С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 27 апр 2017, 10:41, 12474 прочитания

Доставките на патрулки изкривиха продажбите на коли за март

По българските пътища има 3.69 млн. автомобила

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на нови автомобили в България са отчели повишение от впечатляващите 34.8% през март, обяви Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) преди дни. Данните й показват, че общо за първите три месеца на годината растежът е 22.4%. Всъщност сериозният скок на хартия за последния месец не е напълно точен и си има обяснение - доставянето на новите патрулни коли за МВР.

Още 280 KIA Ceed


Според АСЕА регистрациите на нови леки коли през март са се увеличили от 2230 на 3005. Огромното повишение се дължи и на доставените първи патрулни коли по поръчката за МВР, коментираха пред "Капитал" от автомобилния бранш у нас. Търгът беше спечелен от южнокорейската KIA, която през март е доставила около 280 автомобила Ceed в България. Оттук идват и изкривените данни за месеца. Без тях растежът за март щеше да е далеч по-нормален - около 20%, и около 17% за тримесечието. Такива са неофициалните данни и на компании от бранша.

Прогнозната стойност на поръчката на МВР за патрулните коли беше 27 млн. лв. за 1000 автомобила. Но след като беше спрян веднъж, търгът продължи с поръчка на 278 KIA Ceed. След южнокорейската компания бяха наредени Skoda и Peugeot. Все още не е ясно кога ще бъдат доставени и какви са останалите около 700 коли, които се очакват от служителите на МВР.

И данните на КАТ



В същото време данните на КАТ за първото тримесечие показват общо 8282 регистрации на нови леки коли от категориите М1 и N1 (лекотоварни с обща маса до 3.5 тона, често купувани с данъчен кредит). И тук ясно си личи значителното повишение на резултатите на KIA, която общо има 625 регистрации за периода (виж графиката). Както и през цялата 2016 г., първите две места продължават да се държат от Dacia и Renault, следвани от Skoda, Toyota и KIA. Любопитно е, че за първите три месеца са регистрирани четири нови автомобила Tesla и общият брой коли на компанията на Илън Мъск по българските пътища вече е 50.

Изключително интересно е, че само за три месеца от началото на годината българският автопарк е намалял с над 420 хил. превозни средства до общо 3.69 млн. превозни средства. Това отчасти се дължи и на въведеното автоматично отписване на возилата без застраховка "Гражданска отговорност". Над 40% от автомобилите в България продължават да са над 20-годишна възраст. Други 1 млн. са между 15 и 20 години. Много нисък спрямо останалите европейски държави е делът на моделите, произведени след 2011 г. Volkswagen продължава да е най-популярната марка сред българските шофьори с 477 000 автомобила, следвана от Opel с 391 000 и Mercedes с 279 000. Най-много коли - над 46% от всички, продължават да са на бензин, докато делът на дизела е около 43%. За три месеца електромобилите са скочили с 20 до 235. Около 186 000 са задвижваните от газ и метан автомобили, но според специалисти те дори са повече, тъй като много българи преустройват автомобила си след първоначалната регистрация в КАТ (тоест слагат му газова уредба), което впоследствие не отразяват въпреки изискванията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

"Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба 1 "Теленор" отбеляза пореден ръст на приходи и печалба

Най-осезаемо е повишението в средния приход на потребител

12 ное 2019, 419 прочитания

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 513 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Samsung отказа да се преструктурира

Компанията обяви най-високата си печалба за последните четири години

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10