IBM се опитва да се конкурира с големите играчи в облачния сектор
Неуспех в облачните услуги би било катастрофа за компанията
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
IBM се превръща в поредната компания, чието бъдеще зависи от успешната трансформация към облачни услуги, пише Financial Times. Досега инвеститорите от Уолстрийт вярваха, че най-лошото при преминаването към дигиталните услуги е преминало, но битката продължава и е все по-ожесточена. IBM не само трябва да работи върху разработването на своите услуги, но и да се справи с всички останали конкуренти на сектора - или иначе казано, някои от най-богатите и големи компании в света. Именно заради тази конкуренция Уорън Бъфет продаде една трета от акциите на своята Berkshire Hathaway в IBM по-рано през годината.
За момента решението на Бъфет изглежда правилно. Освен проблемите на IBM с конкуренцията и забавянето на растежа на дигиталните услуги, компанията продължава да свива маржа си. Инвеститорите все повече се притесняват, че старите технологии и услуги, които все още отговарят за над половината от приходите на IBM, се превръщат във все по-голяма тежест.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Можеби някой все още си спомня че АйБиЕм означава Интернешънъл Бизнес Машийн - от времето когато започват като компания за пишещи машини. Показателно е, че когато зарежеш това в което си най-добър резултатите не са добри.
"В момента IBM е далечен трети играч. Това не звучи като лошо място за атакуване на върха, но Microsoft и Amazon не само са с няколко пъти по-големи приходи от облачни услуги, но и се развиват с по-бързи темпове."
IBM е далечен не трети , а четвърти играч. Общо взето на пазара на т.н. public clouds Amazon са далеч напред с 31% пазарен дял, следвани от Microsoft с 11%, Google имат около 8%, а IBM държат около 7%.
До коментар [#2] от "agile":
Ай Би Ем не се опитва да се конкурира директно, а търси предимство в управлението на облачни хибридни архитектури, когнитивни среди, Интернет на нещата и др. и това е позициониране, което дава добър шанс.
С това ръководство толкова. Някой спомня ли си че, за Компанията работеха най-къдърните инженери. Нортън и Макафи бяха там.
Сега сигурно е пълно с лаладжии. Жалко.
Старата "стража" се смени и в Майкрософт. Може би е време и CEO-то на IBM да се смени?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.