"Уилям Хюз" пусна нова линия за 1.7 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Уилям Хюз" пусна нова линия за 1.7 млн. лв.

С новата линия ще се произвеждат метални елементи, които са много по-устойчиви на корозията, която причиняват солта и химикалите за обработка на пътищата през зимата

"Уилям Хюз" пусна нова линия за 1.7 млн. лв.

Производителят на автомобилни пружини планира нова инвестиция край Пловдив до края на годината

11735 прочитания

С новата линия ще се произвеждат метални елементи, които са много по-устойчиви на корозията, която причиняват солта и химикалите за обработка на пътищата през зимата

© Уилям Хюз


1-1.5

млн. евро допълнително ще вложи компанията в оборудване тази година, а през 2018 г. вероятно ще разшири и производствените площи.

Производителят на пружини за автомобилната индустрия "Уилям Хюз България" пусна в експлоатация нова боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие. Проектът е на стойност 1.7 млн. лв., като малко над половината от сумата е осигурена по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", а останалото е собствено финансиране.

Това е поредната инвестиция в предприятието, което английската William Hughes изгради край Пловдив преди 13 години. До края на тази година компанията планира допълнителни инвестиции в оборудване, а през следващата година вероятно ще се наложи и ново разширяване на производствените площи.

По-устойчиво

С новата линия ще се произвеждат метални елементи, които са много по-устойчиви на корозията, която причиняват солта и химикалите за обработка на пътищата през зимата. От информацията в системата за европроекти ИСУН става ясно, че досега предприятието е използвало машина втора употреба, която не е можела да постигне изискваното качество за външните детайли. "Линията е специфична за автомобилната индустрия. Използва се за интериора и по-специално за металните елементи под седалките, които трябва да са покрити със специална боя срещу корозия", обясни генералният мениджър на компанията Бен Кокс за "Капитал".

Общата инвестиция е в размер на 1.7 млн. лв. Като безвъзмездна финансова помощ по оперативната програма са осигурени малко под 1 млн. лв., а останалите 700 хил. лв. са вложение на дружеството. Договорът по "Конкурентоспособност" беше подписан в края на 2015 г. Инсталирането на самото оборудване е отнело около три месеца, като то е монтирано върху площ от около 500 кв. м в съществуващо помещение на предприятието. Боядисващата линия ще осигури 10 нови работни места, с тенденция за повече при увеличаването на поръчките за работа, уточни Кокс.

Още инвестиции

Това обаче не е последният проект на компанията, която е специализирана в производството на пружини, изделия от огъната тел и други свързани процеси като боядисване, заваряване и полагане на пластмасово покритие и работи почти изцяло за автомобилната индустрия. "През тази година планираме допълнителна инвестиция в размер на 1-1.5 млн. евро. Ще закупим нови машини за шприцване, заваръчни роботи и машини за огъване на тел", каза Кокс за "Капитал". "Очакваме също, че в началото на 2018 г. ще се наложи и допълнително разширяване на производствените помещения", добави той.

Английската компания стъпи в България през 2004 г., когато купи 10 дка земя и изгради завод в зона "Раковски" (сега част от пловдивската "Тракия икономическа зона"). Бизнесът й започна в 1000 кв. м сграда и 20 работника. В момента дружеството има изградени пет халета с обща площ над 5000 кв. м, в които работят 175 души. По думите на Кокс пазарът на работна ръка е доста конкурентен. "Все пак има хора, но те трябва да бъдат обучени, за да могат да работят на нашите машини", каза той и добави, че заводът е оборудван с 55 машини с програмно управление.

Пазар

Продуктите на "Уилям Хюз" се доставят почти в цяла Европа - Германия, Полша, Франция, Великобритания, Унгария, Чехия, Словакия, Италия, Турция, както и в Мексико, а малки количества се продават в Китай и Южна Африка, посочи Кокс. Основни клиенти на компанията са Faurecia, Johnson Controls, Proseat, Ferer, Boxmark и т.н.

Резултатите на дружеството показват ежегоден ръст на продажбите (виж таблицата). По думите на Кокс очакванията за тази година са оборът да нарасне с нови 24%.

1-1.5

млн. евро допълнително ще вложи компанията в оборудване тази година, а през 2018 г. вероятно ще разшири и производствените площи.

Производителят на пружини за автомобилната индустрия "Уилям Хюз България" пусна в експлоатация нова боядисваща линия за полагане на антикорозионно покритие. Проектът е на стойност 1.7 млн. лв., като малко над половината от сумата е осигурена по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", а останалото е собствено финансиране.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    hifi_hifi avatar :-|
    hifi_hifi

    Ето пример за компания, която е тук от доста време, не се оплаква и си инвестира постоянно през годините.

    Можело значи


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK