Цената на 100 млн. чифта очи

Предизвикателството пред Netflix е как да прави повече пари от клиентите си.

Колко са сто милиона души? Зависи от гледната точка - по света има едва 13 държави с по-голямо население, но пък не звучат впечатляващо на фона на мащабите на Китай или Индия. Но за Netflix кръглото число означава преминаването на важен праг, защото точно толкова вече са абонатите на стрийминг услугата. Сега пред компанията от Лос Гатос, Калифорния, остава въпросът как да успее и да прави повече пари от тях.

При обявяването на резултатите си за първото тримесечие Netflix съобщи, че до края на седмицата ще достигне сто милиона глобални абонати. Постижението е впечатляващо, защото само за десет години от стартирането на стрийминг услугата компанията промени начина, по който много потребители гледат филми и сериали, и допринесе за намаленото потребление на телевизионно съдържание, особено сред по-младите. "Плюс за Netflix беше и експлозията в употребата на телефони и таблети, която позволи на потребителите да гледат видео навсякъде. Но компанията си имаше ясна визия и преди тях", обяснява пред Associated Press анализаторът от Wedbush Securities Майкъл Пахтър.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар