Собственикът на Volvo придобива мажоритарен дял в Lotus
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Volvo придобива мажоритарен дял в Lotus

Lotus произвеждат луксозни автомобили и имат отбор във Формула 1

Собственикът на Volvo придобива мажоритарен дял в Lotus

Очакванията са китайската Geely да върне към печалба британската компания за спортни автомобили

10686 прочитания

Lotus произвеждат луксозни автомобили и имат отбор във Формула 1

© Reuters


Китайският производител на автомобили и собственик на Volvo – Geely, ще получи 51% дял в Lotus като част от сделката с Proton. Придобиването, което се очаква да се осъществи през юли, ще позволи на Geely да вземе 49.9% от акциите в най-големия малайзийски производител на автомобили Proton, съобщава Financial Times. Като част от сделката базираната в Ханджоу компания ще закупи мажоритарен дял в Lotus, дъщерна компания на Proton от 1996 г.

Нов живот за Lotus

Анализаторите очакват, че сделката между Geely и Proton ще вдъхне нов живот на марката, притежател на титла от Формула едно. За последната година Lotus е продала 1584 автомобила, което е с 242 по-малко спрямо предходната.

Британската компания за спортни автомобили Lotus, която регистрира загуба от 27.6 млн. паунда през финансовата година, завършила на 31 март 2016 г., е лидер в производството на съставни леки материали, които се използват в разработването на спортни автомобили.

Според Даниел Дунхуей Ли, главен финансов директор на холдинговата група Geely, опитът, който компанията е получила чрез придобиването и възстановяването на марката Volvo, ще послужи на Geely при разкриването на потенциала на Lotus. По думите на Ли Geely ще се опита да върне британския производител към печалбата чрез активно разработване на нови технологии и тяхното разпространение.

Отправна точка към Азия

Според Ял Джан, директор на консултантската фирма Automotive Foresight, Geely ще използва придобиването на малайзийската Proton, за да си осигури търговски канали за разпространение на продукцията си в Малайзия и Тайланд, където Proton вече има установена търговска мрежа. По думите на Джан тези пазари са изключително привлекателни поради бързото им развитие, но и летвата там е сериозно завишена от вече навлезлите на пазара японски автомобили.

От изявлението на Geely се разбира, че сделката с Proton тепърва трябва да бъде одобрена от китайските регулатори, a цената все още е обект на преговори.

Възможност и за Proton

Сделката също така ще осигури достъп на Geely до предприятията на Proton, които могат да произвеждат автомобили с десен волан. По пътя към придобиването китайската компания трябваше да се пребори с френската PSA Group, собственик на Peugeot, която беше един от кандидатите за придобиването на малайзийския производител. От друга страна, дъщерната компания на Proton – Lotus, e възможност за Geely да разшири портфолиото си в класа на луксозните спортни автомобили.

От известно време Proton имаше нужда от чуждестранен партньор, който да му помогне да възстанови дела си на малайзийския пазар, който за последната година спадна с 15% благодарение на сериозната конкуренция главно от страна на японските автомобили. През 2013 г. компанията си беше поставила цел да произвежда по 500 хил. коли до 2017 г., но броят едва достигна малко над 150 хил. през 2016 г.

Китайският производител на автомобили и собственик на Volvo – Geely, ще получи 51% дял в Lotus като част от сделката с Proton. Придобиването, което се очаква да се осъществи през юли, ще позволи на Geely да вземе 49.9% от акциите в най-големия малайзийски производител на автомобили Proton, съобщава Financial Times. Като част от сделката базираната в Ханджоу компания ще закупи мажоритарен дял в Lotus, дъщерна компания на Proton от 1996 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.