С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 апр 2017, 16:12, 14601 прочитания

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

Дружеството увеличава приходите и оперативната си печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г. Плановете на компанията предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис по време на пресконференция.

Резултати и зелен бизнес


През миналата година компанията е отделила общо 11.5 млн. лв. за изграждане на пречиствателна станция за пивоварната в Стара Загора, за обновяване на линията за кен продукти, за "зелени хладилници" за търговците на напитките и за реновиране на сградния фонд.

Предвидените за тази година средства са за финализиране на работата по пречиствателната станция, за обновяване на бутилираща линия, за още "зелени хладилници", както и за съоръжения, свързани с допълнително подобряване на качеството на продуктите, уточни Никос Зоис. По думите му през последните 4 години компанията е инвестирала над 50 млн. лв. в различни проекти.

През 2016 г. "Загорка" АД отчита 1.2% ръст на приходите спрямо 2015, когато те са били 160.721 млн. лв. Дружеството е постигнало и по-висока оперативна печалба, която достига 26.9 млн. лв. (2.8% ръст спрямо 2015). Компанията е платила над 24.1 млн. лв. акциз (1.74% ръст) и над 2.9 млн. лв. данък печалба (със 7% повече). Средната работна заплата във фирмата нараства с 3.9% и достига 1509 лв.



"Зелените" инвестиции и инициативи ще продължат да бъдат важни за "Загорка", увери изпълнителният й директор. "Ние сме единствената пивоварна в страната, която публикува доклад за устойчив бизнес", посочи Никос Зоис.

Дружеството отчита 0.5% ръст на продадените през 2016 г. количества бира и пазарен дял от 28.5% в обем. "През последните шест години пазарният ни дял се движи между 27 и 30%", съобщи Никос Зоис. По думите му тези изчисления са твърде условни заради различните източници и методики, затова "основното, което компанията следи, са не числата, а тенденциите".

Пазарът на бира

Пазарът на бира в страната през миналата година достига 5.2 млн. хектолитра, което според Съюза на пивоварите е с 2.5% повече от 2015 г. Годишната консумация на глава от населението е 73 литра, а средната цена за литър – 1.77 лв., което е с 2 стотинки по-малко в сравнение с 2015, съобщи Никос Зоис.

Продажбите на бира в РЕТ бутилки спадат, но техният дял остава най-голям (56%). Същевременно се увеличава търсенето на пиво в кен опаковки (15% дял) и стъклени бутилки (23%), както и на наливна бира (6%). "Налице е плавен преход на консумация на бира от по-големи към по-малки опаковки, при които усещането за качество и по-добро преживяване е по-силно", обобщи Зоис.

Най-големият канал за търговия си остават малките магазини за храни, през които се реализира 50% от бирата в страната, следвани от търговските вериги - 28%, а на заведенията (Хорека) се падат 22% от продажбите през 2016.

Според Никос Зоис развитието на туризма, намаляващата безработица и растящият БВП са положителни фактори за развитие на пазара на бира в страната, но, за съжаление, отрицателната демографска тенденция е заплаха не само за пивоварния бранш.

"Не може да очакваме големи ръстове на бирения пазар, защото той вече е достигнал своето насищане. Нашите прогнози са, че ще се засилва търсенето на бира с нулево съдържание на алкохол в резултат на модни влияния от чужбина и нарастващите грижи на хората за тяхното здраве. Очакваме също, че хората ще започнат по-често да излизат по заведения и това ще доведе до намаляващо потребление на бира у дома (около 80% от продажбите в момента), а също и до увеличено търсене във високия ценови сегмент", прогнозира Никос Зоис.
Нови продукти
През тази година "Загорка" АД ще предложи няколко нови продукта, съобщи Никос Зоис. Сред тях е "Варка 7" - бира, която досега е правена от пивоварите само за собствена употреба, както и внос на селектирана серия сайдер Blind Pig, който се доближава повече до алкохолните напитки.
Сред новите вкусове за годината са "Загорка ретро" в кен в три разновидности, "Столично Amber Pils", безалкохолен "Ариана радлер" с вкус на лимон и малина, нов вкус (вишна) на сайдера "Крадецът на ябълки", както и предлагането му в кен опаковки.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: бира АД продажби

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 847 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 715 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Студеното време подобри резултатите на държавните енергийни компании

От БЕХ не казаха какво увеличение на цените от юли са поискали дружествата

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10