С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 27 май 2017, 12:05, 14721 прочитания

IBM се опитва да се конкурира с големите играчи в облачния сектор

Неуспех в облачните услуги би било катастрофа за компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
IBM се превръща в поредната компания, чието бъдеще зависи от успешната трансформация към облачни услуги, пише Financial Times. Досега инвеститорите от Уолстрийт вярваха, че най-лошото при преминаването към дигиталните услуги е преминало, но битката продължава и е все по-ожесточена. IBM не само трябва да работи върху разработването на своите услуги, но и да се справи с всички останали конкуренти на сектора - или иначе казано, някои от най-богатите и големи компании в света. Именно заради тази конкуренция Уорън Бъфет продаде една трета от акциите на своята Berkshire Hathaway в IBM по-рано през годината.

За момента решението на Бъфет изглежда правилно. Освен проблемите на IBM с конкуренцията и забавянето на растежа на дигиталните услуги, компанията продължава да свива маржа си. Инвеститорите все повече се притесняват, че старите технологии и услуги, които все още отговарят за над половината от приходите на IBM, се превръщат във все по-голяма тежест.


Приходите на IBM спадат вече 20 поредни тримесечия и дори за финансовите анализатори е неясно кога компанията може да се върне обратно към растеж. Надеждите, че най-трудната част от транзицията към облачни услуги е преминала, вдигнаха акциите на компанията с 50%, но вече половината от този растеж е заличен. Дори IBM реално да е преминала през най-тежката част от битката на прехода, има ли това значение, ако не се отразява върху финансовите резултати на компанията?

Публичният облак

В сърцето на теоретичния нов възход на IBM се крие "публичният облак" - нов тип компютърна архитектура, която се цели в по-ефикасно използване на централизирания хардуер срещу по-малко разходи и по-голяма гъвкавост. Тази идея може да не се окаже достатъчна, за да промени положението в компанията. В момента IBM е далечен трети играч. Това не звучи като лошо място за атакуване на върха, но Microsoft и Amazon не само са с няколко пъти по-големи приходи от облачни услуги, но и се развиват с по-бързи темпове.



Трите компании, следващи IBM по приходи от облака, също имат по-висок процент на растеж спрямо фирмата, известна като Big Blue. Salesforce, четвъртата по облачни услуги в света, вероятно няма да задържи мястото си дълго време, защото зад нея идват други два гиганта - Google и Alibaba. За последната година Google е отбелязала 93% растеж на приходите си от облачни услуги, а при Alibaba става дума за скок от почти 150%. Мястото на IBM изглежда не просто несигурно - всъщност изглежда сигурно, че няма да се задържи сред първите в сектора.


Ще останат само четири

Според представители на анализаторската фирма IDC, фирмите, които разчитат на облачни услуги, ще се превърнат в "мега облачни платформи". Разделението ще бъде на четири огромни играча и всички останали. IBM попада в групата на "всички останали". Става дума за Amazon, Microsoft, Google, Alibaba и потенциално Salesforce като пети играч, ако вдигне темповете си на растеж. Всичко това вещае лоши новини за IBM.

"IBM не може да си позволи да се провали в облачните услуги, защото това е центърът на всичко, което компанията прави", коментира Глен О'Донъл, анализатор във Forrester Research. "Трябва да проработи, колкото и болезнено да е за тях."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 478 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 499 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Слънчево лято

България ще посрещне повече туристи това лято, а кадровата криза в сектора вероятно ще доведе до рекорден внос на работници

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10