Продажбите на нови автомобили в България са отчели повишение от впечатляващите 34.8% през март, обяви Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) преди дни. Данните й показват, че общо за първите три месеца на годината растежът е 22.4%. Всъщност сериозният скок на хартия за последния месец не е напълно точен и си има обяснение - доставянето на новите патрулни коли за МВР.
Още 280 KIA Ceed
Според АСЕА регистрациите на нови леки коли през март са се увеличили от 2230 на 3005. Огромното повишение се дължи и на доставените първи патрулни коли по поръчката за МВР, коментираха пред "Капитал" от автомобилния бранш у нас. Търгът беше спечелен от южнокорейската KIA, която през март е доставила около 280 автомобила Ceed в България. Оттук идват и изкривените данни за месеца. Без тях растежът за март щеше да е далеч по-нормален - около 20%, и около 17% за тримесечието. Такива са неофициалните данни и на компании от бранша.
Прогнозната стойност на поръчката на МВР за патрулните коли беше 27 млн. лв. за 1000 автомобила. Но след като беше спрян веднъж, търгът продължи с поръчка на 278 KIA Ceed. След южнокорейската компания бяха наредени Skoda и Peugeot. Все още не е ясно кога ще бъдат доставени и какви са останалите около 700 коли, които се очакват от служителите на МВР.
И данните на КАТ
В същото време данните на КАТ за първото тримесечие показват общо 8282 регистрации на нови леки коли от категориите М1 и N1 (лекотоварни с обща маса до 3.5 тона, често купувани с данъчен кредит). И тук ясно си личи значителното повишение на резултатите на KIA, която общо има 625 регистрации за периода (виж графиката). Както и през цялата 2016 г., първите две места продължават да се държат от Dacia и Renault, следвани от Skoda, Toyota и KIA. Любопитно е, че за първите три месеца са регистрирани четири нови автомобила Tesla и общият брой коли на компанията на Илън Мъск по българските пътища вече е 50.
Изключително интересно е, че само за три месеца от началото на годината българският автопарк е намалял с над 420 хил. превозни средства до общо 3.69 млн. превозни средства. Това отчасти се дължи и на въведеното автоматично отписване на возилата без застраховка "Гражданска отговорност". Над 40% от автомобилите в България продължават да са над 20-годишна възраст. Други 1 млн. са между 15 и 20 години. Много нисък спрямо останалите европейски държави е делът на моделите, произведени след 2011 г. Volkswagen продължава да е най-популярната марка сред българските шофьори с 477 000 автомобила, следвана от Opel с 391 000 и Mercedes с 279 000. Най-много коли - над 46% от всички, продължават да са на бензин, докато делът на дизела е около 43%. За три месеца електромобилите са скочили с 20 до 235. Около 186 000 са задвижваните от газ и метан автомобили, но според специалисти те дори са повече, тъй като много българи преустройват автомобила си след първоначалната регистрация в КАТ (тоест слагат му газова уредба), което впоследствие не отразяват въпреки изискванията.

Продажбите на нови автомобили в България са отчели повишение от впечатляващите 34.8% през март, обяви Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) преди дни. Данните й показват, че общо за първите три месеца на годината растежът е 22.4%. Всъщност сериозният скок на хартия за последния месец не е напълно точен и си има обяснение - доставянето на новите патрулни коли за МВР.
6 коментара
Черепа е продал доста коли на МВР.
Найс, патрулките поне ще изглеждат добре вече. За пълнежа не знам...
е как пребориха дачия ? Бизнеса купува дачия държавата кия. Това означава ли че кия се продава с голяма надценка или е платена голяма комисионна. Питам просто
"Любопитно е, че за първите три месеца са регистрирани четири нови автомобила Tesla и общият брой коли на компанията на Илън Мъск по българските пътища вече е 50."
Ей това е новината за мен, супер!!!
До коментар [#3] от "nogica":
какво да преборваш Дачия, Дачиите са най-големите боклуци , които можеш да си купиш, най-евтините материали, дори няма подкалници колата, всичко друнчи, купето не е обезшумено, всяка неравност се усеща силно. Не препоръчвам.
До коментар [#5] от "coffee.bean":
Трябва да е удобна и с хубава седалка и кожа, босе система за да може нежно да слушат музика докато спят на сянка ли. Лада да не са по луксозни или ще участват в бързи и яростни.Много ми харесва когато БГ инженерни гурата коментират световни концерни с доказан успех.
Това са служебни коли които могат да се сменят на 3-4 години без да се скапва бюджета,това е евтино Рено както Кия са евтини Хюндай сглобени в Словения. и т.н......