Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis

Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis

Ръководството очаква подобрение на резултатите до края на годината

3881 прочитания

© Jacky Naegelen


Рекламната група Publicis отчете ръст на приходите си от 1.6% до 2.33 млрд. евро през първото тримесечие на годината, но предупреди, че несигурността на глобалния рекламен пазар все още крие опасност за бизнеса на всички в сектора. Нестабилността се е отразила и на нейните резултати - след приспадане на валутните разлики и ефектите от придобиванията на други компании, третата по големина рекламна и медийна група в света има органичен спад от 1.2% на приходите, пише FT. Все пак ръководството смята, че най-лошото за компанията е зад гърба й, a всички сигнали показват, че ще има подобрение през второто полугодие на 2017 г.

Удар от Северна Америка

Свиването на дейността при някои компании в Северна Америка се отрази пряко и на бизнеса на рекламните компании, пише Wall Street Journal. При френската Publicis се очакваше още по-голям спадq след като големи компании намалиха парите си за реклама заради спад в техните приходи. Само в САЩ органичният бизнес на поделението на компанията е спаднал с 5%. През 2015 г. година групата загуби клиенти като Procter & Gamble и Coca-Cola, но след това успя да спечели такива като Walmart, GlaxoSmithKline, Hewlett-Packard, Coty и USAA в САЩ. Промените през миналата година доведоха до нетна загуба 527 млн. евро.

Изпълнителният директор на компанията Морис Леви, коментира, че продажбите през второто тримесечие най-вероятно отново ще отбележат понижение, но по-малко, отколкото това през първото. Той добави, че през втората половина на годината Publicis ще се завърне към растеж наред с останалия рекламен пазар. "Резултатите ни за първите три месеца показват по-скоро позитивни сигнали за ситуацията на групата", каза той пред инвеститорите.

Леви, който е начело на Publicis от 30 години насам, ще отстъпи длъжността си на Артър Садун през юни. В момента Садун е креативен директор в компанията. Леви ще остане в компанията като президент, като пред инвеститорите той коментира, че "дори не е полупенсиониран". Промяната на върха ще бъде една от последните в трансформацията на Publicis, която започна преди повече от година, за да засили връзката между отделните агенции в групата.

Растеж извън САЩ

Докато в САЩ Publicis отбелязва спад в продажбите си, обратното е положението в Европа, където органичните приходи се увеличават с 5.5%. Увеличение има и в Азия с 0.8%, както и в Близкия изток и Африка - 1.5%. Притесненията на Publicis са фокусирани в САЩ, където от избирането на Доналд Тръмп за президент през ноември има огромен ръст на фондовите борси - скок, който обаче не е директно свързан с пропорционален растеж на икономиката и приходите на компаниите. "Повечето ни клиенти са много внимателни, когато става дума за инвестиции. Те все още са в режим "изчакай-и-виж", основно заради геополитическата ситуация", коментира Леви.

След обявяване на резултатите акциите на компанията се понижиха с 1.1% на борсата в Париж до 65 евро за брой.

Рекламната група Publicis отчете ръст на приходите си от 1.6% до 2.33 млрд. евро през първото тримесечие на годината, но предупреди, че несигурността на глобалния рекламен пазар все още крие опасност за бизнеса на всички в сектора. Нестабилността се е отразила и на нейните резултати - след приспадане на валутните разлики и ефектите от придобиванията на други компании, третата по големина рекламна и медийна група в света има органичен спад от 1.2% на приходите, пише FT. Все пак ръководството смята, че най-лошото за компанията е зад гърба й, a всички сигнали показват, че ще има подобрение през второто полугодие на 2017 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.