Lavazza планира придобивания в опит да консолидира индустрията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lavazza планира придобивания в опит да консолидира индустрията

С едва 3% от глобалния пазар на производство и търговия с кафе на дребно италианската компания е далеч след Nestle и JAB, които заедно контролират повече от една трета от него.

Lavazza планира придобивания в опит да консолидира индустрията

Най-голямата група в Италия за производство и търговия с кафе е готова да вложи до 2 млрд. евро в сделки

Кирил Кирчев
8657 прочитания

С едва 3% от глобалния пазар на производство и търговия с кафе на дребно италианската компания е далеч след Nestle и JAB, които заедно контролират повече от една трета от него.

© Reuters


Целта на италианската компания е да увеличи приходите си до 2.2 млрд. евро през 2020 г. чрез сливания.

"Ако искаме да бъдем независими в този голям консолидационен процес, има само една възможност – да растем."

Антонио Баравале, главен изпълнителен директор на Lavazza

Най-голямата италианска група за производство и търговия с кафе по продажби – Lavazza, може да вложи до 2 млрд. евро в придобивания, за да продължи с глобалните си амбиции бързо да консолидира индустрията, доминирана от швейцарската Nestle и JAB, съобщава Financial Times.

Целта е растеж

"Ако искаме да бъдем независими в този голям консолидационен процес, има само една възможност – да растем. Или продаваш, или растеш, няма друга алтернатива." Това заяви главният изпълнителен директор на семейната компания Антонио Баравале. Lavazza проучва потенциални придобивания, докато в същото време компанията инвестира в увеличението на продажбите, казва той.

Базираната в Торино компания, основана през 1895 г. от Луиджи Лаваца, е третата по големина компания в света за производство и търговия с кафе според продажбите на дребно. Издигането на пазара е постигнато след серия от придобивания, включително в Дания и Франция, показват данните на Euromonitor. С едва 3% от глобалния пазар обаче италианската компания е далеч след Nestle и JAB, които заедно контролират повече от една трета от него, показват още данните на Euromonitor.

"През следващата година ще можем да потърсим други възможности", казва Баравале и добавя, че целта на групата е да постигне приходи от 2.2 млрд. евро през 2020 г. именно чрез придобивания.

Lavazza има нетни парични потоци от 700 млн. евро и ще може да привлече 1.5 млрд. евро. Така ще получи възможност за потенциални сделки до 2 млрд. евро, обяснява Баравале. "Имаме достатъчно средства за влагане по пътя си, преди да обмислим първично публично предлагане (IPO)", допълва той.

Инвестиционната компания JAB на австрийската фамилия милиардери Рейман е вложила 30 млрд. евро през последните 4 години за купуването на марки кафе, включително Keurig Green Mountain и Jacobs Douwe Egberts.

Баравале признава разликата в мащаба, но отбелязва: "Има пространство за независима трета група. Щастливи сме, че имаме един от малкото потенциални глобални брандове за кафе. Намираме се в луксозния сегмент на пазара и в сегмента на еспресото, който процъфтява."

Придобиванията дават резултат

Придобиването на Carte Noir – най-големия френски бранд за търговия с кафе на дребно, от Lavazza е довело до повишаване на приходите на групата с 29% до 1.9 млрд. евро през 2016 г. спрямо 2015 г., обяви компанията във вторник при представянето на годишните си резултати.

Новите продукти, включващи Prontissimo! - първото за групата инстантно кафе, са помогнали за ръст на органичния растеж до 4%, без да се включват придобиванията. Оперативната печалба се увеличава с 34% до 46 млн. евро.

Когато Баравале, бивш изпълнителен директор на автомобилния производител Fiat и групата за напитки Diageo, пое поста през 2011 г., 30% от продажбите на компанията идваха от чуждите пазари. През миналата година този дял е нараснал до 60%. Делът на Lavazza на вътрешния пазар се е увеличили леко до 41%. Компанията обаче може да се изправи пред конкуренцията на американската верига Starbucks, която реши да отвори първото си кафене в Милано.

"Конкуренцията вдига летвата за всички", каза Баравале, като смята, че глобалното разширяване на Starbucks е положително за групата. "Много съм щастлив, че Starbucks отваря навсякъде, тъй като все повече хора се насочват от инстантното кафе към еспресото", допълва той.

Баравале отбелязва, че Северна Америка, Германия и Северна Европа са привлекателни райони за разширяването на Lavazza. И подчертава, че честната търговия и биологичното кафе са бързо развиващи се сегменти за потенциални сливания и придобивания. "Има само едно правило - собствеността на компанията да остане в семейство Лаваца."

Целта на италианската компания е да увеличи приходите си до 2.2 млрд. евро през 2020 г. чрез сливания.

"Ако искаме да бъдем независими в този голям консолидационен процес, има само една възможност – да растем."

Антонио Баравале, главен изпълнителен директор на Lavazza

Най-голямата италианска група за производство и търговия с кафе по продажби – Lavazza, може да вложи до 2 млрд. евро в придобивания, за да продължи с глобалните си амбиции бързо да консолидира индустрията, доминирана от швейцарската Nestle и JAB, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    peternikolow avatar :-|
    Петър Николов

    Пия във офиса Лаваца на капсули и честно казано това е най-силното кафе което изобщо някога съм пил.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.