Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017; LC Waikiki с 30 млн. евро оборот за 2016 г. в България; Deichmann ще увеличи магазините си в страната; ВАС потвърди глоба от 140 хил. лв. на еMAG; "Смарт органик" придоби 25% от "Чили хилс фудс"

7398 прочитания

© Георги Кожухаров


"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017 г., като близо 4 млн. лв. от тях са за дълготрайни материални активи. Планираните суми са разпределени в няколко основни пера: персонал (33%), безопасност на хора и продукти (16%), енергийна ефективност (7%), информационни технологии (18%), други (26%), коментира за "Капитал" Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията. Отделно от това се очакват допълнителни инвестиции в нови продукти в рамките на тази година, уточни още той.

Българското дружество отчита 257 млн. лв. годишен оборот за 2016 г. и оперативна печалба от 25 млн. лв., като ръстът в обем е 2%, посочи Мариан Маринов. През 2016 г. "Нестле България" инвестира над 11.5 милиона лева в страната.
"Нестле" работи на българския пазар от 1994 г., когато придоби бившия завод "Малчика" в София. През 2006 г. швейцарската компания купи и сладоледената фабрика във Варна. Голямата промяна за "Нестле България" е структурна – през октомври миналата година сладоледената фабрика във Варна се отдели в новосъздаденото дружество Froneri. Реорганизацията е резултат от постигнато споразумение на глобално ниво между швейцарската Nestle и британската R&R, които обединиха бизнеса си със сладолед. "Бизнесът със сладолед формираше около 30% от приходите на "Нестле България", посочи Мариан Маринов. По думите му дружеството ще компенсира загубата с увеличени продажби и износ (за 2016 експортът е с 35% дял)", уточни още той. "Нестле България" е лидер в страната при кафе напитките (с 67.6% пазарен дял в стойност), кулинарните продукти (61.6%), шоколадовите десерти (17.2%), зърнените закуски (37.9%), храни за деца (15.6%) и втора при храни за домашни любимци (18.7%).

От 1994 г. досега компанията е инвестирала над 265 млн. лв. в България.

LC Waikiki с 30 млн. евро оборот за 2016 г. в България

Турската верига за дрехи и аксесоари LC Waikiki отчете 30 млн. евро годишен оборот за 2016 г. в България. Марката присъства в страната от 7 години и има 15 магазина.

През 2016 г. компанията отвори нови 4 търговски обекта в България. В средата на март т.г. отвори магазин в столичния Bulgariа Mall и на 26 април - в Mega Mall, с което обектите й в София станаха 6. Останалите са във Варна, Бургас, Пловдив, Русе, Плевен и Стара Загора. Плановете за 2017 включват отваряне на още един магазин и разкриване на нови 50 работни места. Сега в българския клон на веригата работят над 300 служители.

LC Waikiki е третият най-голям работодател в Турция с 16% дял в търговията с облекла на дребно. В глобален мащаб продажбите й за 2016 достигат 2.9 млрд. долара. "Планираме агресивна експанзия в държави с голямо население, като например Китай, който държи 10% от пазара на облекла. Ще работим и за постигане на по-висок пазарен дял в Турция, като за 2018 г. предвиждаме магазините ни там да станат 450", заяви Бурч Коркмазлар, оперативен директор за Централна и Източна Европа. Марката е представена в 35 държави с над 800 магазина и над 35 000 служители.

Deichmann ще увеличи магазините си в страната

Германската търговска верига за обувки Deichmann планира да увеличи броя на магазините си в България през 2017. За 2016 г. българският клон на дружеството регистрира 2.7% ръст на оборота и 630 хил. продадени чифта.

Дъщерното дружество в България - " Дайхман търговия с обувки", управлява 21 магазина в страната. Един от тях - в Сливен, беше открит в началото на април. Тази есен ще бъде отворен нов обект в София, с който магазините ще станат общо 22, десет от които в столицата. Веригата има обекти и в Пловдив, Бургас, Варна, Стара Загора, Плевен, Велико Търново, Русе и Търговище. Отскоро компанията започна продажби и през онлайн магазин. През 2016 г. дружеството регистрира 2.7% ръст на продажбите в България - оборотите достигат 30.9 млн. лв. при 30 млн. лв. през 2015 г. Данните показват, че от 2010 г. насам приходите от продажби на веригата в страната растат.

