Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 11 май 2017, 15:16, 6634 прочитания

Uber трябва да бъде третирана като транспортна компания, смята генералният адвокат на ЕС

Решението дали компанията предоставя услуга за свързване или транспортна услуга ще бъде взето по-късно през годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Uber трябва да бъде третирана като транспортна компания, а не като доставчик на технологични услуги. Това мнение изрази генералния адвокат на Съда на Европейския съюз Мачей Шпунар, пише Financial Times. Макар мнението на Шпунар да няма задължителен характер, съдиите се съобразяват с него в повечето случаи. Задачата на генералните адвокати е да представят правни становища по случаи, възлагани на съдиите.

Съдебна битка


Uber се опитва да докаже в Съда на Европейския съюз в Люксембург тезата си, че не е таксиметрова или транспортна фирма. През последните години компанията от Силициевата долина се опитва да убеди регулаторите в различни страни, че не предоставя транспортна услуга, а само технологията за свързване на хора, които да споделят своето пътуване. Целта на Uber беше да не се сблъска със стриктните регулации, които се прилагат върху транспортните компании и да работи по правилата на далеч по-свободния технологичен сектор.

"Приложението на Uber трябва да бъде класифицирано като услуга в сферата на транспорта", коментира още
адвокатът. Според него Uber трябва да бъде регулирана по правилата на транспортната индустрия. Мнението му може да се разглежда като знак какво ще бъде решението на най-висшия съд на Европейския съюз по делото срещу Uber, което ще бъде разгледано в края на тази година.

По време на процеса Uber държеше на своята теза, че предоставя "услуга за информация на обществото". Според европейското законодателство една подобна услуга н
е би трябвало да има проблеми с местните власти. Съвсем различно обаче са условията по европейския закон за транспортните компании.



Окончателното решение на съда в Люксембург ще се окаже съдбоносно за всички компании от т.нар. икономика на споделянето, от приложението за настаняване на туристи в частни домове Airbnb до стартъпа за доставки на храна Deliveroo.

Знак за бъдещето

"Услугата за свързване на пътници и шофьори означава, че приложението за смартфони остава на втори план", казва адвокатът. Мнението не е официално и не представлява намеренията на съда. Подобни коментари често са игнорирани, но най-вероятно в този случай ще бъде различно. Делото срещу Uber и неяснотата около регулациите върху компанията се бави вече дълго време и тази година трябва да има окончателно решение по какви правила ще играе фирмата на Травис Каланик.

Навлизането на Uber в голяма част от Европа беше прието с много упреци, критики, стачки на таксиметровите шофьори, глоби и дори арестуване на някои от директорите на фирмата за определени градове. Други градове като Лондон приеха добре приложението и дадоха възможност то да се развие, макар и не без редица дела.


"След днешното изявление на официални лица на Европейския съд очакваме окончателното решение. Решението да бъдем обявени за транспортна компания няма да промени отношението на регулаторите спрямо нас в повечето страни от ЕС, тъй като те ни третират като такава и днес", се казва в изявлението на Uber по случая.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 635 прочитания

АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв. АЕЦ "Козлодуй" си поръчва защитни облекла за 4.1 млн. лв.

Те ще бъдат с различна степен на предпазване в зависимост от рисковете

30 мар 2020, 851 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Безкрайната вселена на Marvel

Компанията за комикси продължава да доминира боксофис класациите

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10