С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 май 2017, 10:35, 4441 прочитания

Седмични новини за ритейл

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.; Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд; КЗП забрани нелоялни практики на онлайн търговци; "Тед бед" представи марката си в Индия; "Карлсберг България" увеличава пазарния си дял

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г., като плановете на пивоварната компания предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис.
През миналата година фирмата е отделила общо 11.5 млн. лв. за изграждане на пречиствателна станция за пивоварната в Стара Загора, за обновяване на линията за кен продукти, за "зелени хладилници" за търговците на напитките и за реновиране на сградния фонд. Предвидените за тази година средства са за финализиране на работата по пречиствателната станция, за обновяване на бутилираща линия, за още "зелени хладилници", както и за съоръжения, свързани с допълнително подобряване на качеството на продуктите. През последните 4 години компанията е инвестирала над 50 млн. лв. в различни проекти.
През 2016 г. "Загорка" отчита 1.2% ръст на приходите спрямо 2015 г., когато те са били 160.721 млн. лв. Дружеството е постигнало и по-висока оперативна печалба, която достига 26.9 млн. лв. (2.8% ръст спрямо 2015). Компанията е платила над 24.1 млн. лв. акциз (1.74% ръст) и над 2.9 млн. лв. данък печалба (със 7% повече). Средната работна заплата във фирмата нараства с 3.9% и достига 1509 лв.
Дружеството отчита 0.5% ръст на продадените през 2016 г. количества бира и пазарен дял от 28.5% в обем.
През тази година компанията ще предложи няколко нови продукта. Сред тях е "Варка 7" - бира, която досега е правена от пивоварите само за собствена употреба, както и внос на селектирана серия сайдер Blind Pig, който се доближава повече до алкохолните напитки. Сред новите вкусове за годината са "Загорка ретро" в кен в три разновидности, "Столично Amber Pils", безалкохолен "Ариана радлер" с вкус на лимон и малина, нов вкус (вишна) на сайдера "Крадецът на ябълки", както и предлагането му в кен опаковки.


Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд

Coca-Cola обединява Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд с обща визуална идентичност, позициониране, дизайн и стил, съобщиха от компанията. През годините в отговор на търсенето на напитки с разнообразни вкусове и съдържание на захар групата разработва и налага под нова идентичност различни подбрандове на напитката. С новата стратегия "Един бранд" обаче корпорацията ще предлага само Coca-Cola вкус, но във вариант със или без захар.
Възможността за избор ще бъде подчертана от новото маркетингово послание "Нова визия, същото страхотно усещане, избери своя Coca-Cola вкус". Глобалната маркетингова стратегия "Един бранд" беше представена през 2016 г. Като част от нея компанията за пръв път обедини всички подбрандове на Coca-Cola в една обща глобална кампания с надслов Taste the Feeling.
Амбицията на компанията е да увеличи дела на напитките без калории в портфолиото си. Coca-Cola без захар вече има нова визия и нова, подобрена рецепта. Освен това двата варианта на напитката вече няма да имат отделни кампании, а ще се позиционират заедно във всички комуникационни канали, уточниха от дружеството.

КЗП забрани нелоялни практики на онлайн търговци



Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули.
Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговската верига "Зора" ("ЗОРА – М.М.С."). Клиентът получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка", но 14 дни по-късно е информиран, че избраният продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти http://instrumentistart.com/, който направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия е друга забранена нелоялна практика. Схемата е реализирана от "Алпин техно спорт".

"Тед бед" представи марката си в Индия

Производителят на матраци, легла, системи за спане и аксесоари за спалня "Тед бед" представи марката си официално в Индия, съобщиха от компанията. Официален представител на българската фирма за Индия е Indian Furniture Products Ltd - най-големият производител и дистрибутор на сглобяеми мебели в страната, базиран в гр. Ченай. Сътрудничеството е започнало през април 2016. "Тед бед" предлага 5 модела матраци с марка ТЕД във физически магазини и онлайн, както и чрез добре изградена дистрибуционна мрежа, покриваща провинция Утар Прадеш - една от икономически най-добре развитите области в Индия. Стремежът на компанията е постепенно да навлезе и в други провинции чрез сътрудничество с местни дистрибутори. ТЕД цели да навлезе и във вериги хипермаркети, както и развитие на фирмени магазини с пълно портфолио. През юни брандът ще бъде представен на международно изложение за мебели в Мумбай. Пловдивският производител продава матраци на повече от 30 пазара на 5 континента.

"Карлсберг България" увеличава пазарния си дял

Производителят на бира "Карлсберг" обяви, че през първото тримесечие българският пазар е единственият, на който компанията увеличава пазарния си дял. Според данни на агенция Nielsen компанията е увеличила дела си с 5 пр.п., достигайки до 27.7% дял в обем през първите три месеца на годината. Това се случва на фона на свиващ се общ пазар с 3.3% в обем и 3.9% в стойност отново по данни на Nielsen.
От марките на компанията на българския пазар най-добре се представя "Шуменско", което расте в обем с 29.1%, а в пазарен дял - с 2.2%. Следва "Пиринско" с 15.3% ръст в обем и 2.8% в пазарен дял.
В западноевропейския регион, част от който е и "Карлсберг България", нетните приходи на компанията бележат ръст от 2% до общо 7.8 млрд. датски крони, а общият обем на продажбите също нараства с 2% до 13.3 млн. хектолитра.
Нетните приходи през първото тримесечие на групово ниво растат през първото тримесечие с 4%. На глобално ниво "Карлсберг груп" отчита ръст при международните марки в премиум сегмента: Tuborg (+1%); Carlsberg (+8%) и Grimbergen (+25%).

Накратко

"Billa България" въведе система за енергиен мениджмънт в съответствие със стандарта ISO 50 001 за управление на енергията на Международната организация за стандартизация. Този подход дава възможност на търговската верига да залага годишни и дългосрочни цели за намаление потреблението на енергия и емисиите на парникови газове.

"Лидл България" награди млади предприемачи по време на Международния панаир на учебно-тренировъчните предприятия. Възпитаниците на професионалната гимназия по икономика "Алеко Константинов" в Кърджали спечелиха правото да бъдат първите участници в лятната практикантска програма на веригата. Те спечелиха с тренировъчната фирма Made of nothing, предлагаща стоки от рециклирани материали.

Apple отчете по-слаби продажби на iPhone, но по-добри финансови резултати за последното тримесечие. Според изпълнителния директор на компанията Тим Кук потребителите изчакват следващия модел iPhone, който ще бъде представен през септември.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 547 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 1315 прочитания

24 часа 7 дни

17 окт 2019, 4386 прочитания

17 окт 2019, 2757 прочитания

17 окт 2019, 1648 прочитания

17 окт 2019, 1638 прочитания

17 окт 2019, 1333 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ChemChina и Sinochem планират да създадат най-голямата химическа група в света

Китайското правителство иска да разшири контрола си върху местните компании

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10