Европа ще конкурира Tesla с гигафабрики за батерии
Daimler започна изграждането на завод за литиево-йонни пакети


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
Ще конкурират на баба ми хвърчилото. Гагафабриката на Тесла е проект за 5 милиарда. И вече са вкарали над 1 милиард в нея. С тия 500 милиона швабите не могат да стъпят на малкото пръстче на Мъск.
Не случайно не са казали колко ще е капацитета на бъдещото им фабричле...
Този Мъскк е гига-шарлатанин, но проблема е, че самия той не го осъзнава заради патологично гига-его и др. психически отклонения...
разбира се ще има гига-сгромолясване след време...
До коментар [#2] от "V. Uzunov":
Може ли да споделите защо? Tesla и SpaceX имат съвсем реални резултати, резултатите от тестовете на Hyperloop са доста обещаващи. PayPal е основният метод за електронно разплащане в момента.
До коментар [#2] от "V. Uzunov":
на пръв поглед наистина прилича на гигашарлатанин, обаче като изгледаш едно видео как се приземява ракетата му на платформата в океана, някакси не се връзва. пусне ли тесла 3 на пазара в мащаб, не ми се мисли какво ще обясняват фолксвагените и мерцедесите на фрау Меркел :)
Интересен е въпроса от екологична гледна точка - ако допуснем че пакета батерии е висок 10 см, то от 500 000 коли батериите биха образували стълб висок 0,1x500000 = 50 км. И това само от производството на колите за сега за една година. Къде ще се дяват тези боклуци и как ще се преработват и дали е възможно това. Все въпроси с много неизвестни и да не се окаже че замърсяването от петролните продукти е детска игра в сравнение с батериите които съдържат цялата менделеева таблица ...
"очакваме да завършим локациите за гигафабрики" - какво ще рече да се завърши локация!? "Диетер", "Шаефер", абе какви неграмотни малоумници ги превеждат тези статии?
[quote#6:"croesus"] "Диетер", "Шаефер", абе какви неграмотни малоумници ги превеждат тези статии?[/quote]
Заразата на "Дневник" започва да прониква и в "Капитал"...
До коментар [#5] от "stefank":
Много хора не си дават сметка, но след няколко години ще се окаже, че ще струва луди пари утилизацията на излезли от употреба автомобилни батерии и това няма как да не се добави в цената на продукта.
Просто в момента ни го спестяват защото мащабите и сумите ще са огромни.
До коментар [#2] от " V. Uzunov ": Мъск не е шарлатанин! Но е визионер и мечтател. За това и е доста разпилян - Tesla, SpaceX, Hyperloop! Добре би било да се концентрира в една област, но той не го умее това - бълва идеи постоянно! И ги гони, тези идеи! Светът има нужда от повече като него! Вероятно ще се провали в някое от начинанията си, но това е повече от нормално!
До коментар [#8] от " abdulhazred ": Преработването на акумулатори и сега е добър бизнес. Когато акумулаторите за преработване станат многократно повече, пак ще остане добър бизнес поради мащаба, а себестойността ще падне многократно. Няма драма!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.