Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 апр 2017, 17:17, 3753 прочитания

Седмични новини за ритейл

Чешка компания ще прави Pepsi в България; Бира "Айляк" мести производството си от Серес в София; Веригата Carrefour с увеличение на продажбите; GfK: Потребителското настроение се подобрява; Троен ръст в продажбите на четки за зъби Nordics

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Чешка компания ще прави Pepsi в България


Чешката Karlovarské minerální vody (KMV) се е договорила да купи "Куадрант бевъриджис" - компанията, която бутилира и продава Pepsi в България. Това е втора поредна смяна в собственика на представителя на Pepsi в страната. Преди десет години Quadrant купи за 10 млн. евро бизнеса на "Агрима" от компания, свързвана с генералния мениджър на "Лукойл България" Валентин Златев. Новият собственик - израелският гражданин Ели Давидай, не успя да вземе пазарен дял над 10% при напитките тип "кола", където Coca-Cola държи половината от продажбите. Вероятно по тази причина от три години бизнесът се предлага активно за придобиване - основно на компании от сектора на безалкохолни напитки в страната и чужбина. Информация за цената на сделката липсва. Предвид че въпреки продажбите си от почти 33 млн. лв. "Куадрант бевъриджис" е почти винаги на загуба и има дълг към Алфа банк - Лондон, за 20 млн. лв., сумата едва ли ще е голяма. При преговорите от последните години с други кандидати офертите са били за скромните 1-3 млн. евро, твърдят консултанти. Сделката трябва да мине през одобрението на КЗК, като планът е да бъде приключена до средата на годината.
"Куадрант бевъриджис" произвежда Pepsi във Велико Търново, като в допълнение идват и другите брандове на американската компания: Mirinda, 7up, Evervess и студените чайове Lipton, както и соковете Prisun, бутилира и водата Bellissima и е официален дистрибутор на енергийната напитка Rockstar.
KMV е сред водещите производители на минерална и изворна вода в Централна Европа и бе един от кандидатите за придобиването на "Девин" (който от март 2017 г. стана собственик на белгийската Spadel при оценка 120 млн. евро). От 1991 г. мажоритарен собственик е холандската Ronaldsay. Заетите в компанията са 400, тя произвежда 176 вида напитки и продава в 26 държави.

Бира "Айляк" мести производството си от Серес в София

До края на годината българската крафт (занаятчийска) бира "Айляк" ще се произвежда във фабрика в страната, а не в гръцка пивоварна в Серес. Това съобщи за "Капитал" създателят на пивото Георги Христов, който търси да наеме подходящо помещение за реализация на проекта си.
Плановете на Христов и неговата компания – "Фийл гууд брю ко", изискват фабриката да е разположена в индустриалните квартали на София. Помещението трябва да е 500 - 1000 кв. метра, търси се готова сграда с трифазен ток и работеща пречиствателна станция.
Възможният капацитет ще е около 200 хил. литра годишно. "Идеята е една трета от мощностите да бъдат заети с производство на бира "Айляк", а свободните да отдаваме под наем на тези, които искат да навлязат или вече са навлезли в пивоварния бранш със свои марки. Във фабриката ще има място и за дегустации, както и възможност за информиране и обогатяване на бирената култура на хората в страната", казва Георги Христов.
По експертни оценки делът на занаятчийската бира в страната е около 1% в обем. Според годишния доклад на Агенция "Митници" през 2016 в страната са реализирани 5.6 млн. хектолитра бира.



Веригата Carrefour с увеличение на продажбите

Продажбите на френската верига Carrefour са нараснали с 6.2% през второто тримесечие на годишна база. Постъпленията от 21.3 млрд. евро за периода надминават очакванията на анализаторите. Вторият най-голям търговец на дребно по приходи в света ще оповести след юни данни за финансовия си резултат. През 2016 г. компанията отчете за пета поредна година ръст на приходите и обяви, че целта е тази година те да се увеличат с 3.5%.
Значителният ръст в продажбите на Carrefour се дължи на по-доброто представяне на международните пазари – там групата реализира растеж на приходите от 10.9% на годишна база. Голямата конкуренция във Франция е причина компанията да не се представя толкова добре и да реализира ръст от само 0.8% в общите продажби.
Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. "КМБ България" обаче изпадна във фалит и беше обявена през януари в несъстоятелност. През 2016 г. и последните магазини на Carrefour в България затвориха врати.

