С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 10 май 2017, 12:47, 5015 прочитания

Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите

Компанията иска да надмине Tesla и да продава по 1 млн. електрически коли до 2025 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре."
Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen.
Германската автомобилна компания Volkswagen ще се опита да направи огромен скок към масовото производство на електрически коли от едноименния бранд. Целта на световния лидер в сектора е да надмине бързо конкуренцията си, като се превърне в най-големия производител и на електромобили до 2025 г., пише Reuters.

Това е новата стратегия на Volskwagen, която, след като беше ударена от скандала с дизелови емисии през 2015 г., се насочи към чисти технологии и автомобили, задвижвани от батерии. Брандът Volkswagen, който е най-големият от 12-те марки във Volkswagen Group, се цели в продажбите на 1 млн. електрически коли годишно към 2025 г. Това би довело до директен сблъсък с Tesla - американският производител на електрически коли, който през миналата година продаде 80 хил. автомобила, но има амбициозни планове да вдигне няколко пъти продажбите си и да сглобява по 1 млн. автомобили през 2020 г.


"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре", коментира Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen. Той добави също, че докато Tesla може да пробие на пазара на премиум коли, Volkswagen ще успее да се справи по-лесно с навлизането на масовия пазар чрез по-големи обеми. "Убедени сме, че ние ще бъдем пазарният лидер в този нов автомобилен свят."

Големият въпрос

Амбициите на Volkswagen и Tesla задават един от най-големите въпроси в автомобилния свят към момента - за кого е по-лесно: стартъп с доказано високо технологично ниво, което да подсигури производството, или традиционен производител с огромен обем, който обаче трябва да трансформира голяма част от операциите си? Диес коментира, че Volkswagen ще има "голямо предимство в разходите", благодарение на вече готовите си платформи за масово производство и споделяне на различни части, технологии и поточни линии с други марки от общата група.



"Tesla е конкурент, който взимаме на сериозно. Компанията прави предимно коли с висока цена, но тя слиза надолу", казва Диес, като има предвид Model 3, чиито доставки трябва да започнат след няколко месеца. Тя струва 35 хил. долара, или с 50% по-малко, отколкото Model S, най-масовия модел на Tesla. "Нашата амбиция е да ги спрем. Смятам, че с нашата архитектура това ще се случи."

Коментарите на Диес бяха направени по време на това, което Volkswagen нарече "първата си годишна пресконференция" - въпреки че компанията е с над 80 години история.
Диес, който премина от BMW във Volkswagen през юли 2015 г., два месеца преди да избухне дизеловият скандал, е известен със стратегията си да намали разходите на компанията. Коментарите му показват, че той разграничава стратегията на цялата група Volkswagen от тази на отделния бранд. Двете стратегии имаха разминавания и по времето на Мартин Винтеркорн, който водеше както групата, така и бранда, до есента на 2015 г.

Увеличение на инвестициите

За да надмине Tesla по производство и продажби, Volkswagen ще трябва да трансформира голяма част от поточната си линия и да увеличи инвестициите в електрическите двигатели. В същото време обаче ръководството на компанията иска да продължи да намалява разходите си. "Виждаме пред себе си сериозни финансови дилеми", коментира Арно Антлиц, финансов директор на бранда. Според него увеличението на разходите ще бъде компенсирано чрез още по-големи спестявания в други направления.

Volkswagen не е в толкова добро финансово състояние, след като групата беше глобена с над 20 млрд. долара в САЩ заради дизеловия скандал. През ноември миналата година компанията подготви нов план, който предвижда намаляване на разходите с 3.7 млрд. евро до 2020 г. наред със съкращаването на 20 хил. работни места.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 644 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 2 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 955 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Летище София" отчита загуба заради КТБ, но е на оперативна печалба

Компанията е преизпълнила бизнес плана си благодарение на нискотарифната Ryanair

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10