С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 апр 2017, 17:42, 11913 прочитания

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017 г.

Дружеството отчита 257 млн. лв. годишен оборот за 2016 г. и оперативна печалба 25 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 1994 г. досега компанията е инвестирала над 265 млн. лв. в страната.

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017 г., като близо 4 млн. лв. от тях са за дълготрайни материални активи. Планираните суми са разпределени в няколко основни пера: персонал (33%), безопасност на хора и продукти (16%), енергийна ефективност (7%), информационни технологии (18%), други (26%), коментира за "Капитал" Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията. Отделно от това се очакват допълнителни инвестиции в нови продукти в рамките на тази година, уточни още той.

През 2016 г. "Нестле България" инвестира над 11.5 милиона лева в страната, стана ясно по време на пресконференция за обявяване на финансовите резултати. "Нестле" работи на българския пазар от 1994 г., когато придоби бившия завод "Малчика" в София, където в момента се произвеждат различни продукти - шоколад, захарни изделия, бисквити. През 2006 г. швейцарската компания купи и сладоледената фабрика във Варна.


"Нестле България" развива дейност в седем бизнес направления. От компанията цитираха официални данни за пазарни дялове, според които тя е лидер в страната при кафе напитките (с 67.6% пазарен дял в стойност), кулинарните продукти (61.6%), шоколадовите десерти (17.2%), зърнените закуски (37.9%) и храни за деца (15.6%) и втора при храни за домашни любимци (18.7%).
От 1994 г. досега компанията е инвестирала над 265 млн. лв. в България.

Без сладолед

Българското дружество отчита 257 млн. лв. годишен оборот за 2016 г. и оперативна печалба от 25 млн. лв., като ръстът в обем е 2%, посочи Мариан Маринов. Голямата промяна за "Нестле България" е структурна – през октомври миналата година сладоледената фабрика във Варна се отдели в новосъздаденото дружество Froneri. Реорганизацията е резултат от постигнато споразумение на глобално ниво между швейцарската Nestle и британската R&R, които обединиха бизнеса си със сладолед.
"Бизнесът със сладолед формираше около 30% от приходите на "Нестле България", посочи Мариан Маринов. По думите му дружеството ще компенсира загубата с увеличени продажби и износ (за 2016 експортът е с 35% дял). Засега няма да има ребрандиране на фризерите", уточни още той.



Kit-Kat от София

Преобладаващата част от инвестициите в нови продукти ще бъдат насочени към фабриката в София, която от 2007 г. е избрана за един от трите центъра за производство на Kit-Kat на континента (останалите два са в Хамбург - Германия, и Йорк - Великобритания). От Kit-Kat идват 32% от приходите на "Нестле България", посочиха от компанията.

В София се произвеждат и разновидности на десерта, които не се предлагат на българския пазар – например Kit-Kat хапки, опаковани в специални торбички, предназначени за британския пазар, и Kit-Kat с поръсени парченца шоколад, които се изнасят за Канада. За тази година са предвидени нови продукти, чиито рецепти са в процес на разработка, обясни Мартин Крон, мениджър на Фабриката за шоколадови продукти и бисквити. По думите му софийският завод е намалил консумираната енергия за тон произведен продукт с 12% през 2016 спрямо 2011 г., а на водата – с 38%. Освен това има нула депонирани към сметище отпадъци от производствена дейност, с което изпреварва поставения за тази цел срок за цялата Nestle група - 2020 г.

За 2017 българското дружество планира нарастващи продажби, по-висока печалба и увеличение на пазарните дялове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 576 прочитания

Ryanair става Buzz в София 1 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 1753 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Веригата за обувки Deichmann ще увеличи магазините си в България

Дружеството отчита ръст на продажбите за миналата година с 2.7% до 30.9 млн. лв.

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10