Volkswagen, очаква "разумен дял" от печалбата му до 2025 г. да се формира от транспортни услуги и други нови бизнес начинания. Компанията се готви да се адаптира към един свят на намаляващи лични автомобили. Това заявява в интервю за Financial Times главният финансов директор Франк Витер. Увеличаването на относителния дял на услуги като споделянето на автомобили и платения превоз са част от стратегията на производителя.

Възходът на безпилотните автомобили и разпространението на услуги като споделянето на автомобили и превоза срещу заплащане създават нови възможности пред класическите производители на автомобили, заявява Витер. "Убеден съм, че в програмата ни до 2025 г. немалък дял от печалбите ни ще идва от източници, които в момента не притежаваме в нашето портфолио", смята той. Витер не уточнява какви ще са относителните дялове на новите услуги в печалбата на групата, но отбелязва, че през 2019 г. ще започне продажбата на изцяло електрически модели на компанията.


Нова тенденция

Производителите на автомобили са изправени пред тенденцията все повече домакинства да предпочитат транспортните услуги пред закупуването на лични автомобили. Тази промяна в търсенето на автомобили се отразява в приходите на големите автомобилни компании, които започват да правят все по-големи инвестиции в разработването на продукти, базирани на услугите.

Volkswagen купи за 300 млн. долара израелската таксиметрова компания Gett и се очаква до края на годината да започне да предлага превози с електрически микробуси чрез новата си марка MOIA. Тази тенденция се наблюдава в целия бранш. Американският автомобилен гигант General Motors e инвестирал в Lyft - компания, предлагаща превоз срещу заплащане. От своя страна Toyota е закупила дял в Uber, a BMW и Daimler вече предлагат услуги за наемане на автомобили в някои американски градове.



Въпреки това много малко компании са успели досега наистина да превърнат своите инвестиции в разработването на услуги като превоза срещу заплащане в печеливш бизнес. Компании като Uber все още работят на голяма загуба и на много малко територии, а разработчиците на програмите за превоз срещу заплащане са изправени пред проблема, че потребителите често са безразлични към колата, която наемат за временно ползване.

Подобряване на имиджа

За Volkswagen разработването на нови технологии е също така и начин да изчисти името си след дизеловия скандал от есента на 2015 г., когато беше разкрито, че компанията манипулира със софтуер резултатите от изхвърляните от двигателя вредни емисии. Volkswagen Group, която освен едноименната марка произвежда Audi, Porsche, Skoda и Seat, е реализирала печалба от 7.1 млрд. евро през миналата година.
Новите услуги
Съществува разлика между услугите споделяне на автомобил (ride-sharing) и превоз срещу заплащане (ride-hailing). Превозът срещу заплащане включва всички видове класически лицензирани таксиметрови компании и такива, които реализират печалба, предоставяйки превозни услуги. Такива компании са американските Uber и Lyft, които осигуряват връзката между превозвачите, генерирайки значителни печалби както за себе си, така и за превозвачите. От друга страна, споделянето на автомобили е буквално споделяне на транспортните разходи от пътниците и често се осъществява с много ниски маржове на печалба от страна на компаниите, които осигуряват свръзката между пътуващите. Пример за такава компания е американската Blancride.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април Росен Даскалов: Планираме да излезем на борсата през април

Собственикът на "Син карс индъстри" пред "Капитал"

20 фев 2020, 1249 прочитания

Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето Fintech Summit 2020: За развитие на финтех сектора в България е нужна и промяна в мисленето

Главният изпълнителен директор на "Сирма бизнес консултинг" Цветомир Досков за спирачките и стимулите пред сектора

20 фев 2020, 817 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Инвестициите на IBM все още не се отплащат

Компанията отбелязва по-ниски резултати от очакваните за тримесечието, понижи прогнозите си за първата половина на годината

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10