Веригата за обувки ССС планира да открие нови магазини
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Веригата за обувки ССС планира да открие нови магазини

Генералният директор на компанията за българския и сръбския пазар Венцислав Огнянов очаква приходите на дружеството в България да нарастнат с 5% през 2017 г.

Веригата за обувки ССС планира да открие нови магазини

Полската компания смята да отвори още три обекта до една година

Деница Ватева
20154 прочитания

Генералният директор на компанията за българския и сръбския пазар Венцислав Огнянов очаква приходите на дружеството в България да нарастнат с 5% през 2017 г.

© Анелия Николова


20

трябва да станат магазините на компанията в страната в средносрочен план.

Полската верига за обувки ССС планира да разшири мрежата си от магазини в България, като в близката година ще бъдат отворени три нови обекта, а в средносрочен план се планират още седем. По този начин компанията, която в момента разполага с 10 магазина в по-големите градове, трябва да удвои броя им. Това съобщи генералният директор на компанията за българския и сръбския пазар Венцислав Огнянов.

Нови обекти

Към момента компанията разполага с пет обекта в София и по един в Русе, Плевен, Стара Загора, Пловдив и Бургас. До края на годината предстои да бъдат отворени нови магазини в софийския търговски център "Парадайз" и във Велико Търново, а след това и още един обект във Варна, съобщи Венцислав Огнянов. Всички досегашни обекти на ССС са в търговски центрове, като идеята е това да продължи. Фокусът на компанията остава уплътняването на магазинната мрежа в големите градове. Паралелно с това компанията ще развива и онлайн търговията си през сайта obuvki.bg, чрез който освен собствените марки на ССС се предлагат и други. В началото на 2016 г. компанията майка ССС купи сайта eobuwie.pl, като негови еквиваленти бяха открити и във всички държави, където компанията присъства. Към момента българският obuvki.bg има 15% дял в общия бизнес на групата в България според Огнянов. "В сайта се предлагат над 500 марки обувки", коментира той и допълни, че през онлайн търговията се продава по-голям дял обувки на други марки, докато в магазините основните продажби са на собствените марки обувки на ССС, които се произвеждат в Полша.

Слаб сезон, но силна година

Огнянов съобщи, че очакванията са през 2017 г. да бъде реализиран ръст от около 5% на приходите, макар че годината е започнала със забавяне. Данните за последните месеци показват, че има задържане на продажбите, като обяснението за това е студеното време, заради което и клиентите са ползвали по-дълго зимните си обувки и съответно са купували по-малко такива от пролетните колекции. Данните на ССС показват и интересна тенденция като цяло - въпреки че България е пазарът с най-ниска покупателна способност, в който веригата присъства, тук се реализира една от най-високите средни стойности на покупката от клиентите. Според Огнянов има високо търсене на модели от естествена кожа, заради което и делът на марките с такива обувки като Lasocki, But- S, Quazi е увеличен до 40%.

ССС стъпи на българския пазар през пролетта на 2015 г. с откриването на първи обект в София, след което и продължи с отварянето на още.

Преди няколко седмици от германския търговец на обувки Deichmann също обявиха, че продължават експанзията си в България. През месеца компанията е открила нов обект в Сливен, а през есента предстои да започне работа и още един нов в София. Така дружеството ще разполага с общо 22 магазина, десет от които са в столицата, а останалите - в други областни градове. Паралелно с това компанията е започнала и онлайн продажби на обувки.

На българския пазар присъства и aвстрийският търговец Humanic, който разполага с обекти в София, Варна, Бургас и Стара Загора.

20

трябва да станат магазините на компанията в страната в средносрочен план.

Полската верига за обувки ССС планира да разшири мрежата си от магазини в България, като в близката година ще бъдат отворени три нови обекта, а в средносрочен план се планират още седем. По този начин компанията, която в момента разполага с 10 магазина в по-големите градове, трябва да удвои броя им. Това съобщи генералният директор на компанията за българския и сръбския пазар Венцислав Огнянов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.