Uber трябва да бъде третирана като транспортна компания, смята генералният адвокат на ЕС
Решението дали компанията предоставя услуга за свързване или транспортна услуга ще бъде взето по-късно през годината
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Uber трябва да бъде третирана като транспортна компания, а не като доставчик на технологични услуги. Това мнение изрази генералния адвокат на Съда на Европейския съюз Мачей Шпунар, пише Financial Times. Макар мнението на Шпунар да няма задължителен характер, съдиите се съобразяват с него в повечето случаи. Задачата на генералните адвокати е да представят правни становища по случаи, възлагани на съдиите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
11 коментара
Наистина не разбирам, как мислят да я изкарат транспортна фирма, като явно не е...
Просто трябва да регулират преките доставчици на транспортната услуга, което е съвсем лесно, защото всичко се следи електронно и няма, как да има укриване на данъци и много по-трудно може да има други нарушения на законите.
Ако на преките изпълнители не им излиза сметката, няма да се занимават с Убер...
Чудя се, как не са погноли да лицензират oDesk, Freelancer, PeoplePerHour и др. за всички дейноси, които се договарят през тях.
Точно така - всички юбер водачи с лиценз като таксиджии и да си плащат данъците... До коментар [#1] от " tie_interceptor ":
Това не е споделяне- шофьорите в Юбер се избират и наемат, има изисквания и за автомобилите. Споделяне е blablacar например . Разликата е голяма!
До коментар [#1] от " tie_interceptor ": Хайде да не прекаляваме. Опитайте се през тези сайтове, които изреждате, да предлагате адвокатски услуги или направо частно съдебно изпълнение, без да сте адвокат или ЧСИ... Те, сайтовете, ще ви събират хонорарите, като си удържат за услугата ;)
[quote#2:"Santa_Claus"]Точно така - всички юбер водачи с лиценз като таксиджии и да си плащат данъците... [/quote]
... като бакшишите с по две-три фирми, като КООП-такситата навремето или като копърките дето никой не може да ги улови.
Ми довършвайте ги тези многоточия де.
До коментар [#4] от "Федоp Венедиктович Езеpский":
Споко, света се развива. Първо хората ще се сетят, че колите, жилищата и машинките дето притежават може да им носят доходи по схемата на Юбер, и тогава същите тези държавни органи, ще променят правилата щото хората са гласоподаватели, а гласоподавателите избират кой да седи на бюджетната хранилка...
Между другото, точно по схемата на Юбер, държавата може да прибере 100% данъци (и то с минимални разходи) от всяко платено возене, което съвсем не е така при класическите таксита. Отделно "минаването на преглед", "помпенето", "копърките", "психо"-то, "ваденето на съдимост" и останалите регулации, дето се покриват ама с кавички... Стягайте се, технологиите ще променят някои основни и традиционни правила на играта на икономика. Ако не ми вярваш, пробвай да намериш кафе "втора цедка" от гаражно кафене.
До коментар [#4] от "Федоp Венедиктович Езеpский":
Не разбрах, с какво прекалявам?
Дали ще ми свърши работата, е друг въпрос, но няма никакъв проблем да си наема всякакъв специалист през тези сайтове, стига да е регистриран там. И няма да ми удържат нищо. Не него ще му удържат...
Няма никаква принципна разлика между тия сайтове и Uber.
До коментар [#2] от "Santa_Claus":
Някой знае ли, защо толкова се дърпат властите... освен заради много силно таксиджийско лоби...
Във всички случаи е насравнимо по-лесно да се контролират шофьорите от Uber, както и пътниците де...
До коментар [#5] от "gost22":
Когато си регистриран в електронна система, местоположението ти е известно във всеки момент, всяко плащане също, всяко пътуване се оценява и коментира и всичко остава записано за неограничено време, трябва много да не искат да те уловят...
Не само на Uber трябва да позволят да работи, ами и други подобни да стимулират.
До коментар [#1] от "tie_interceptor":
Света се развива и Uber e конкурент на таксиметровите фирми и затова се опитват да го забраняват
навсякъде по света. Очевидно политиците вземат пари от такси фирмите и то в много държави.
Повечето закони ограничават свободата в бизнес развитието и ще е добре да се отменят.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.