С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 апр 2017, 16:12, 14354 прочитания

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

Дружеството увеличава приходите и оперативната си печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г. Плановете на компанията предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис по време на пресконференция.

Резултати и зелен бизнес


През миналата година компанията е отделила общо 11.5 млн. лв. за изграждане на пречиствателна станция за пивоварната в Стара Загора, за обновяване на линията за кен продукти, за "зелени хладилници" за търговците на напитките и за реновиране на сградния фонд.

Предвидените за тази година средства са за финализиране на работата по пречиствателната станция, за обновяване на бутилираща линия, за още "зелени хладилници", както и за съоръжения, свързани с допълнително подобряване на качеството на продуктите, уточни Никос Зоис. По думите му през последните 4 години компанията е инвестирала над 50 млн. лв. в различни проекти.

През 2016 г. "Загорка" АД отчита 1.2% ръст на приходите спрямо 2015, когато те са били 160.721 млн. лв. Дружеството е постигнало и по-висока оперативна печалба, която достига 26.9 млн. лв. (2.8% ръст спрямо 2015). Компанията е платила над 24.1 млн. лв. акциз (1.74% ръст) и над 2.9 млн. лв. данък печалба (със 7% повече). Средната работна заплата във фирмата нараства с 3.9% и достига 1509 лв.



"Зелените" инвестиции и инициативи ще продължат да бъдат важни за "Загорка", увери изпълнителният й директор. "Ние сме единствената пивоварна в страната, която публикува доклад за устойчив бизнес", посочи Никос Зоис.

Дружеството отчита 0.5% ръст на продадените през 2016 г. количества бира и пазарен дял от 28.5% в обем. "През последните шест години пазарният ни дял се движи между 27 и 30%", съобщи Никос Зоис. По думите му тези изчисления са твърде условни заради различните източници и методики, затова "основното, което компанията следи, са не числата, а тенденциите".

Пазарът на бира

Пазарът на бира в страната през миналата година достига 5.2 млн. хектолитра, което според Съюза на пивоварите е с 2.5% повече от 2015 г. Годишната консумация на глава от населението е 73 литра, а средната цена за литър – 1.77 лв., което е с 2 стотинки по-малко в сравнение с 2015, съобщи Никос Зоис.

Продажбите на бира в РЕТ бутилки спадат, но техният дял остава най-голям (56%). Същевременно се увеличава търсенето на пиво в кен опаковки (15% дял) и стъклени бутилки (23%), както и на наливна бира (6%). "Налице е плавен преход на консумация на бира от по-големи към по-малки опаковки, при които усещането за качество и по-добро преживяване е по-силно", обобщи Зоис.

Най-големият канал за търговия си остават малките магазини за храни, през които се реализира 50% от бирата в страната, следвани от търговските вериги - 28%, а на заведенията (Хорека) се падат 22% от продажбите през 2016.

Според Никос Зоис развитието на туризма, намаляващата безработица и растящият БВП са положителни фактори за развитие на пазара на бира в страната, но, за съжаление, отрицателната демографска тенденция е заплаха не само за пивоварния бранш.

"Не може да очакваме големи ръстове на бирения пазар, защото той вече е достигнал своето насищане. Нашите прогнози са, че ще се засилва търсенето на бира с нулево съдържание на алкохол в резултат на модни влияния от чужбина и нарастващите грижи на хората за тяхното здраве. Очакваме също, че хората ще започнат по-често да излизат по заведения и това ще доведе до намаляващо потребление на бира у дома (около 80% от продажбите в момента), а също и до увеличено търсене във високия ценови сегмент", прогнозира Никос Зоис.
Нови продукти
През тази година "Загорка" АД ще предложи няколко нови продукта, съобщи Никос Зоис. Сред тях е "Варка 7" - бира, която досега е правена от пивоварите само за собствена употреба, както и внос на селектирана серия сайдер Blind Pig, който се доближава повече до алкохолните напитки.
Сред новите вкусове за годината са "Загорка ретро" в кен в три разновидности, "Столично Amber Pils", безалкохолен "Ариана радлер" с вкус на лимон и малина, нов вкус (вишна) на сайдера "Крадецът на ябълки", както и предлагането му в кен опаковки.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: бира АД продажби

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 1129 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 822 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Студеното време подобри резултатите на държавните енергийни компании

От БЕХ не казаха какво увеличение на цените от юли са поискали дружествата

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10