С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 апр 2017, 14:42, 4828 прочитания

"Ефектът Тръмп" помогна на Twitter да увеличи потребителите си

Те са се повишили с 9 млн., но финансовите резултати изглеждат незадоволителни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Откакто направи борсовия си дебют през 2013 г., микроблогинг системата Twitter се опитваше да пребори представите, че е замираща платформа. Резултатите за първото тримесечие опровергаха тези схващания - активните й месечни потребители са се увеличили с 6% от началото на годината и вече са 328 милиона. Представители на компанията, цитирани от Bloomberg, посочват, че резултатите са били благоприятствани от "нови и подновени потребители, следващи повече новини и политически акаунти, особено в САЩ". Разбира се, макар и да не е посочено, има едно обяснение за нарастващия интерес към Twitter - това е основната платформа, от която новоизбраният президент Доналд Тръмп правеше политическите си послания, коментари и закани.

След оповестяване на новината акциите на компанията се повишиха с 12%, което е най-големият скок от седем месеца, достигайки 16.46 долара на акция в сряда. След затварянето на пазара цената на акция остана на 15.82 долара (8% ръст). Това все още е далеч от пика на компанията в началото на 2014 г., когато акциите й достигнаха цена от 69 долара.


Реакцията на инвеститорите беше породена и от факта, че финансовите резултати са по-добри от очакваните. Приходите са 548 млн. долара срещу прогнозирани 511.9 млн. долара - трябва да се отбележи, че това е първият им спад в историята. Компанията продължава да е на загуба от 62 млн. долара, макар и по-малка от миналогодишното първо тримесечие от 80 млн. и много по-малка от предишното тримесечие със 167 млн. долара. Рекламните приходи са паднали с 11% до 474 млн. долара, което изглежда добра новина на фона на очакванията на анализатори да паднат до 443 млн. Има повишение при някои постъпления от лицензни споразумения.

Марк Махъни, анализатор от RBC Capital Markets, цитиран от британския Guardian, заявява, че увеличаването на потребителите е "първият индикатор, че приходите могат да се възстановят един ден". Но според него въпросът за инвеститорите е "Кога нещата ще станат по-малко лоши?".

Основата на резултатите



Изпълнителният директор на компанията Джак Дорси, цитиран от CNBC, отдава растежа на приноса потребителите в подобренията на платформата.

Основния въпрос – дали растежът на компанията се дължи на честите туитове на президента Доналд Тръмп, финансовият директор на компанията - Антъни Ното, заявява, че може би има някаква взаимовръзка, макар и да не може да бъде доказана. Guardian посочва, че по данните на компанията новите потребители са следили предимно политически профили.

Майкъл Паштер, анализатор за Wedbush Securities заявява, че "Тръмп увеличава информираността за Twitter, сред хора които иначе не биха му обърнали внимание. Но все пак едно тримесечие не показва тенденция, затова нека да изчакаме да видим дали е устойчиво."

Американското издание Newsweek все пак напомня за конфронтацията между изпълнителния директор на Туитър Джак Дорси, който се противопостави публично на наложената забрана на Доналд Тръмп към пристигащи от арабски страни емигранти.

Личния акаунт на Доналд Тръмп в Туитър има над 28,4 милиона последователи, а президентският му профил, който той наследи от Барак Обама - над 16,8 милиона последователи. Честите и резки изявления на Доналд Тръмп често пъти предизвикваха остри реакции в американската общественост в последните месеци и драматично промениха начина, по който медиите и обществото общуват с политик от ранга на президент на САЩ.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 1059 прочитания

Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба Lime напуска 12 пазара в търсене на печалба

Компанията ще съкрати 100 души глобално, или 14% от персонала си

19 яну 2020, 1309 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Корадо-България" отчита над 71% ръст на оборота

Заводът за радиатори в Стражица удвои печалбата си за първото тримесечие

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10