Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"dm България" ще открие между 8 и 10 магазина през 2017 г.; Т Market с двоен ръст на оборота през 2016 г.; "Ел Би булгарикум" увеличи печалбата си през 2016; Adidas залага отново на ретро модели; Fanta се продава в бутилка с нов дизайн

2917 прочитания

© Надежда Чипева


"dm България" ще открие между 8 и 10 магазина през 2017 г.

През 2017 г. веригата "dm България", специализирана в търговията с дрогерийни стоки, планира да открие между 8 и 10 магазина в страната, съобщи в интервю за "Капитал" Андрей Петров, председател на борда на управителите. Приоритет за компанията остават София и по-големите градове на страната, но експанзията ще продължи и в по-малките населени места. От началото на годината веригата отвори два нови филиала в София - на бул. "Черни връх" и в жк "Овча купел", и един в Разград, който е нова локация за компанията.

Успоредно с отварянето на нови магазини върви и процес на промяна на дизайна и вътрешното пространство на съществуващите филиали. Това включва по-широки коридори за пазаруване, повече светлина и по-удобна подредба на търговските регали. Половината магазини dm в страната веча са обновени, плановете са в следващите 3 години всички магазини да отговарят на тези изисквания. Важна част от развитието на компанията е и разширяването на логистичния й център в град Елин Пелин, което приключи през април. Инвестицията е за над 1.6 млн. лв., в резултат на което веригата удвои площта на центъра до близо 10 хил. кв.м.
В първата половина на финансовата 2016-2017 г., което включва периода октомври 2016 г. - март 2017 г., концернът dm отбелязва ръст на оборота в страните от Централна и Източна Европа от 8.7% до 1.167 млрд. евро. "dm България" отчита оборот от 51.6 млн. лв., което е повишение от 14.71% в сравнение с октомври 2015 г. - март 2016 г. За този период веригата отвори 4 нови магазина, с което общият брой на филиалите й в страната достигна 68.

От стъпването си на българския пазар през 2009 г. досега компанията е инвестирала над 41 млн. лв. За изминалата финансова година 1.10.2015 – 30.09.2016 г. веригата е вложила 5.4 млн. лв. в откриване на нови обекти и в модернизация на съществуващите.

Т Market с двоен ръст на оборота през 2016 г.

"Максима България" отчете двоен ръст на оборота за 2016 г. спрямо предходната година, съобщиха от дружеството. Финансовите резултати на компанията, която оперира на българския пазар чрез търговската марка Т Market, се движат нагоре за пета поредна година.

Търговският оборот на веригата през миналата година е нараснал с 22.1% до 172.9 млн. лв. без ДДС (88.4 млн. евро) в сравнение с 2015 г., когато тя е отчела ръст от 10.4% до 141.6 млн. лв. без ДДС (72.4 млн. евро). Само за миналата година инвестициите на компанията в пазара на търговия на дребно в България са надхвърлили 19.6 млн. лв. (10 млн. евро). През миналата година "Максима България" разшири търговската си мрежа в страната. Компанията отвори нови 14 супермаркета и общият им брой е достигнал 61 в 30 града.

"Максима България" е част от холдинга Maxima Grupe, който оперира вериги за търговия с бързооборотни стоки в Литва, Латвия, Естония, България и Полша. През 2016 г. българската компания отчита най-голям ръст на търговския оборот в групата. Първият обект от веригата T Market в страната отваря през 2005 г. В компанията работят над 1400 служители.

"Ел Би булгарикум" увеличи печалбата си през 2016

Държавният производител на млечни продукти "Ел Би булгарикум" е увеличил със 118% до 5.6 млн. лв. печалбата си през 2016 г., показва финансовият отчет на дружеството. Това се дължи основно на нарастването на приходите с 10% до 20.3 млн. лв. и намалението на разходите с 8% до 13.7 млн. лв.

Основните приходи на дружеството (19.5 млн. лв.) са от неговата търговска дейност (увеличение от 9% спрямо 2015). Основният дял от тях - 11.058 млн. лв., са постъпления от лицензионна дейност. Компанията има дългогодишни договорни отношения за производство на млечни продукти по българска технология с японската компания "Мейджи", от което е генерирала приходи от 10.8 млн. лв. (увеличение oт 9.5% в сравнение с 2015 г.). Подобен договор българската компания има и с финландската "Валио", който е донесъл приход от 25 хил. лв. за 2016 г. (17 хил. лв. за 2015). Компанията има и едно лицензионно споразумение на територията на страната, с което е предоставила ползването на марката "Тонус" на хасковската "БМК холдинг", от което има приход от 17 хил. лв. Фирмата предоставя и услуги за производство на ишлеме, от които има постъпления само от 2 хил. лв. за 2016.

