С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 22 май 2017, 14:45, 11133 прочитания

Саксония се превръща в новата автомобилна Силициева долина

Големите германски производители залагат на региона за бъдещата електрическа революция в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската провинция Саксония може да се окаже новата Силициева долина за производството на електрически и хибридни автомобили, пише Financial Times. Най-източният регион на страната вече "запретва ръкави", докато електрическата революция набира все по-голяма скорост. Porsche вече прави всичките си хибридни коли в провинцията, докато Volkswagen, BMW и Daimler се фокусират върху това да отговорят на Tesla и останалите стартъпи от Силициевата долина в САЩ, които продължават да диктуват модата в най-иновативния автомобилен сектор. "Саксония е пионер, когато става дума за промени в производството на автомобили", коментира Мартин Дулиг, икономически министър на провинцията. "Нашият регион има всичко, което е нужно за разрастването на тези бъдещи технологии."

Според него Саксония има голямото предимство на редица институти за разработка на нови технологии, както и концентрирани на едно място огромен брой специалисти, които дават предимство на компаниите, решили да се развиват в региона. Друг ключов фактор за развитието на Саксония ще бъде фактът, че около германско-чешката граница се намира най-голямото находище на литий в Европа. Литият е основният химикал, използван за направата на производството на автомобилни батерии.


Възраждането на Саксония

Регионът е бил иновативен рай в началото на миналия век, но след двете световни войни изпада в криза. Технологичните разработчици се връщат в региона едва след съединението на Източна и Западна Германия. За производителите на автомобили Саксония е привлекателна заради осезаемо по-ниските заплати спрямо други части на Германия. Правителствените субсидии също играят роля, като всички данъкоплатци в страната плащат "данък солидарност", чиято цел е да се достигне по-бързо икономически баланс между Източна и Западна Германия.

Volkswagen ще започне да произвежда своите електрически модели Gold през 2020 г. в завода си в Цвикау. По-рано през месеца от бранда заявиха, че се насочват към лидерската позиция сред електрическите автомобили и целта е през 2025 г. да се продават по 1 млн. електроавтомобила годишно.
"Началото ще дойде от Цвикау", казва Кай Сидлацек, финансов директор на Volkswagen за региона.



От своя страна BMW прави два от електрическите си модели - i3 и i8, в Лайпциг. Базираната в Мюнхен компания е избрала този град, защото според ръководните органи Саксония е с много по-отворено мислене, когато става дума за иновация. "В Лайпциг можеш дори да усетиш отвореността към иновацията и новите разработки", казва Ханс-Петер Кемсер, директор на завода на BMW в града.

Daimler - компанията, производител на Mercedes, от своя страна прави литиевите батерии за хибридните си коли в Каменц - град близо до Дрезден. Първият завод на фирмата отваря през 2012 г., а през следващата седмица ще бъде отворен и вторият завод. "До 2020 г. ще имаме един от най-големите заводи за автомобилни батерии в света", казва Маркъс Шаефер, директор по производство в компанията.


Фокус в бъдещето

Всеки от тези проекти е повече насочен към бъдещето, отколкото към настоящето. За разлика от Tesla, която разчита на огромно разширение на производството в кратки срокове, големите германски производители предпочитат да начертаят планове за следващото десетилетие, а не само до края на това.

За тях остава и предимството, че те вече разполагат с инфраструктурата за производството на голям брой автомобили. През миналата година Daimler, BMW и Volskwagen са продали общо над 15 млн. коли, а събраните им приходи надхвърлят 464 млрд. евро. Всяка от компаниите отбеляза рекордна печалба, докато Tesla, която продължава да расте бързо като пазарна капитализация, произведе през миналата година 76 хил. коли, направи приходи за 7 млрд. евро и отбеляза загуба от 667 млн. евро.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Опит за спасяване на "Спарки Елтос" 4 Опит за спасяване на "Спарки Елтос"

Българският емигрант Фил Филипов предлага да съживи ловешкото предприятие

18 сеп 2019, 2114 прочитания

"Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал "Теси" инвестира 7 млн. лв. в нов логистичен терминал

Съоръжението осигурява допълнителни 8000 палетни места и удвоява транспортния капацитет

18 сеп 2019, 1897 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Четири автомобилни компании ще платят 553 млн. долара заради въздушни възглавници

Все още за смяна не са върнати дори половината от колите, засегнати от скандала, започнал през 2014 г.

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател