млн. евро допълнително ще вложи компанията в оборудване тази година, а през 2018 г. вероятно ще разшири и производствените площи.
Производителят на пружини за автомобилната индустрия "Уилям Хюз България" пусна в експлоатация нова боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие. Проектът е на стойност 1.7 млн. лв., като малко над половината от сумата е осигурена по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", а останалото е собствено финансиране.
Това е поредната инвестиция в предприятието, което английската William Hughes изгради край Пловдив преди 13 години. До края на тази година компанията планира допълнителни инвестиции в оборудване, а през следващата година вероятно ще се наложи и ново разширяване на производствените площи.
По-устойчиво
С новата линия ще се произвеждат метални елементи, които са много по-устойчиви на корозията, която причиняват солта и химикалите за обработка на пътищата през зимата. От информацията в системата за европроекти ИСУН става ясно, че досега предприятието е използвало машина втора употреба, която не е можела да постигне изискваното качество за външните детайли. "Линията е специфична за автомобилната индустрия. Използва се за интериора и по-специално за металните елементи под седалките, които трябва да са покрити със специална боя срещу корозия", обясни генералният мениджър на компанията Бен Кокс за "Капитал".
Общата инвестиция е в размер на 1.7 млн. лв. Като безвъзмездна финансова помощ по оперативната програма са осигурени малко под 1 млн. лв., а останалите 700 хил. лв. са вложение на дружеството. Договорът по "Конкурентоспособност" беше подписан в края на 2015 г. Инсталирането на самото оборудване е отнело около три месеца, като то е монтирано върху площ от около 500 кв. м в съществуващо помещение на предприятието. Боядисващата линия ще осигури 10 нови работни места, с тенденция за повече при увеличаването на поръчките за работа, уточни Кокс.
Още инвестиции
Това обаче не е последният проект на компанията, която е специализирана в производството на пружини, изделия от огъната тел и други свързани процеси като боядисване, заваряване и полагане на пластмасово покритие и работи почти изцяло за автомобилната индустрия. "През тази година планираме допълнителна инвестиция в размер на 1-1.5 млн. евро. Ще закупим нови машини за шприцване, заваръчни роботи и машини за огъване на тел", каза Кокс за "Капитал". "Очакваме също, че в началото на 2018 г. ще се наложи и допълнително разширяване на производствените помещения", добави той.
Английската компания стъпи в България през 2004 г., когато купи 10 дка земя и изгради завод в зона "Раковски" (сега част от пловдивската "Тракия икономическа зона"). Бизнесът й започна в 1000 кв. м сграда и 20 работника. В момента дружеството има изградени пет халета с обща площ над 5000 кв. м, в които работят 175 души. По думите на Кокс пазарът на работна ръка е доста конкурентен. "Все пак има хора, но те трябва да бъдат обучени, за да могат да работят на нашите машини", каза той и добави, че заводът е оборудван с 55 машини с програмно управление.
Пазар
Продуктите на "Уилям Хюз" се доставят почти в цяла Европа - Германия, Полша, Франция, Великобритания, Унгария, Чехия, Словакия, Италия, Турция, както и в Мексико, а малки количества се продават в Китай и Южна Африка, посочи Кокс. Основни клиенти на компанията са Faurecia, Johnson Controls, Proseat, Ferer, Boxmark и т.н.
Резултатите на дружеството показват ежегоден ръст на продажбите (виж таблицата). По думите на Кокс очакванията за тази година са оборът да нарасне с нови 24%.
млн. евро допълнително ще вложи компанията в оборудване тази година, а през 2018 г. вероятно ще разшири и производствените площи.
Производителят на пружини за автомобилната индустрия "Уилям Хюз България" пусна в експлоатация нова боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие. Проектът е на стойност 1.7 млн. лв., като малко над половината от сумата е осигурена по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", а останалото е собствено финансиране.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




1 коментар
Ето пример за компания, която е тук от доста време, не се оплаква и си инвестира постоянно през годините.
Можело значи