Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Никос Зоис, изпълнителен директор на "Загорка": Предвиждаме общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години

Седмични новини за ритейл

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.; Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд; КЗП забрани нелоялни практики на онлайн търговци; "Тед бед" представи марката си в Индия; "Карлсберг България" увеличава пазарния си дял

4693 прочитания

Никос Зоис, изпълнителен директор на "Загорка": Предвиждаме общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години

© велко ангелов


"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г., като плановете на пивоварната компания предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис.

През миналата година фирмата е отделила общо 11.5 млн. лв. за изграждане на пречиствателна станция за пивоварната в Стара Загора, за обновяване на линията за кен продукти, за "зелени хладилници" за търговците на напитките и за реновиране на сградния фонд. Предвидените за тази година средства са за финализиране на работата по пречиствателната станция, за обновяване на бутилираща линия, за още "зелени хладилници", както и за съоръжения, свързани с допълнително подобряване на качеството на продуктите. През последните 4 години компанията е инвестирала над 50 млн. лв. в различни проекти.
През 2016 г. "Загорка" отчита 1.2% ръст на приходите спрямо 2015 г., когато те са били 160.721 млн. лв. Дружеството е постигнало и по-висока оперативна печалба, която достига 26.9 млн. лв. (2.8% ръст спрямо 2015). Компанията е платила над 24.1 млн. лв. акциз (1.74% ръст) и над 2.9 млн. лв. данък печалба (със 7% повече). Средната работна заплата във фирмата нараства с 3.9% и достига 1509 лв. Дружеството отчита 0.5% ръст на продадените през 2016 г. количества бира и пазарен дял от 28.5% в обем.

През тази година компанията ще предложи няколко нови продукта. Сред тях е "Варка 7" - бира, която досега е правена от пивоварите само за собствена употреба, както и внос на селектирана серия сайдер Blind Pig, който се доближава повече до алкохолните напитки. Сред новите вкусове за годината са "Загорка ретро" в кен в три разновидности, "Столично Amber Pils", безалкохолен "Ариана радлер" с вкус на лимон и малина, нов вкус (вишна) на сайдера "Крадецът на ябълки", както и предлагането му в кен опаковки.

Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд

Coca-Cola обединява Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero в един бранд с обща визуална идентичност, позициониране, дизайн и стил, съобщиха от компанията. През годините в отговор на търсенето на напитки с разнообразни вкусове и съдържание на захар групата разработва и налага под нова идентичност различни подбрандове на напитката. С новата стратегия "Един бранд" обаче корпорацията ще предлага само Coca-Cola вкус, но във вариант със или без захар.

Възможността за избор ще бъде подчертана от новото маркетингово послание "Нова визия, същото страхотно усещане, избери своя Coca-Cola вкус". Глобалната маркетингова стратегия "Един бранд" беше представена през 2016 г. Като част от нея компанията за пръв път обедини всички подбрандове на Coca-Cola в една обща глобална кампания с надслов Taste the Feeling.

Амбицията на компанията е да увеличи дела на напитките без калории в портфолиото си. Coca-Cola без захар вече има нова визия и нова, подобрена рецепта. Освен това двата варианта на напитката вече няма да имат отделни кампании, а ще се позиционират заедно във всички комуникационни канали, уточниха от дружеството.

КЗП забрани нелоялни практики на онлайн търговци

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули.

Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.

Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговската верига "Зора" ("ЗОРА – М.М.С."). Клиентът получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка", но 14 дни по-късно е информиран, че избраният продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти http://instrumentistart.com/, който направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия е друга забранена нелоялна практика. Схемата е реализирана от "Алпин техно спорт".

"Тед бед" представи марката си в Индия

Производителят на матраци, легла, системи за спане и аксесоари за спалня "Тед бед" представи марката си официално в Индия, съобщиха от компанията. Официален представител на българската фирма за Индия е Indian Furniture Products Ltd - най-големият производител и дистрибутор на сглобяеми мебели в страната, базиран в гр. Ченай. Сътрудничеството е започнало през април 2016. "Тед бед" предлага 5 модела матраци с марка ТЕД във физически магазини и онлайн, както и чрез добре изградена дистрибуционна мрежа, покриваща провинция Утар Прадеш - една от икономически най-добре развитите области в Индия. Стремежът на компанията е постепенно да навлезе и в други провинции чрез сътрудничество с местни дистрибутори. ТЕД цели да навлезе и във вериги хипермаркети, както и развитие на фирмени магазини с пълно портфолио. През юни брандът ще бъде представен на международно изложение за мебели в Мумбай. Пловдивският производител продава матраци на повече от 30 пазара на 5 континента.

"Карлсберг България" увеличава пазарния си дял

Производителят на бира "Карлсберг" обяви, че през първото тримесечие българският пазар е единственият, на който компанията увеличава пазарния си дял. Според данни на агенция Nielsen компанията е увеличила дела си с 5 пр.п., достигайки до 27.7% дял в обем през първите три месеца на годината. Това се случва на фона на свиващ се общ пазар с 3.3% в обем и 3.9% в стойност отново по данни на Nielsen.

От марките на компанията на българския пазар най-добре се представя "Шуменско", което расте в обем с 29.1%, а в пазарен дял - с 2.2%. Следва "Пиринско" с 15.3% ръст в обем и 2.8% в пазарен дял.
В западноевропейския регион, част от който е и "Карлсберг България", нетните приходи на компанията бележат ръст от 2% до общо 7.8 млрд. датски крони, а общият обем на продажбите също нараства с 2% до 13.3 млн. хектолитра.

Нетните приходи през първото тримесечие на групово ниво растат през първото тримесечие с 4%. На глобално ниво "Карлсберг груп" отчита ръст при международните марки в премиум сегмента: Tuborg (+1%); Carlsberg (+8%) и Grimbergen (+25%).

Накратко

"Billa България" въведе система за енергиен мениджмънт в съответствие със стандарта ISO 50 001 за управление на енергията на Международната организация за стандартизация. Този подход дава възможност на търговската верига да залага годишни и дългосрочни цели за намаление потреблението на енергия и емисиите на парникови газове.

"Лидл България" награди млади предприемачи по време на Международния панаир на учебно-тренировъчните предприятия. Възпитаниците на професионалната гимназия по икономика "Алеко Константинов" в Кърджали спечелиха правото да бъдат първите участници в лятната практикантска програма на веригата. Те спечелиха с тренировъчната фирма Made of nothing, предлагаща стоки от рециклирани материали.

Apple отчете по-слаби продажби на iPhone, но по-добри финансови резултати за последното тримесечие. Според изпълнителния директор на компанията Тим Кук потребителите изчакват следващия модел iPhone, който ще бъде представен през септември.

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лева през 2017 г.

"Загорка" ще инвестира 13 млн. лв. през 2017 г., като плановете на пивоварната компания предвиждат общи капиталовложения от 20-22 млн. евро в следващите три години, съобщи изпълнителният директор Никос Зоис.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK