Lenovo ще се фокусира върху китайския пазар в опит да подобри резултатите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lenovo ще се фокусира върху китайския пазар в опит да подобри резултатите си

Председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин (вдясно) има амбицията да преструктурира китайската компания.

Lenovo ще се фокусира върху китайския пазар в опит да подобри резултатите си

Китайската компания предстои да се преструктирира и ще има две основни направления

5337 прочитания

Председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин (вдясно) има амбицията да преструктурира китайската компания.

© Bobby Yip


Новата структура на компанията

- Подразделение за производство на персонални компютри и умни устройства, което ще е насочено основно към крайни потребители

- Поделение за развитие на информационни услуги, насочени към бизнес клиентите

Lenovo обяви плановете си да преструктурира изцяло своя бизнес, фокусирайки сe предимно върху националния си пазар в Китай. Решението на компанията, която през първото тримесечие загуби първата си позиция на компютърния пазар, се дължи на разочароващото представяне през последните две години, пише Financial Times.

Новите структури

В една от водещите социални мрежи в Китай изпълнителният директор на Lenovo - Ян Юенцин, сподели, че компанията ще бъде реорганизирана в две отделни направления. Едното ще се фокусира върху персоналните компютри и умните устройствата, а другото ще отговаря за развитието на информационните услуги на компанията, насочени към бизнес клиентите. Ян Юенцин съобщи още, че Лиу Джун, изпълнителният директор, който осъществи придобиването на мобилната компания Motorola Mobility от Google и напусна през 2014 г., ще се завърне в Lenovo и ще ръководи потребителското подразделение на компанията.

Проблемите

Изпълнителният директор на Lenovo обясни, че за да успее компанията да се настрои спрямо светкавичните промени в сектора на мобилните технологии, тя има нужда от преструктуриране. Приоритетната цел на Lenovo ще бъде да изчисти бизнес стратегията си за Китай и да започне разработването на продукти, подходящи за азиатските пазари. В e-mail до служителите на компанията от ръководството, изтекъл в социалните мрежи, се разбира също така, че спадът с 67% в продажбите на компанията за последното тримесечие на миналата година, може да бъде компенсиран само ако тя подобри представянето си на вътрешния пазар.

Отстъпление

Lenovo, която се разрасна бързо сред придобиването на компютърния и сървърния бизнес на IBM, беше изпреварена по продажби на компютри в световен мащаб от Hewlett-Packard през първото тримесечие на тази година, показват данните на анализаторската компания IDC. Това се случва за пръв път от четири години.

Сривът за китайската компания започна, когато загуби лидерството си на американския пазар, а допълнително влияние оказва цялостното по-слабо представяне на бранша. Проблемите за компанията продължават с увеличаването на конкуренцията в Китай.

Пред Financial Times Фан Дунсин, предприемач и основател на една от най-голeмите консултантски агенции в Китай, коментира, че завръщането на Лиу Джун в ръководството на компанията ще има благоприятен ефект върху представянето й. Консултантът смята, че производителят има нужда от познат лидер, който да внесе бързи промени в структурата на компанията и да й помогне да се справи с финансовите затруднения. Той одобрява плановете на компанията да се фокусира върху пазара в Китай, обяснявайки, че индикаторите за икономически успех в сферата на технологиите вече не са свързани с успеха на една компания на западните пазари, а на китайските.

Представянето на компанията

От последния публично достъпен отчет на Lenovo, обхващащ финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на 2016 г., става ясно, че компанията е свила печалбата си с 67% на годишна база. Финансовият резултат е намалял до 98 млн. долара през тримесечието, завършило в края на декември, от 300 млн. долара година по-рано. Приходите са се понижили с 6% 12.2 млрд. долара.

Ограниченията в доставките на компоненти в индустриите, в които Lenovo оперира, повлияха на представянето ѝ в допълнение към предизвикателната макроикономическа среда и тази на глобалните пазари, посочиха тогава от компанията.

Новата структура на компанията

- Подразделение за производство на персонални компютри и умни устройства, което ще е насочено основно към крайни потребители

- Поделение за развитие на информационни услуги, насочени към бизнес клиентите

Lenovo обяви плановете си да преструктурира изцяло своя бизнес, фокусирайки сe предимно върху националния си пазар в Китай. Решението на компанията, която през първото тримесечие загуби първата си позиция на компютърния пазар, се дължи на разочароващото представяне през последните две години, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK