Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите

Изпълнителният директор на бранда Volkswagen Херберт Дийс

Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите

Компанията иска да надмине Tesla и да продава по 1 млн. електрически коли до 2025 г.

5502 прочитания

Изпълнителният директор на бранда Volkswagen Херберт Дийс

© Ralph Orlowski


"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре."

Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen.

Германската автомобилна компания Volkswagen ще се опита да направи огромен скок към масовото производство на електрически коли от едноименния бранд. Целта на световния лидер в сектора е да надмине бързо конкуренцията си, като се превърне в най-големия производител и на електромобили до 2025 г., пише Reuters.

Това е новата стратегия на Volskwagen, която, след като беше ударена от скандала с дизелови емисии през 2015 г., се насочи към чисти технологии и автомобили, задвижвани от батерии. Брандът Volkswagen, който е най-големият от 12-те марки във Volkswagen Group, се цели в продажбите на 1 млн. електрически коли годишно към 2025 г. Това би довело до директен сблъсък с Tesla - американският производител на електрически коли, който през миналата година продаде 80 хил. автомобила, но има амбициозни планове да вдигне няколко пъти продажбите си и да сглобява по 1 млн. автомобили през 2020 г.

"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре", коментира Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen. Той добави също, че докато Tesla може да пробие на пазара на премиум коли, Volkswagen ще успее да се справи по-лесно с навлизането на масовия пазар чрез по-големи обеми. "Убедени сме, че ние ще бъдем пазарният лидер в този нов автомобилен свят."

Големият въпрос

Амбициите на Volkswagen и Tesla задават един от най-големите въпроси в автомобилния свят към момента - за кого е по-лесно: стартъп с доказано високо технологично ниво, което да подсигури производството, или традиционен производител с огромен обем, който обаче трябва да трансформира голяма част от операциите си? Диес коментира, че Volkswagen ще има "голямо предимство в разходите", благодарение на вече готовите си платформи за масово производство и споделяне на различни части, технологии и поточни линии с други марки от общата група.

"Tesla е конкурент, който взимаме на сериозно. Компанията прави предимно коли с висока цена, но тя слиза надолу", казва Диес, като има предвид Model 3, чиито доставки трябва да започнат след няколко месеца. Тя струва 35 хил. долара, или с 50% по-малко, отколкото Model S, най-масовия модел на Tesla. "Нашата амбиция е да ги спрем. Смятам, че с нашата архитектура това ще се случи."

Коментарите на Диес бяха направени по време на това, което Volkswagen нарече "първата си годишна пресконференция" - въпреки че компанията е с над 80 години история. Диес, който премина от BMW във Volkswagen през юли 2015 г., два месеца преди да избухне дизеловият скандал, е известен със стратегията си да намали разходите на компанията. Коментарите му показват, че той разграничава стратегията на цялата група Volkswagen от тази на отделния бранд. Двете стратегии имаха разминавания и по времето на Мартин Винтеркорн, който водеше както групата, така и бранда, до есента на 2015 г.

Увеличение на инвестициите

За да надмине Tesla по производство и продажби, Volkswagen ще трябва да трансформира голяма част от поточната си линия и да увеличи инвестициите в електрическите двигатели. В същото време обаче ръководството на компанията иска да продължи да намалява разходите си. "Виждаме пред себе си сериозни финансови дилеми", коментира Арно Антлиц, финансов директор на бранда. Според него увеличението на разходите ще бъде компенсирано чрез още по-големи спестявания в други направления.

Volkswagen не е в толкова добро финансово състояние, след като групата беше глобена с над 20 млрд. долара в САЩ заради дизеловия скандал. През ноември миналата година компанията подготви нов план, който предвижда намаляване на разходите с 3.7 млрд. евро до 2020 г. наред със съкращаването на 20 хил. работни места.

"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре."

Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen.

Германската автомобилна компания Volkswagen ще се опита да направи огромен скок към масовото производство на електрически коли от едноименния бранд. Целта на световния лидер в сектора е да надмине бързо конкуренцията си, като се превърне в най-големия производител и на електромобили до 2025 г., пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Преди седмица щяха да "инвестират милиарди евро в разработването на нови двигатели, които да отговарят на бъдещите по-затегнати изисквания за вредните емисии на ключови за компанията пазари като САЩ, Европа и Китай".
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/05/02/2963947_volkswagen_investira_miliardi_v_razrabotvaneto_na/

    Сега щели да спират Tesla...
    Ха, дано, ама само с големи приказки няма да стане...
    Tesla не са просто технологичен стартъп вече...

  • 2
    yoanzapryanov avatar :-|
    Yoan Zapryanov

    До коментар [#1] от "tie_interceptor":

    В единия случай става дума за цялата група Volkswagen, в другия случай - само за едноименната марка автомобили. :) Както е написано в текста, те не винаги имат една и съща стратегия.

  • 3
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "Yoan Zapryanov":

    Все пак е странно, че групата ще инвестира в ДВГ, а само автомобилите ѝ с марка Volkswagen ще са електрически...

    Имам странното усещане, че в цяла Европа освен политиците и мениджърите на високо ниво отдавна са преминали прага си на некомпетентност и не знаят, какво да правят, освен да изнасят гръмки речи.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Тесла спаси света, като накара останалите производители на автомобили да забързат и засилят екологичното си производство.

  • 5
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    А междувременно Илън Мъск си премести чепа в другия крачол и получи още няколко стотин резервации за Модел 3.

  • 6
    tonywalker avatar :-|
    tonywalker

    Не съм убеден до колко производството на токсични батерии е екологично. Но все пак е по-добре от употребата на масла, горива и какви ли още не мърсотии.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.