Deichmann разполага с над 3800 магазина в 23 европейски държави и САЩ. Веригата планира през 2017 г. да разкрие 262 нови обекта и да стъпи на нови пазари - във Франция и Белгия. Общите инвестиции в международна инфраструктура за годината трябва да достигнат 232 млн. евро.

ВАС потвърди глоба от 140 хил. лв. на еMAG

Върховният административен съд (ВАС) потвърди глоба от почти 140 000 лв. за компанията - майка на онлайн търговеца eMAG - "Данте интернешънъл". Санкцията беше наложена преди две години от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради награда екскурзия, чиято стойност надвишава разрешения по закон праг.

През лятото на 2014 г. еMAG започва томбола за потребителите на сайта, в която може да участва всеки, който е направил покупка над 100 лева от онлайн магазина. Впоследствие КЗК реши, че наградата надвишава значително цената на продавания продукт и уврежда интересите на конкурентите, и наложи глоба от 137 887 лв. Тогава от еMAG обявиха, че ще обжалват наказанието. Именно това решение на регулатора беше потвърдено от ВАС.

От eMAG обжалват и други санкции от регулатора, сред които най-голямата е глоба от 4.7 млн. лв. за подвеждащи промоционални кампании по време на т.нар. Черен петък.

"Смарт органик" придоби 25% от "Чили хилс фудс"

Дистрибуторът на биохрани в България "Смарт органик" придоби 25% дял в "Чили хилс фудс" - производител на люти сосове. Цената на сделката не бе съобщена.

"Чили хилс фудс" произвежда 27 продукта по собствени рецепти - четири вида люти сосове, три вида люти пасти и 20 вида изсушени люти чушки и стрити подправки.
Яни Драгов, основател и изпълнителен директор на "Смарт органик", аргументира решението за инвестиция. "Чили хилс фудс" има добър бранд. Продуктите Chilli Hills са натурални, без консерванти, чисти като състав. Те са локални, но с висок експортен потенциал и нашият търговски екип може да направи много за продажбите им зад граница", заяви за "Капитал" Драгов. Двете фирми планират обща инвестиция от 100 хил. лв. до края на тази година, предназначени главно за покупка на машини и за оборотни средства. "Очакваме производственият капацитет на "Чили хилс фудс" да се вдигне три пъти. Планираме двоен ръст на продажбите през 2017", уточни Яни Драгов.

Сделката ще помогне за растежа на компанията и за намаляване на производствените й разходи. Очаква се себестойността на продуктите Chilli Hills да падне с 40-50%.

Накратко

Приключи първият за България конкурс "Продукт на годината" за иновации в потребителския сектор. Отличията са в 19 категории и се връчват след потребителски вот. Кандидатстването за 2018 г. ще бъде отворено през юли т.г.

"Доверие обединен холдинг" ще придобие фирма "Веко" - производител на перилни, почистващи и миещи препарати с марките "Изи" и "Тайфун", минерална паста за силно замърсени ръце "Тера", продукти за автомобили, антифриз, кит за фуги. Фирмата има около 2% дял на пазара на прахове за пране, който достига 100 млн. лв. за 2016.

Френският конгломерат Моët Hennessy Louis Vuitton SE (LVMH) ще придобие модната марка Christian Dior за 12.1 млрд. евро. Дружеството, което е най-големият производител на луксозни стоки в света, вече притежава парфюмерийното и козметичното подразделение на компанията и в поредица от сделки ще придобие пълен контрол над марката.

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017

"Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв. през 2017 г., като близо 4 млн. лв. от тях са за дълготрайни материални активи. Планираните суми са разпределени в няколко основни пера: персонал (33%), безопасност на хора и продукти (16%), енергийна ефективност (7%), информационни технологии (18%), други (26%), коментира за "Капитал" Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията. Отделно от това се очакват допълнителни инвестиции в нови продукти в рамките на тази година, уточни още той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK