Samsung влиза в конкуренцията при безпилотните автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung влиза в конкуренцията при безпилотните автомобили

Google и Apple активно работят върху технологията за безпилотно управление на автомобили

Samsung влиза в конкуренцията при безпилотните автомобили

Южнокорейската компания получи разрешение за тестове

4004 прочитания

Google и Apple активно работят върху технологията за безпилотно управление на автомобили

© Reuters


Samsung ще тества безпилотен автомобил в Южна Корея, като по този начин технологичният концерн ще конкурира Apple и Google в развитието на новата транспортна технология. Южнокорейската компания разработва сензори и изчислителни модули за автономни автомобили и внедри технологията си в кола на Hyundai, съобщава CNBC. Тест автомобилът ще е оборудван със сензори и камери, стана ясно от изявление на правителството. Компанията също така ще използва изкуствен интелект, за да проучи как превозното средство се справя с лошо време и препятствия.

Южнокорейската компания няма намерение да разработва цял автономен автомобил, а предвижда да създаде технологии за превозни средства, които да предложи на производителите на автомобили. Това е подход, подобен на използвания от Google, която миналата година обяви партньорство с Fiat Chrysler за съвместно производство на автономен миниван.

Първи тестове в Южна Корея

Samsung е първата компания за електроника, която получи одобрение от правителството за тестване на безпилотен автомобил по пътищата в Южна Корея. Разрешението от Министерството на земеделието, инфраструктурата и транспорта ще даде възможност на Samsung да се конкурира с компании като Apple, Google и Uber. Apple наскоро получи разрешение от властите в Калифорния да тества автономни превозни средства.

Досега министерството е дало същото одобрение на автомобилни производители като Hyundai и Kia, както и на академични и изследователски институции.

Амбициите на Samsung

Въпреки че през 2015 г. Samsung създаде отдел, който да се фокусира върху технологията за автономно шофиране, южнокорейската компания не показваше твърде публично своите интереси в сектора. Докато през миналата година не придоби американската компания Harman International за 8 млрд. долара, която разработва софтуер и компоненти за свързани автомобили. Тогава от Samsung обявиха, че сделката ще даде на компанията "значително присъствие в големия и бързоразрастващия се пазар за свързани технологии, особено за автомобилна електроника, който е стратегически приоритет".

По този начин компанията се опитва и да диверсифицира бизнеса си от прекалената зависимост от производството на смартфони, където пазарът се забавя.

Samsung ще тества безпилотен автомобил в Южна Корея, като по този начин технологичният концерн ще конкурира Apple и Google в развитието на новата транспортна технология. Южнокорейската компания разработва сензори и изчислителни модули за автономни автомобили и внедри технологията си в кола на Hyundai, съобщава CNBC. Тест автомобилът ще е оборудван със сензори и камери, стана ясно от изявление на правителството. Компанията също така ще използва изкуствен интелект, за да проучи как превозното средство се справя с лошо време и препятствия.

Южнокорейската компания няма намерение да разработва цял автономен автомобил, а предвижда да създаде технологии за превозни средства, които да предложи на производителите на автомобили. Това е подход, подобен на използвания от Google, която миналата година обяви партньорство с Fiat Chrysler за съвместно производство на автономен миниван.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK