С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 11 май 2017, 12:34, 7189 прочитания

Snap разочарова с първите си резултати като публична компания

Огромната загуба от 2.2 млрд. долара за тримесечието изтри близо четвърт от пазарната капитализация на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Акциите на Snap, компанията разработчик на известното приложение Snapchat, се сринаха с 23% в сряда, след като обяви разочароващи резултати в първия си тримесечен отчет като публична компания, пише Reuters. Загубата за периода е 2.2 млрд. долара, а понижението на цената на акциите изтри над 6 млрд. долара от пазарната капитализация на Snap. Резултатите са много далеч от очакванията на инвеститорите от Уолстрийт, които гласуваха доверие на компанията през март при публичното предлагане, превърнало се в най-големия технологичен дебют на борсата от Facebook през 2012 г. Тогава началната цена за една акция беше 17 долара, колкото е в момента цената на акциите на Snap.

"Фактът, че Snap не успя да достигне очакванията на Уолстрийт, още по-малко да ги надмине, разочарова много хора", коментира анализаторът от BTIG Ричард Грийнфийлд. Някои инвеститори имаха надежди, че Snap ще изненада приятно при първия си доклад. На практика изненадата беше неприятна. Подобен спад в цената на акциите се случи и с Facebook, и с Twitter при представянето на първите публични резултати на фирмите. Тогава капитализацията на Twitter намаля с 24%, докато тази на Facebook спадна с 11% - все още най-големите сривове в цената на акциите в историята и на двете компании.


Въпроси, въпроси, въпроси

Очаквано инвеститорите насочиха редица въпроси към изпълнителния директор на Snap Еван Шпигел - свързани със стратегията за бъдещето й и как компанията смята да се справи с конкуренцията. Шпигел не пропусна да се заяде с Facebook, която копира част от услугите на Snapchat в собствените си приложения Facebook и Instagram. "Ако искаш да бъдеш креативна компания, трябва да ти е комфортно от факта, че някои хора ще се опитат да копират продукта ти и да правят други неща с него", коментира той. Facebook беше критикувана за решението си да копира функциите на Snapchat, като добави свои собствени Stories към социалната мрежа и Instagram.

Като добра новина може да се приеме, че дневните активни потребители са нараснали с 36% до 166 млн. Това обаче е и знак за тревога, след като растежът при предишните две тримесечия беше съответно 47 и 62%. Проблемът на Snap обаче не е липсата на потребители, а невъзможността да монетизира тяхното присъствие в приложението. Броят на потребителите беше предсказан правилно от JPMorgan, докато Monness, Crespi и други фирми имаха по-високи очаквания за Snapchat.




Тревоги след предлагането

Snap се появи на борсата през март, като фирмата беше оценена по-високо, отколкото бяха зададените цели на Шпигел. Тя събра 3.4 млрд. долара и получи пазарна оценка от почти 25 млрд. Големите анализаторски компании обаче отказаха да дадат рейтинг на компанията, защото не беше напълно ясно как ще се развие тя и какви са шансовете за живот на един по-различен тип социална мрежа в сектор, който става все по-доминиран от Facebook, която наближава 2 млрд. потребители. Лошите финансови резултати очаквано не се приемат добре от инвеститорите, гласували доверие на Шпигел, който държеше да запази пълен контрол над фирмата, наред със съсобственика и технологичен директор Боби Мърфи.

Въпреки че растежът на потребители на Snap продължава да бъде с по-високи темпове от този на Twitter и Facebook, остава проблемът, че за да излезе на печалба, Snap трябва да се възползва по-умело от възможностите за дигитална реклама, които приложението предоставя. Пазарът на дигитална реклама през тази година в САЩ се очаква да достигне 83 млрд. долара, но основната част от тези приходи се разпределят между Facebook и Google, които продължават да затвърждават доминацията си.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г. WizzAir очаква по-голяма печалба за 2020 г.

Разходите за гориво продължават да растат

18 ное 2019, 87 прочитания

Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г. Инвеститорите очакват сериозен спад на пазарите до края на 2020 г.

Технологиите, здравеопазването и енергетиката ще са едни от най-перспективните сектори, показва проучване на UBS

18 ное 2019, 178 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Uber трябва да бъде третирана като транспортна компания, смята генералният адвокат на ЕС

Решението дали компанията предоставя услуга за свързване или транспортна услуга ще бъде взето по-късно през годината

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10