Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 апр 2017, 14:19, 3342 прочитания

Рекламният пазар в САЩ удари приходите на Publicis

Ръководството очаква подобрение на резултатите до края на годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламната група Publicis отчете ръст на приходите си от 1.6% до 2.33 млрд. евро през първото тримесечие на годината, но предупреди, че несигурността на глобалния рекламен пазар все още крие опасност за бизнеса на всички в сектора. Нестабилността се е отразила и на нейните резултати - след приспадане на валутните разлики и ефектите от придобиванията на други компании, третата по големина рекламна и медийна група в света има органичен спад от 1.2% на приходите, пише FT. Все пак ръководството смята, че най-лошото за компанията е зад гърба й, a всички сигнали показват, че ще има подобрение през второто полугодие на 2017 г.

Удар от Северна Америка


Свиването на дейността при някои компании в Северна Америка се отрази пряко и на бизнеса на рекламните компании, пише Wall Street Journal. При френската Publicis се очакваше още по-голям спадq след като големи компании намалиха парите си за реклама заради спад в техните приходи. Само в САЩ органичният бизнес на поделението на компанията е спаднал с 5%. През 2015 г. година групата загуби клиенти като Procter & Gamble и Coca-Cola, но след това успя да спечели такива като Walmart, GlaxoSmithKline, Hewlett-Packard, Coty и USAA в САЩ. Промените през миналата година доведоха до нетна загуба 527 млн. евро.

Изпълнителният директор на компанията Морис Леви, коментира, че продажбите през второто тримесечие най-вероятно отново ще отбележат понижение, но по-малко, отколкото това през първото. Той добави, че през втората половина на годината Publicis ще се завърне към растеж наред с останалия рекламен пазар. "Резултатите ни за първите три месеца показват по-скоро позитивни сигнали за ситуацията на групата", каза той пред инвеститорите.

Леви, който е начело на Publicis от 30 години насам, ще отстъпи длъжността си на Артър Садун през юни. В момента Садун е креативен директор в компанията. Леви ще остане в компанията като президент, като пред инвеститорите той коментира, че "дори не е полупенсиониран". Промяната на върха ще бъде една от последните в трансформацията на Publicis, която започна преди повече от година, за да засили връзката между отделните агенции в групата.



Растеж извън САЩ

Докато в САЩ Publicis отбелязва спад в продажбите си, обратното е положението в Европа, където органичните приходи се увеличават с 5.5%. Увеличение има и в Азия с 0.8%, както и в Близкия изток и Африка - 1.5%. Притесненията на Publicis са фокусирани в САЩ, където от избирането на Доналд Тръмп за президент през ноември има огромен ръст на фондовите борси - скок, който обаче не е директно свързан с пропорционален растеж на икономиката и приходите на компаниите. "Повечето ни клиенти са много внимателни, когато става дума за инвестиции. Те все още са в режим "изчакай-и-виж", основно заради геополитическата ситуация", коментира Леви.

След обявяване на резултатите акциите на компанията се понижиха с 1.1% на борсата в Париж до 65 евро за брой.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Publicis реклама САЩ

Прочетете и това

Ако смятахте, че търговската война е лоша за глобалната търговия... Ако смятахте, че търговската война е лоша за глобалната търговия...

Блокажът заради пандемията ще бъде много по-лош

3 апр 2020, 4 прочитания

Шокът от пандемията ще направи големите компании още по-силни Шокът от пандемията ще направи големите компании още по-силни

Промяната ще се усети и сред обществата, където гигантите оперират

3 апр 2020, 175 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Чешка компания ще прави Pepsi в България

Очаква се сделката да бъде приключена през първата половина на 2017 г.

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10