Служителите на Alitalia отхвърлиха плана за преструктуриране
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Служителите на Alitalia отхвърлиха плана за преструктуриране

Плана предвиждаше съкращаване на хиляди служители наземен персонал и намаляване на заплатите

Служителите на Alitalia отхвърлиха плана за преструктуриране

Компанията губи по половин милион евро на ден и скоро ще остане без ликвидни средства

3910 прочитания

Плана предвиждаше съкращаване на хиляди служители наземен персонал и намаляване на заплатите

© Max Rossi


Служителите на италианската авиокомпания Alitalia, която от години работи на загуба, са отхвърлили плана на ръководството за преструктуриране, включващ и съкращаване на работни места и заплати, пише Reuters. Това най-вероятно значи, че държавата ще се намеси в авиокомпанията и ще предложи екип, който да създаде алтернативен план за спасението на компанията. Alitalia, която е 49% собственост на Etihard Airways, неколкократно вече е спасявана от италианското правителство и частни инвеститори. Въпреки това от Рим вече губят търпение и вероятността Alitalia отново да бъде национализирана е минимална. Кредиторите на авиолинията също вече нямат доверие в компанията.

"Гневът на работниците спечели", коментира Антонио Пирас, генерален секретар на профсъюза Fit-Cisl, обяснявайки защо две трети от работниците са отказали да подкрепят плана, който първоначално бе одобрен от профсъюзите. Планът включваше съкращаване на 1700 наземни работни места наред с намаляване с 8% на заплатите сред персонала, отговарящ за полетите. Това щеше да осигури ресурс за компанията, с който да поддържа линиите си.

Огромните загуби

Alitaila е работила на печалба едва през няколко години от общо 70-годишната си история. В момента авиокомпанията губи по над 500 хил. евро на ден и се очаква до няколко седмици напълно да остане без ликвидни средства. Бордът на директорите на Alitalia ще се срещне във вторник, за да обсъди извънредното положение. Източници от компанията коментират, че на събранието ще се дискутира дали в компанията да влезе специална администрация, чрез която държавата да поеме контрола над Alitalia.

Превозвачът в момента е под защита от фалит. Въпреки това, ако държавата назначи своя администрация, тя най-вероятно би търсила начин за бързо излизане от ситуацията, което може да включва и частична или пълна продажба. Възможно е Alitalia да тръгне и по пътя на ликвидацията.

Мениджмънта на Alitalia беше предупреден, че съгласието на профсъюзите е особено важно, за да получи компанията свежи пари от акционерите си, които включват и двете най-големи банки в страната Intesa Sanpaolo и UniCredit. "Това бе болезнен, но сигурен вот. Той е насочен срещу компания, която досега не е направила почти нищо, за да оправи проблемите си", коментираха в свое изявление профсъюзите. Те добавиха, че се надяват акционерите и правителството да направят всичко възможно, за да предотвратят подобни решения, които може да имат тежки последствия в бъдеще.

Недоволството на служителите

Служителите в компанията няколко пъти са изразявали нежеланието си да правят повече жертви в името на Alitalia, особено предвид, че разходите за заплати там са сред най-ниските в авиосектора на Европа. Преди приватизацията през 2009 г. редица правителства вляха в Alitalia над 4 млрд. евро, но без да желаят в замяна сериозна промяна в стратегията на компанията.

Премиерът на страната Паоло Джентилони коментира в края на миналата седмица, че разбира жертвите, които работниците са направили за Alitalia, и какво още се желае от тях, но без споразумение, Alitaila няма да може да продължи да съществува. Правителствени министри също изявиха притеснения относно бъдещето на Alitalia.

Целта на Alitalia бе да намали разходите си с 1 млрд. евро през следващите три години и да премоделира бизнеса си, така че да залага повече на регионални полети и на средно разстояние, за да може да излезе на печалба до края на 2019 г.

Служителите на италианската авиокомпания Alitalia, която от години работи на загуба, са отхвърлили плана на ръководството за преструктуриране, включващ и съкращаване на работни места и заплати, пише Reuters. Това най-вероятно значи, че държавата ще се намеси в авиокомпанията и ще предложи екип, който да създаде алтернативен план за спасението на компанията. Alitalia, която е 49% собственост на Etihard Airways, неколкократно вече е спасявана от италианското правителство и частни инвеститори. Въпреки това от Рим вече губят търпение и вероятността Alitalia отново да бъде национализирана е минимална. Кредиторите на авиолинията също вече нямат доверие в компанията.

"Гневът на работниците спечели", коментира Антонио Пирас, генерален секретар на профсъюза Fit-Cisl, обяснявайки защо две трети от работниците са отказали да подкрепят плана, който първоначално бе одобрен от профсъюзите. Планът включваше съкращаване на 1700 наземни работни места наред с намаляване с 8% на заплатите сред персонала, отговарящ за полетите. Това щеше да осигури ресурс за компанията, с който да поддържа линиите си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK