С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 27 май 2017, 12:05, 14868 прочитания

IBM се опитва да се конкурира с големите играчи в облачния сектор

Неуспех в облачните услуги би било катастрофа за компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
IBM се превръща в поредната компания, чието бъдеще зависи от успешната трансформация към облачни услуги, пише Financial Times. Досега инвеститорите от Уолстрийт вярваха, че най-лошото при преминаването към дигиталните услуги е преминало, но битката продължава и е все по-ожесточена. IBM не само трябва да работи върху разработването на своите услуги, но и да се справи с всички останали конкуренти на сектора - или иначе казано, някои от най-богатите и големи компании в света. Именно заради тази конкуренция Уорън Бъфет продаде една трета от акциите на своята Berkshire Hathaway в IBM по-рано през годината.

За момента решението на Бъфет изглежда правилно. Освен проблемите на IBM с конкуренцията и забавянето на растежа на дигиталните услуги, компанията продължава да свива маржа си. Инвеститорите все повече се притесняват, че старите технологии и услуги, които все още отговарят за над половината от приходите на IBM, се превръщат във все по-голяма тежест.


Приходите на IBM спадат вече 20 поредни тримесечия и дори за финансовите анализатори е неясно кога компанията може да се върне обратно към растеж. Надеждите, че най-трудната част от транзицията към облачни услуги е преминала, вдигнаха акциите на компанията с 50%, но вече половината от този растеж е заличен. Дори IBM реално да е преминала през най-тежката част от битката на прехода, има ли това значение, ако не се отразява върху финансовите резултати на компанията?

Публичният облак

В сърцето на теоретичния нов възход на IBM се крие "публичният облак" - нов тип компютърна архитектура, която се цели в по-ефикасно използване на централизирания хардуер срещу по-малко разходи и по-голяма гъвкавост. Тази идея може да не се окаже достатъчна, за да промени положението в компанията. В момента IBM е далечен трети играч. Това не звучи като лошо място за атакуване на върха, но Microsoft и Amazon не само са с няколко пъти по-големи приходи от облачни услуги, но и се развиват с по-бързи темпове.



Трите компании, следващи IBM по приходи от облака, също имат по-висок процент на растеж спрямо фирмата, известна като Big Blue. Salesforce, четвъртата по облачни услуги в света, вероятно няма да задържи мястото си дълго време, защото зад нея идват други два гиганта - Google и Alibaba. За последната година Google е отбелязала 93% растеж на приходите си от облачни услуги, а при Alibaba става дума за скок от почти 150%. Мястото на IBM изглежда не просто несигурно - всъщност изглежда сигурно, че няма да се задържи сред първите в сектора.


Ще останат само четири

Според представители на анализаторската фирма IDC, фирмите, които разчитат на облачни услуги, ще се превърнат в "мега облачни платформи". Разделението ще бъде на четири огромни играча и всички останали. IBM попада в групата на "всички останали". Става дума за Amazon, Microsoft, Google, Alibaba и потенциално Salesforce като пети играч, ако вдигне темповете си на растеж. Всичко това вещае лоши новини за IBM.

"IBM не може да си позволи да се провали в облачните услуги, защото това е центърът на всичко, което компанията прави", коментира Глен О'Донъл, анализатор във Forrester Research. "Трябва да проработи, колкото и болезнено да е за тях."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 543 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 468 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Слънчево лято

България ще посрещне повече туристи това лято, а кадровата криза в сектора вероятно ще доведе до рекорден внос на работници

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10