С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 19 апр 2017, 13:37, 37737 прочитания

Бира "Айляк" мести производството си от Гърция в България

Собственикът търси помещение за цех в София, като планира да отдава част от мощностите под наем и на други крафт пивовари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
500 хил. евро е планираната инвестиция в преместването, което трябва да свие себестойността с 30-40%.
До края на годината българската крафт (занаятчийска) бира "Айляк" ще се произвежда във фабрика в страната, а не в гръцка пивоварна в Серес. Това съобщи за "Капитал" създателят на пивото Георги Христов, който търси да наеме подходящо помещение за реализация на проекта си.

Плановете


Плановете на Христов и неговата компания – "Фийл гууд брю ко", изискват фабриката да е разположена в индустриалните квартали на София. Помещението трябва да е около 500 - 1000 кв. метра, търси се готова сграда с трифазен ток и работеща пречиствателна станция, обясни той.

Възможният капацитет ще е около 200 хил. литра годишно. "Идеята е една трета от мощностите да бъдат заети с производство на бира "Айляк", а свободните да отдаваме под наем на тези, които искат да навлязат или вече са навлезли в пивоварния бранш със свои марки. Във фабриката ще има място и за дегустации, както и възможност за информиране и обогатяване на бирената култура на хората в страната", казва Георги Христов.

Планираният бюджет е около 500 хил. евро - за наем, оборудване, суровини, обучение на служителите и др. Машините ще са от България и Италия, а малцът – от Австрия, Германия, както и от България, уточни Георги Христов. Очаква се в пивоварната да бъдат открити 5-7 нови работни места.



"Търсим партньори, които биха искали да инвестират в проекта. Две трети от капитала е наличен, за част от сумата ще тегля кредит. Търсим и хора на определени позиции – маркетинг и продажби, търговски представители", обяви Христов. Според неговите изчисления, ако "Айляк" се произвежда в България, себестойността на бирата ще падне с 30-40%. В момента цената й на дребно е 3.90 лв. за бутилка от 330 мл. Производството в своя фабрика ще позволи на компанията да продава и зад граница.

Развитието

[Ailyak Beer]

"Айляк" започва своя път от балкона на Георги Христов, който е завършил "Финанси" във Франция. "Приятелката ми Пламена много обича бира и решихме да си направим бира у дома", разказва той. Варенето на терасата е свързано с четене, многократно прехвърляне на наръчници на английски и руски, гледане на видеа с напътствия, проби и грешки. Eспериментират, променят рецепти, приемат възторжени оценки на ценители от приятелския кръг.

През есента на 2015 г. "Айляк" участва на световното изложение "Експо" в Милано на щанда на "Слоу фууд" и това е първата стъпка към широката публика. През декември 2015 крафт бирата вече се продава в специализирани магазини. Първоначалната инвестиция е 10 хил. лв., от които 4000 лв. са взети назаем от приятели, уточнява Христов.

"Продаваме три вида "Айляк" в 60 обекта - специализирани магазини за бира и качествен алкохол, в нощни заведения, във веригата "Фантастико", изброява Георги Христов. По думите му големите дистрибутори на алкохол засега са предпазливи към крафт брандовете пиво, защото смятат, че този сегмент от пазара все още не е разработен.

"От декември 2015 до март тази година приходите на фирмата са около 100 хил. лева. Очаквам през 2017 да ги удвоим и да излезем на пазари извън България - Румъния, Сърбия, Гърция, Испания, Италия, Франция, Дания. Надявам се и на съвместни проекти с други пивоварни в чужбина за създаване на нови продукти. За да мога да направя това обаче, се нуждая от партньори", обобщава Христов.

Пазарът на крафт бира

Официална статистика за пазара на крафт бира в страната липсва, има спорове и за точната дефиниция. По експертни оценки делът на занаятчийската бира в страната е около 1% в обем. Според годишния доклад на агенция "Митници" през миналата година на българския пазар са реализирани 5.6 млн. хектолитра бира.

Цената на дребно на крафт предложенията е между 2.90 лв. (за 500 мл) и 6 лв. (за 330 мл). Българските микропивоварни са 10-15, като 30-40% от марките се произвеждат на ишлеме в чужбина – Гърция, Белгия, Сърбия, Хърватия. Вносните брандове занаятчийско пиво са 7-8 пъти повече от българските, като доставките са предимно от Дания, Естония, САЩ.

"Някои от бирите се наричат крафт, но на практика не са. Занаятчийската бира предполага лимитирани серии с по-кратък срок на годност и с по-специфични характеристики. Само в Италия има законово определение за крафт бира, в Испания предстои да бъде утвърдено", коментира за "Капитал" Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 686 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 628 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
FIFA се затруднява да намери нови спонсори за световното първенство в Русия през 2018 г.

Местни и международни компании не са сигурни дали участието във футболния мондиал ще е добра инвестиция

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10