С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 10 май 2017, 12:47, 4845 прочитания

Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите

Компанията иска да надмине Tesla и да продава по 1 млн. електрически коли до 2025 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре."
Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen.
Германската автомобилна компания Volkswagen ще се опита да направи огромен скок към масовото производство на електрически коли от едноименния бранд. Целта на световния лидер в сектора е да надмине бързо конкуренцията си, като се превърне в най-големия производител и на електромобили до 2025 г., пише Reuters.

Това е новата стратегия на Volskwagen, която, след като беше ударена от скандала с дизелови емисии през 2015 г., се насочи към чисти технологии и автомобили, задвижвани от батерии. Брандът Volkswagen, който е най-големият от 12-те марки във Volkswagen Group, се цели в продажбите на 1 млн. електрически коли годишно към 2025 г. Това би довело до директен сблъсък с Tesla - американският производител на електрически коли, който през миналата година продаде 80 хил. автомобила, но има амбициозни планове да вдигне няколко пъти продажбите си и да сглобява по 1 млн. автомобили през 2020 г.


"Всичко, което Tesla може да направи, ние можем да го направим по-добре", коментира Хеберт Диес, изпълнителен директор на бранда Volkswagen. Той добави също, че докато Tesla може да пробие на пазара на премиум коли, Volkswagen ще успее да се справи по-лесно с навлизането на масовия пазар чрез по-големи обеми. "Убедени сме, че ние ще бъдем пазарният лидер в този нов автомобилен свят."

Големият въпрос

Амбициите на Volkswagen и Tesla задават един от най-големите въпроси в автомобилния свят към момента - за кого е по-лесно: стартъп с доказано високо технологично ниво, което да подсигури производството, или традиционен производител с огромен обем, който обаче трябва да трансформира голяма част от операциите си? Диес коментира, че Volkswagen ще има "голямо предимство в разходите", благодарение на вече готовите си платформи за масово производство и споделяне на различни части, технологии и поточни линии с други марки от общата група.



"Tesla е конкурент, който взимаме на сериозно. Компанията прави предимно коли с висока цена, но тя слиза надолу", казва Диес, като има предвид Model 3, чиито доставки трябва да започнат след няколко месеца. Тя струва 35 хил. долара, или с 50% по-малко, отколкото Model S, най-масовия модел на Tesla. "Нашата амбиция е да ги спрем. Смятам, че с нашата архитектура това ще се случи."

Коментарите на Диес бяха направени по време на това, което Volkswagen нарече "първата си годишна пресконференция" - въпреки че компанията е с над 80 години история.
Диес, който премина от BMW във Volkswagen през юли 2015 г., два месеца преди да избухне дизеловият скандал, е известен със стратегията си да намали разходите на компанията. Коментарите му показват, че той разграничава стратегията на цялата група Volkswagen от тази на отделния бранд. Двете стратегии имаха разминавания и по времето на Мартин Винтеркорн, който водеше както групата, така и бранда, до есента на 2015 г.

Увеличение на инвестициите

За да надмине Tesla по производство и продажби, Volkswagen ще трябва да трансформира голяма част от поточната си линия и да увеличи инвестициите в електрическите двигатели. В същото време обаче ръководството на компанията иска да продължи да намалява разходите си. "Виждаме пред себе си сериозни финансови дилеми", коментира Арно Антлиц, финансов директор на бранда. Според него увеличението на разходите ще бъде компенсирано чрез още по-големи спестявания в други направления.

Volkswagen не е в толкова добро финансово състояние, след като групата беше глобена с над 20 млрд. долара в САЩ заради дизеловия скандал. През ноември миналата година компанията подготви нов план, който предвижда намаляване на разходите с 3.7 млрд. евро до 2020 г. наред със съкращаването на 20 хил. работни места.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 711 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 918 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Летище София" отчита загуба заради КТБ, но е на оперативна печалба

Компанията е преизпълнила бизнес плана си благодарение на нискотарифната Ryanair

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи