С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 апр 2017, 16:12, 14104 прочитания

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

Дружеството увеличава приходите и оперативната си печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г. Плановете на компанията предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис по време на пресконференция.

Резултати и зелен бизнес


През миналата година компанията е отделила общо 11.5 млн. лв. за изграждане на пречиствателна станция за пивоварната в Стара Загора, за обновяване на линията за кен продукти, за "зелени хладилници" за търговците на напитките и за реновиране на сградния фонд.

Предвидените за тази година средства са за финализиране на работата по пречиствателната станция, за обновяване на бутилираща линия, за още "зелени хладилници", както и за съоръжения, свързани с допълнително подобряване на качеството на продуктите, уточни Никос Зоис. По думите му през последните 4 години компанията е инвестирала над 50 млн. лв. в различни проекти.

През 2016 г. "Загорка" АД отчита 1.2% ръст на приходите спрямо 2015, когато те са били 160.721 млн. лв. Дружеството е постигнало и по-висока оперативна печалба, която достига 26.9 млн. лв. (2.8% ръст спрямо 2015). Компанията е платила над 24.1 млн. лв. акциз (1.74% ръст) и над 2.9 млн. лв. данък печалба (със 7% повече). Средната работна заплата във фирмата нараства с 3.9% и достига 1509 лв.



"Зелените" инвестиции и инициативи ще продължат да бъдат важни за "Загорка", увери изпълнителният й директор. "Ние сме единствената пивоварна в страната, която публикува доклад за устойчив бизнес", посочи Никос Зоис.

Дружеството отчита 0.5% ръст на продадените през 2016 г. количества бира и пазарен дял от 28.5% в обем. "През последните шест години пазарният ни дял се движи между 27 и 30%", съобщи Никос Зоис. По думите му тези изчисления са твърде условни заради различните източници и методики, затова "основното, което компанията следи, са не числата, а тенденциите".

Пазарът на бира

Пазарът на бира в страната през миналата година достига 5.2 млн. хектолитра, което според Съюза на пивоварите е с 2.5% повече от 2015 г. Годишната консумация на глава от населението е 73 литра, а средната цена за литър – 1.77 лв., което е с 2 стотинки по-малко в сравнение с 2015, съобщи Никос Зоис.

Продажбите на бира в РЕТ бутилки спадат, но техният дял остава най-голям (56%). Същевременно се увеличава търсенето на пиво в кен опаковки (15% дял) и стъклени бутилки (23%), както и на наливна бира (6%). "Налице е плавен преход на консумация на бира от по-големи към по-малки опаковки, при които усещането за качество и по-добро преживяване е по-силно", обобщи Зоис.

Най-големият канал за търговия си остават малките магазини за храни, през които се реализира 50% от бирата в страната, следвани от търговските вериги - 28%, а на заведенията (Хорека) се падат 22% от продажбите през 2016.

Според Никос Зоис развитието на туризма, намаляващата безработица и растящият БВП са положителни фактори за развитие на пазара на бира в страната, но, за съжаление, отрицателната демографска тенденция е заплаха не само за пивоварния бранш.

"Не може да очакваме големи ръстове на бирения пазар, защото той вече е достигнал своето насищане. Нашите прогнози са, че ще се засилва търсенето на бира с нулево съдържание на алкохол в резултат на модни влияния от чужбина и нарастващите грижи на хората за тяхното здраве. Очакваме също, че хората ще започнат по-често да излизат по заведения и това ще доведе до намаляващо потребление на бира у дома (около 80% от продажбите в момента), а също и до увеличено търсене във високия ценови сегмент", прогнозира Никос Зоис.
Нови продукти
През тази година "Загорка" АД ще предложи няколко нови продукта, съобщи Никос Зоис. Сред тях е "Варка 7" - бира, която досега е правена от пивоварите само за собствена употреба, както и внос на селектирана серия сайдер Blind Pig, който се доближава повече до алкохолните напитки.
Сред новите вкусове за годината са "Загорка ретро" в кен в три разновидности, "Столично Amber Pils", безалкохолен "Ариана радлер" с вкус на лимон и малина, нов вкус (вишна) на сайдера "Крадецът на ябълки", както и предлагането му в кен опаковки.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: бира АД продажби

Прочетете и това

Реалният добив от златното находище край Крумовград започна Реалният добив от златното находище край Крумовград започна

Преработвателната фабрика ще достигне пълния си капацитет до три месеца

18 юни 2019, 748 прочитания

Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес 1 Американската AtScale инвестира 25 млн. долара в българския си бизнес

Компанията цели 60% от продуктите да се изграждат в София

18 юни 2019, 838 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Студеното време подобри резултатите на държавните енергийни компании

От БЕХ не казаха какво увеличение на цените от юли са поискали дружествата

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Маша Гесен, журналистка: "Политиката трябва да е визия, не компетентност"

"Фашизмът е мечтата по въображаемото минало. Това е основната му характеристика."