// K2: Бизнесът / Компании
Саксония се превръща в новата автомобилна Силициева долина
Големите германски производители залагат на региона за бъдещата електрическа революция в сектора
Според него Саксония има голямото предимство на редица институти за разработка на нови технологии, както и концентрирани на едно място огромен брой специалисти, които дават предимство на компаниите, решили да се развиват в региона. Друг ключов фактор за развитието на Саксония ще бъде фактът, че около германско-чешката граница се намира най-голямото находище на литий в Европа. Литият е основният химикал, използван за направата на производството на автомобилни батерии.
Регионът е бил иновативен рай в началото на миналия век, но след двете световни войни изпада в криза. Технологичните разработчици се връщат в региона едва след съединението на Източна и Западна Германия. За производителите на автомобили Саксония е привлекателна заради осезаемо по-ниските заплати спрямо други части на Германия. Правителствените субсидии също играят роля, като всички данъкоплатци в страната плащат "данък солидарност", чиято цел е да се достигне по-бързо икономически баланс между Източна и Западна Германия.
Volkswagen ще започне да произвежда своите електрически модели Gold през 2020 г. в завода си в Цвикау. По-рано през месеца от бранда заявиха, че се насочват към лидерската позиция сред електрическите автомобили и целта е през 2025 г. да се продават по 1 млн. електроавтомобила годишно. "Началото ще дойде от Цвикау", казва Кай Сидлацек, финансов директор на Volkswagen за региона.
От своя страна BMW прави два от електрическите си модели - i3 и i8, в Лайпциг. Базираната в Мюнхен компания е избрала този град, защото според ръководните органи Саксония е с много по-отворено мислене, когато става дума за иновация. "В Лайпциг можеш дори да усетиш отвореността към иновацията и новите разработки", казва Ханс-Петер Кемсер, директор на завода на BMW в града.
Daimler - компанията, производител на Mercedes, от своя страна прави литиевите батерии за хибридните си коли в Каменц - град близо до Дрезден. Първият завод на фирмата отваря през 2012 г., а през следващата седмица ще бъде отворен и вторият завод. "До 2020 г. ще имаме един от най-големите заводи за автомобилни батерии в света", казва Маркъс Шаефер, директор по производство в компанията.
Фокус в бъдещето
Всеки от тези проекти е повече насочен към бъдещето, отколкото към настоящето. За разлика от Tesla, която разчита на огромно разширение на производството в кратки срокове, големите германски производители предпочитат да начертаят планове за следващото десетилетие, а не само до края на това.
За тях остава и предимството, че те вече разполагат с инфраструктурата за производството на голям брой автомобили. През миналата година Daimler, BMW и Volskwagen са продали общо над 15 млн. коли, а събраните им приходи надхвърлят 464 млрд. евро. Всяка от компаниите отбеляза рекордна печалба, докато Tesla, която продължава да расте бързо като пазарна капитализация, произведе през миналата година 76 хил. коли, направи приходи за 7 млрд. евро и отбеляза загуба от 667 млн. евро.
Още по темата
Daimler ще подобрява дизеловите си автомобили
Компанията ще инсталира софтуерни ъпдейти в двигателите на почти всички коли, които е продала от 2009 г.
24 юли 2017Брюксел проверява твърдения за голям автокартел в Германия
Според сп. Spiegel за това първи е проговорил Volkswagen
23 юли 2017Притежателите на личен автомобил ще стават все по-малко
Според Boston Consulting Group до 2030 г. споделеният превоз и безпилотните автомобили ще допринасят за близо 1/4 от всички изминати километри в САЩ
26 юни 2017Централноевропейската алтернатива на Силициевата долина
Дунавската долина в Словакия е амбициозен проект за развиването на технологии, насочени към потребителите
17 юни 2017Hyundai иска да настигне конкуренцията при електромобилите
Южнокорейският производител пуска на пазара електрокола с голям пробег
3 юни 2017BMW спря част от производството си заради забавени доставки от Bosch
Германската компания може да загуби милиони евро заради проблема
30 май 2017Waberer’s International готви най-голямото IPO в Унгария от 10 години
Листването на транспортната компания е знак за опитите на държавата да възроди фондовия пазар в страната
25 май 2017До 2040 г. продажбите на електромобили ще достигнат около 35% от всички, или към 41 млн. коли
20 май 2017Градовете на бъдещето вървят на ток
Ускореният спринт на електроавтомобилите неизбежно ще повлияе на шума и замърсяването в градската среда
19 май 2017Volkswagen си постави за цел лидерството при електромобилите
Компанията иска да надмине Tesla и да продава по 1 млн. електрически коли до 2025 г.
10 май 2017
Забраната за работа с операционната система на Google принуждава китайската компания да търси алтернатива
10 дек 2019, 169 прочитания

Веригата за бързо хранене Hesburger отчита солиден ръст и планира разрастване
10 дек 2019, 388 прочитания
9 дек 2019, 8735 прочитания
9 дек 2019, 4469 прочитания
9 дек 2019, 2789 прочитания
9 дек 2019, 2338 прочитания
9 дек 2019, 2103 прочитания
Все още за смяна не са върнати дори половината от колите, засегнати от скандала, започнал през 2014 г.