С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 апр 2017, 14:19, 3321 прочитания

Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis

Ръководството очаква подобрение на резултатите до края на годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламната група Publicis отчете ръст на приходите си от 1.6% до 2.33 млрд. евро през първото тримесечие на годината, но предупреди, че несигурността на глобалния рекламен пазар все още крие опасност за бизнеса на всички в сектора. Нестабилността се е отразила и на нейните резултати - след приспадане на валутните разлики и ефектите от придобиванията на други компании, третата по големина рекламна и медийна група в света има органичен спад от 1.2% на приходите, пише FT. Все пак ръководството смята, че най-лошото за компанията е зад гърба й, a всички сигнали показват, че ще има подобрение през второто полугодие на 2017 г.

Удар от Северна Америка


Свиването на дейността при някои компании в Северна Америка се отрази пряко и на бизнеса на рекламните компании, пише Wall Street Journal. При френската Publicis се очакваше още по-голям спадq след като големи компании намалиха парите си за реклама заради спад в техните приходи. Само в САЩ органичният бизнес на поделението на компанията е спаднал с 5%. През 2015 г. година групата загуби клиенти като Procter & Gamble и Coca-Cola, но след това успя да спечели такива като Walmart, GlaxoSmithKline, Hewlett-Packard, Coty и USAA в САЩ. Промените през миналата година доведоха до нетна загуба 527 млн. евро.

Изпълнителният директор на компанията Морис Леви, коментира, че продажбите през второто тримесечие най-вероятно отново ще отбележат понижение, но по-малко, отколкото това през първото. Той добави, че през втората половина на годината Publicis ще се завърне към растеж наред с останалия рекламен пазар. "Резултатите ни за първите три месеца показват по-скоро позитивни сигнали за ситуацията на групата", каза той пред инвеститорите.

Леви, който е начело на Publicis от 30 години насам, ще отстъпи длъжността си на Артър Садун през юни. В момента Садун е креативен директор в компанията. Леви ще остане в компанията като президент, като пред инвеститорите той коментира, че "дори не е полупенсиониран". Промяната на върха ще бъде една от последните в трансформацията на Publicis, която започна преди повече от година, за да засили връзката между отделните агенции в групата.



Растеж извън САЩ

Докато в САЩ Publicis отбелязва спад в продажбите си, обратното е положението в Европа, където органичните приходи се увеличават с 5.5%. Увеличение има и в Азия с 0.8%, както и в Близкия изток и Африка - 1.5%. Притесненията на Publicis са фокусирани в САЩ, където от избирането на Доналд Тръмп за президент през ноември има огромен ръст на фондовите борси - скок, който обаче не е директно свързан с пропорционален растеж на икономиката и приходите на компаниите. "Повечето ни клиенти са много внимателни, когато става дума за инвестиции. Те все още са в режим "изчакай-и-виж", основно заради геополитическата ситуация", коментира Леви.

След обявяване на резултатите акциите на компанията се понижиха с 1.1% на борсата в Париж до 65 евро за брой.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Publicis реклама САЩ

Прочетете и това

По торбичката посрещат По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 368 прочитания

В България 62% от работодателите изпитват недостиг на кадри В България 62% от работодателите изпитват недостиг на кадри

Проучване на ManpowerGroup показва с какво компаниите могат да спечелят служителите

21 яну 2020, 290 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Чешка компания ще прави Pepsi в България

Очаква се сделката да бъде приключена през първата половина на 2017 г.

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10