Грешната музикална революция
Приходите в индустрията отново растат, но все по-малка част тях достигат до изпълнителите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
- Приходите в музикалната индустрия отново растат, основно заради стрийминг услугите.- Изпълнителите обаче получават все по-малко пари.
- В повечето договори не са предвидени сериозните приходи от дигиталната трансформация.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
А аз си мислех, че статията ще анализира защо качеството на музиката пада с всяка изминала година, а масовият слушател става все по-непретенциозен към предлаганото му изкуство. Жалко!
Сегашните изпълнители да не се оплакват много-много от ниските приходи, а да са благодарни, че нямат реална конкуренция от мажещи изпълнители, които биха изхвърлили произведенията им от светлините на прожекторите.
Авторът на статията не смята, че качеството на музиката пада. Просто това, което ние слушаме от предни десетилетия, е филтрирано от времето. Ако разгледате класациите от времето на любимите си песни, ще видите, че и там е пълно с неостанали във времето хитове.
Все още има много групи и изпълнители, които правят чудесна музика, а качеството като продукция и звук се вдига постоянно и това, поне при мен, добавя много към удоволствието от слушането.
Признавам само, че липсват групи като Цепелин, Бийтълс, хора като Хендрикс и Дилън, но не сме нито ние, нито музикалната индустрия виновни, че майката природа е решила да ги наблъска всичките в рамките на 10 години. :)
Аз пък си мислех, че статията ще обясни какво "събират" "Мюзикаутор" и "Профон". По-правилният въпрос е за кого? Отговорът мисля е ясен - за никого другиго, освен за себе си!
[quote#1:"majorman"]А аз си мислех, че статията ще анализира защо качеството на музиката пада с всяка изминала година, [/quote]
Ми то точно това обясняват — като няма свястна печалба, никой не се напъва да пише и изпълнява свестни песни. Дори музикалните компании не виждат особен смисъл да търсят и лансират талантливи изпълнители, щото печалбата им е мижава в сравнение с разходите и риска дето поемат.
Същото като безплатните новини — щом никой не плаща за качество и надеждност, то свестните журналисти излизат от системата и на тяхно място влизат платените писачи и... сега медиите щели да се борят с фейк-новините — след дъжд качулка.
До коментар [#2] от "Yoan Zapryanov":
С какви факти бихте аргументирали твърденето си, че:
Въпреки това изпълнителите в момента получават дори по-малко пари, отколкото в слабите години и преди навлизането на услугите като Spotify.
До коментар [#5] от "WALL-E":
Твърдението е на Хартвиг Масух, споменат в текста. Иначе точни данни трудно могат да се дадат, без да имаме достъп до договорите и личните сметки на изпълнителите.
До коментар [#2] от "Yoan Zapryanov":
Слушам Адел, която била супер-по-по-най, и... Ами нищо особено, освен изключителни гласови данни. В музикално отношение е на съвсем посредствено ниво. Ако слушаш десетина нейни песни една след друга, бързо ще ти омръзне, всичко е едно и също - плавно начало, задължително с акомпанимент на пиано /понякога само пиано без други инструменти/, бурен припев с ярка демонстрация на гласа и пак от начало. Светъл лъ
До коментар [#7] от "ТНТ":
Най-продаваните артисти рядко са най-добрите. За мен изключение от това правило са само някои банди от 60-те и 70-те години - Beatles, Zeppelin, Stones.
В повечето случаи най-продаваните изпълнители са тези, които успеят да съчетаят най-добре забиващи се мелодии, тесктове, в които да се припознаят най-много хора, добро продуцентство и маркетинг. Лично аз съм голям фен на Адел и смятам, че въпреки че не е със сигурност най-добрата в индустрията, е тази, която най-добре съчетава горните показатели. Иначе за гласови данни в поп-жанра бих я сложил на второ място - повече харесвам Sia.
Това е в поп-музиката обаче, където никога не е имало търсене на сложност в музикален аспект. Ако харесвате метъл, там в момента се свирят някакви неща, които са страшно сложни за изпълнение, но мен поне не ме блазнят, защото много заприлича на спорт жанра. По-интересно е в блус-рока, където са хора като Joe Bonamassa, Derek Trucks, Jack White, Graveyard и пр. - дори и общо да ги вземем, не продават колкото Адел, но не е и това целта.
Като цяло най-важното нещо, което можем да научим е, че добрата музика я има, дори и да не ни я пускат на тепсия по радио Фреш.
Малка грешка с клавиатурата, за което се извинявам.
Та да си продължа мисълта:
Светъл лъч в това еднообразие е "Rolling in the deep" и разбира се "Skyfall". В последния случай обаче направен страхотен аранжимент /има си хас - продуцентите на "Джеймс Бонд" не се шегуват!/, който всъщност прави парчето. Само за сравнение - на другия полюс ще дам Марк Нопфлър /Дайър Стрейтс/. Гласови данни има-няма една октава, но пък каква музика!
До коментар [#8] от "Yoan Zapryanov":
"някои банди от 60-те и 70-те години - Beatles, Zeppelin, Stones. "
И в по-ново време бих добавил "Scorpions".
Колкото до хеви-метъла, след "Black Sabbath" според мен започна една деформация, която хич не ми е по вкуса. Виртуозни изпълнения, но общото звучене е ужасно. Е, има отделни попадения, но само толкова.
От другата страна са комерсиалните изпълнители - "Правим един сингъл, той се продава в милионен тираж, прибираме парАта и чао!". Да си спомняш Los del Rio? Жокер: тяхното парче се въртеше по всички програми и заведения.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.