GfK: Потребителското настроение се подобрява

Настроенията на потребителите в България са се подобрили през първата четвърт на тази година в сравнение с предходната. Това е един от изводите в ежемесечното проучване на потребителския климат на GfK.
Икономическите очаквания на българските потребители за първите два месеца от 2017 са достигнали най-високите си нива през последните години. След това през март обаче отново спадат до негативни нива от -2.3 пункта. В края на тримесечието обаче показателят е отчел 3.5 пункта подобрение в сравнение с предходната година.
С отрицателни икономически очаквания са във Великобритания (-13.2 пункта), Гърция (-51) и Италия (-53). В Чехия очакванията на потребителите за икономиката са най-високи (37.2), следвани от Холандия (31.9) и Португалия (29.2).
Като цяло за ЕС основният извод от проучването на GfK е, че потребителският климат се подобрява девета поредна година.

Троен ръст в продажбите на четки за зъби Nordics

Софийската микрофирма "Норте", която предлага биоразградими бамбукови четки за зъби Nordics, отчита три пъти ръст в стойност на продажбите за 2016 г. За 2017 г. фирмата планира 300% ръст на оборота, както и да назначи двама служители, които да се занимават само и единствено с експорт.
През 2016 г. компанията е разширила предложенията си, като е прибавила няколко нови вида четки, включително и ръчно изработени дизайнерски, комплект за цялата фамилия, порцеланова стойка, бамбукова кутия за транспортиране в багажа, както и ръчно изработени букови стелажи за магазините, в които се предлагат Nordics.
Най-новият продукт на фирмата е Nordics Carbon Whitening – въгленова пудра за избелване на зъбите, регистрирана в Европейския портал за козметични продукти. "В пудрата няма никакви химикали, алергени и агресивни вещества, тя е 100% веган и натурална. Произвежда се за нашата марка в чужбина, но се опакова в България", обясни Атанас Арсов, който заедно с майка си арх. Светла Тумангелова стои зад бизнеса.
През 2016 г. фирмата вече продава в 15 държави, а в България - в онлайн магазини, както и в около 60 обекта.

Накратко

"Лидл България" обяви началото на своята платена лятна програма-практика за ученици в XI и XII клас в цялата страна. Освен заплащане одобрените кандидати ще получават ваучери за храна на стойност 60 лева. Практикантите ще имат и ментор, който ще им помогне да се интегрират в екипа на компанията.

Френският козметичен гигант L'Oréal Group е преизпълнил плановете си за устойчиво развитие. През 2016 г. компанията е намалила вредните емисии на своите фабрики и дистрибуторски центрове с 67% в сравнение с 2005 г., като същевременно е увеличила производството си с 29% за същия период.

Mastercard представи следващото поколение биометрични карти, които обединяват чип технологията с пръстовите отпечатъци за удобна и сигурна идентификация на картодържателя при пазаруване. Южна Африка е първият пазар, на който новата технология ще бъде тествана в партньорство с Pick n Pay – водеща верига супермаркети, както и с Absa Bank - дъщерна на Barclays Africa.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Carrefour Pepsi бира

Прочетете и това

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 315 прочитания

Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв. Имот 70 дка в лесопарк "Росенец" се продава за 45.2 млн. лв.

Парцелът с изоставени малки хотелски сгради се намира близо до морския сарай на Доган

28 май 2020, 788 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Доверие обединен холдинг" иска да купи праховете за пране "Изи"

Троянската компания е един от малките местни производители с около 2% пазарен дял

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10