Adidas залага отново на ретро модели

Adidas планира да увеличава продажбите си с по 40 млн. чифта спортни обувки на година, достигайки половин милиард през 2020 г. За целта производителят залага на серия, носеща името на бившия американски тенисист Stan Smith, която носи на компанията рекордни продажби в началото на 70-те години. Въпреки че e представена през 1971 г. и никога не е била спирана от производство до 2012 г., моделите с етикет Stan Smith можеше да се намерят в главно в аутлети. Сега компанията прави едно от най-големите модни завръщания в историята, като представя осъвременени модели от серията. След представянето й през 2013 г. ръстът на продажбите се увеличава с всяка следваща година. Докато през 2013 г. компанията отчита едва 3% по-големи приходи, през 2015 г. нарастването е вече 16%, а през 2016 г. достига 18%. Сериозен ръст отбелязва и серията Neo.

Fanta се продава в бутилка с нов дизайн

България е сред първите държави, в които Fanta се продава в нова спираловидна бутилка, която прави асоциация с изстискан с ръце цитрусов плод. Промяната включва и ново лого в синьо, зелено и бяло, като всеки от елементите първоначално е изрязан на ръка и след това дигитализиран, за да се запази усещането за "ръчна изработка". Целта е през следващите две години новата визия на бутилката да бъде въведена на всичките над 190 пазара, на които марката присъства.

Новият дизайн на бутилката е подложен на тест в няколко държави, вкл. Италия, където през 2016 г. печели награда за иновация в конкурса "Продукт на годината". Търговската марка Fanta е създадена в Германия през 1940 г. Името на напитката - от FANTAise (фантазирам), е избрано след вътрешен конкурс сред служители. Първоначалната визия на марката е избрана сред 30 предложения на Реймънд Лоуи, наричан по това време "бащата на индустриалния дизайн".

Рецептата на най-предпочитания Fanta вкус на портокал е създадена през 1955 г. в Неапол, като известно време се произвежда само в Италия и само с местни цитрусови съставки. В България Fanta се продава вече 24 години. Това е четвъртата най-продавана безалкохолна марка в света, съобщават от компанията.

Накратко

На 8 май отвори врати първият магазин на Lidl в Балчик. Откриването му е част от стратегията на "Лидл България" за разрастване. Това е 84-ият магазин на веригата в страната. Той разполага със 120 паркоместа и широка гама от хранителни и нехранителни стоки. Веригата инвестира и в подобряването на градската среда, като изгради модерна фитнес площадка.

Пивоварната на "Пиринско" в Благоевград вече работи с модерна пречиствателна станция. Анаеробният реактор осигурява биологично третиране на 100% от отпадните води на завода и неговият капацитет е 1500 куб.м вода дневно. Инвестицията е 5 млн. лв. и е част от дългосрочните планове на "Карлсберг България", които имат за цел да сведат замърсяването от производствения процес до минимум.

България получи общо 58 медала на 24-ото издание на "Световното по вино" – Concours Mondial de Bruxelles, което тази година се проведе във Валядолид, Испания. Тридесет и осем от тях са за червено вино, 13 за бяло и 7 за розе. Допълнително България спечели 3 награди за органично и биовино. Страната ни се нарежда на 7-о място по брой на спечелените медали след Испания, Франция, Италия, Португалия, Чили и Китай.

"dm България" ще открие между 8 и 10 магазина през 2017 г.

През 2017 г. веригата "dm България", специализирана в търговията с дрогерийни стоки, планира да открие между 8 и 10 магазина в страната, съобщи в интервю за "Капитал" Андрей Петров, председател на борда на управителите. Приоритет за компанията остават София и по-големите градове на страната, но експанзията ще продължи и в по-малките населени места. От началото на годината веригата отвори два нови филиала в София - на бул. "Черни връх" и в жк "Овча купел", и един в Разград, който е нова локация за компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK