Дигитални модели

Симфонията на сигурността; Instagram: клонингът на Snapchat; Google, асистирай ми

Криптирани съобщения

Симфонията на сигурността

Приложението за изпращане на криптирани съобщения Symphony вече официално е част от клуба на компаниите еднорози (unicorn companies) с финансова оценка от над 1 млрд. долара. Сред инвеститорите в Symphony са 15 от най-големите банки в света. Приложението разполага с над 200 000 потребители в Америка, които заплащат месечен абонамент от 15 долара. Създателите планират да превземат пет нови пазара до края на годината. Symphony приключи неотдавна третия си рунд за финансиране на стойност 63 млн. долара. Основен инвеститор бе френската банка BNP Pаribas, която ще заеме и място в борда на приложението. Много от съществуващите инвеститори като Google, Societe Generale, UBS и Merus Capital също са взели участие в рунда. До момента приложението е събрало над 229 млн. долара в рисков и дялов капитал. Основната услуга, която Symphony предлага, е криптирана комуникация между служители в големи финансови корпорации и техни външни контрагенти. Symphony е и конкурент на Slack в предлагането на платформа за вътрешнофирмена комуникация. В партньорство с консорциум от банки, включително Bank of America, BlackRock, Citibank, Deutsche Bank, HSBC, Goldman Sachs и JP Morgan, Symphony разработва специален механизъм за криптиране на информация, който отговаря на високите изисквания за анонимност във финансовия сектор. Конкурентите на Symphony са не само други приложения за изпращане на криптирани съобщения, а и системите, които банките и други финансови институции традиционно ползват, за да комуникират помежду си. Моделът е успешен, поради което анализатори от сектора очакват той скоро да бъде прилаган и в други индустрии като правната и счетоводната.
Споделяне

Instagram: клонингът на Snapchat

Instagram представи свое копие на функционалност, първоначално разработена и наложена от Snapchat. В последните месеци услугата за споделяне на снимки и видео лансира своя версия на Snapchat Stories, с която потребителите споделят кратки видеа от деня си. Ползвателите на социалната мрежа вече ще могат да пускат и изображения, върху които са поставили весели филтри. Технологията е разработена от стартъпа MSQRD, който беше придобит от Facebook през 2016 г. С лансирането на новите си предложения Instagram ще забави допълнително развитието на Snapchat. След представянето на Instagram Stories Snapchat загуби 25% от стойността на акциите си. Интересно при новата функционалност е насочеността й към по-възрастните потребители. В повечето случаи много от филтрите променят радикално лицето на потребителя, добавяйки драматичен готически грим, кучешки уши и муцуна, дяволски рога и други. Но в Instagram потребителите могат да правят по-незабележими корекции по снимките си - например да добавят дискретен грим или да променят топлината на цветовете в изображението си. Според анализатори това е ясен знак за желанието на Instagram да таргетира по-зрели клиенти, докато Snapchat се фокусира върху тийнейджърите. Представители на Instagram заявиха, че новите функционалности са разработени в отговор на реална потребителска нужда: "Видяхме, че хората искат да споделят моменти от деня си по по-артистичен и креативен начин. С новите лицеви филтри, потребителите разполагат с иновативен начин, по който да се свързват с приятелите си", съобщиха от компанията.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал