Snap разочарова с първите си резултати като публична компания

Огромната загуба от 2.2 млрд. долара за тримесечието изтри близо четвърт от пазарната капитализация на компанията

Боби Мърфи (ляво) и Еван Шпигел, основатели на Snap
Боби Мърфи (ляво) и Еван Шпигел, основатели на Snap
Боби Мърфи (ляво) и Еван Шпигел, основатели на Snap    ©  Lucas Jackson
Боби Мърфи (ляво) и Еван Шпигел, основатели на Snap    ©  Lucas Jackson

Акциите на Snap, компанията разработчик на известното приложение Snapchat, се сринаха с 23% в сряда, след като обяви разочароващи резултати в първия си тримесечен отчет като публична компания, пише Reuters. Загубата за периода е 2.2 млрд. долара, а понижението на цената на акциите изтри над 6 млрд. долара от пазарната капитализация на Snap. Резултатите са много далеч от очакванията на инвеститорите от Уолстрийт, които гласуваха доверие на компанията през март при публичното предлагане, превърнало се в най-големия технологичен дебют на борсата от Facebook през 2012 г. Тогава началната цена за една акция беше 17 долара, колкото е в момента цената на акциите на Snap.

"Фактът, че Snap не успя да достигне очакванията на Уолстрийт, още по-малко да ги надмине, разочарова много хора", коментира анализаторът от BTIG Ричард Грийнфийлд. Някои инвеститори имаха надежди, че Snap ще изненада приятно при първия си доклад. На практика изненадата беше неприятна. Подобен спад в цената на акциите се случи и с Facebook, и с Twitter при представянето на първите публични резултати на фирмите. Тогава капитализацията на Twitter намаля с 24%, докато тази на Facebook спадна с 11% - все още най-големите сривове в цената на акциите в историята и на двете компании.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове