С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 апр 2017, 15:18, 22670 прочитания

"Смарт органик" придоби 25% от производителя на лютите сосове Chilli Hills

Двете фирми планират обща инвестиция от 100 хил. лв. до края на тази година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дистрибуторът на биохрани в България "Смарт органик" придоби 25% дял в "Чили хилс фудс" - производител на люти сосове. Цената на сделката не бе съобщена.

Пресечна точка


"Чили хилс фудс" произвежда 27 продукта по собствени рецепти - четири вида люти сосове, три вида люти пасти и 20 вида изсушени люти чушки и стрити подправки. Историята на фирмата започва през 2014 г. с малка бутикова ферма в село Кокаляне край София за отглеждане на редки сортове люти чушки. Идеята е на Александър Кюркиев, който е живял дълги години зад граница. Към мисията да се популяризира лютото в България се присъединява и Боряна Божилова. Водещи са ентусиазмът и методът на пробата и грешката. Днес производството е изнесено в голям цех, а фирмата има собствена лаборатория, в която Кюркиев създава рецептите.

"Тръгнахме от една фермичка за отглеждане на люти чушки, но търсенето надмина нашия капацитет и трябваше да помислим за разширяване. Имахме предложения и от други инвеститори, но те бяха чисто финансови. Със "Смарт органик" имаме много допирни точки - продаваме в техни магазини, изповядваме една и съща философия за чиста храна", коментира за "Капитал" Александър Кюркиев, създател и управител на "Чили хилс фудс".

Яни Драгов, основател и изпълнителен директор на "Смарт органик", също аргументира решението за инвестиция. "Чили хилс фудс" има добър бранд. Продуктите Chilli Hills са натурални, без консерванти, чисти като състав. Те са локални, но с висок експортен потенциал и нашият търговски екип може да направи много за продажбите им зад граница", заяви за "Капитал" Драгов.




Фотограф: „Чили Хилс Фудс“
Очаквания за растеж

Двете фирми планират обща инвестиция от 100 хил. лв. до края на тази година, предназначени главно за покупка на машини и за оборотни средства. "Очакваме производственият капацитет на "Чили хилс фудс" да се вдигне три пъти. Планираме двоен ръст на продажбите през 2017", уточни Яни Драгов.

Според Александър Кюркиев сделката ще помогне за растежа на компанията и за намаляване на производствените й разходи. "Ще имаме възможност да купуваме по-големи количества суровина и амбалаж на по-добри цени при по-ниски разходи за транспорт и логистика. Очакваме, че това ще свали себестойността на продуктите с 40-50%", обясни той. Сега заетите в "Чили хилс фудс" са трима, в резултат на инвестицията ще бъдат открити две нови работни места.

Предстоят промени в дизайна и опаковките на Chilli Hills. Официалният им задграничен дебют ще бъде на Международното специализирано изложение за хранително-вкусова промишленост ANUGA в Кьолн през октомври т.г.

Инвеститорът

"Смарт органик" АД е най-големият дистрибутор на биохрани и напитки в България. Компанията е основана през 2009 г. от Яни Драгов - бакалавър по математика от Техническия университет в Мюнхен и магистър по икономика от университета "Лудвиг Максимилиан" - Германия. Портфолиото на дружеството съдържа над 1000 продукта, които се предлагат в над 650 търговски обекта в страната, като 60% от продажбите през миналата година са били зад граница. "Смарт органик" произвежда и пакетира биохрани под собствени брандове и управлява веригата биомагазини "Зелен био", която е с два собствени и четири франчайз обекта. През 2016 г. приходите на "Смарт органик" са 22 млн. лв. срещу 16.7 млн. лв. през 2015.

Инвестицията в "Чили хилс фудс" е втора за дружеството. "Смарт органик" притежава 51% от "Роо брандс" – производител на суровите биодесерти Roobar, които се продават в 46 страни на 4 континента. През декември миналата година "Смарт органик" и "Роо брандс" получиха заем от 2 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Сумата е част от плана на компаниите да изградят собствена фабрика за 3.3 млн. евро.

"През 2016 инвестирахме над 1 милион лева за модернизиране на производствени линии, за допълнителен капацитет и ново производство – за кокосов биочипс с марката Bett'r. Открихме над 30 нови работни места", обясни Яни Драгов. Плановете на "Смарт органик" за 2017 предвиждат инвестиция от още близо 1 милион лева, с която ще се увеличи капацитетът за производство на кокосовия чипс и ще бъде въведена още една пакетираща линия за суперхрани. чакваме около 25 милиона лева оборот през тази година", уточни Яни Драгов. В управляваните от него компании работят над 200 души.

"Чили хилс фудс"

Приходите на "Чили хилс фудс" за 2015 г. са 12 000 лв., а за 2016 – очакваме да са около 60 000 лв., уточни Александър Кюркиев. По думите му компанията продава в около 60 специализирани магазина – за биохрани, натурални продукти, деликатеси. Сосовете на дружеството присъстват и на масите в някои ресторанти.

Най-успешната серия на компанията се нарича "Бalkan Hot Sauce", в която сосовете варират от сладникави до изгарящо люти. "Поставили сме си за цел да подкрепим отглеждането и популяризирането на сорт българска люта чушка. Влагаме го в Bulgarian Carrot, който има средно лют и леко цитрусов вкус", посочва Александър Кюркиев.

От миналата година фирмата експериментира с отглеждането на люти чушки във ферма партньор. "Нямаме капацитет да отглеждаме количествата, които ни трябват за производството на готовите продукти. Затова отглеждаме разсад, селектираме сортове и работим с фирма подизпълнител. За тази година очакваме към девет тона люти чушки в суров вид", разказва Александър Кюркиев. По думите му в страната няма друга фирма с толкова тясно профилирана дейност, а вносните люти продукти са различни от Chilli Hills. "Нишата е уникална, възможностите са големи", обобщава Кюркиев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитално ретро Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

14 дек 2019, 514 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

14 дек 2019, 746 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сателитът на "Булсатком" е на финалната права преди изстрелването

В момента се подготвя транспортирането му до летателната площадка

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10