С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 май 2017, 17:09, 14946 прочитания

"Теси" започна да изнася своя "умен бойлер" на три пазара

Компанията ще инвестира 8 млн. лв. през тази година в нови технологии и разширяване на производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От месец българската компания "Теси" продава на три европейски пазара (Холандия, Словакия, Испания) най-новия си продукт - електрическия "умен бойлер" Modeco Cloud, който може да бъде управляван дистанционно чрез мобилно устройство. Това се случва веднага след задграничната промоция на изделието на световно изложение във Франкфурт през март т.г. "Необходимо е време за езикова адаптация, но до края на годината бойлерът ще се продава във всички 50 държави, на които присъства дружеството", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев, съсобственик на "Фикосота холдинг", част от който е и "Теси".

Поредица от нововъведения


"Теси" е едната от двете компании в Европа, произвеждащи електрически бойлери, които стават част от "умния дом", уточни Димитър Василев, мениджър продуктово и бизнес развитие. Технологията позволява настройване на уреда от разстояние - кога да се включи, температура на водата и др. Бойлерът може да следи ежедневния ритъм на живот в семейството и да избира режима на работа, така че да пести енергия. Калкулатор показва потребеното количество енергия за избран период от време.
Разработването на Modeco Cloud продължило няколко години. "В тази най-нова серия са вградени всички продуктови нововъведения, разработени през годините от "Теси". Сред тях са технологията INSUTECH Plus за равномерно разпределяне на изолацията, благодарение на което се постигат ниски енергийни загуби и висок клас на енергийната ефективност", обясни Димитър Василев. По думите му в бойлерите Modeco Cloud са използвани и два патента на "Теси". "Първият е PISTON ефектът – иновативно решение за конструкция на струйника, което управлява смесването на топлата и студена вода и по този начин осигурява до 15% повече топла вода, и вграденият турболатор, увеличаващ скоростта на преноса на топлина между топлообменника и водата за битови нужди с до 26%", посочи Василев.

Какво предстои

На българския пазар Modeco Cloud е познат от 10 януари т.г.
Става въпрос за нишов продукт – цената му на дребно е около 400 лв. за 80 л, но мениджърският екип е оптимист за продажбите. Това е вторият "умен уред", разработен от компанията, след електрическия конвектор с интернет управление, който е на пазара от няколко години. "Неговите продажби достигнаха 20% пазарен дял на втората година от активното му предлагане", уточни Христо Славов, директор направление "Отопление".
"Тази година "Теси" ще инвестира над 8 млн. лв. в нови технологии и в разширяване на съпътстващо производство в базата си в Шумен", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев. По думите му визията на дружеството да се развива в областта на Internet of Things категорията ("интернет на нещата") е дългосрочна. "До три години цялата гама продукти на "Теси", която включва над 300 кода, ще бъде допълнена с нови изделия, които ще се управляват от разстояние чрез мобилно приложение", заяви Кюркчиев.



Сериозен ръст на приходите

Миналата година компанията инвестира 15 млн. лв. в нов завод на площадката си в Шумен, което й позволи да удвои производствения си капацитет до 1.2 млн. бойлера годишно. За 2016 г. отчита 91.568 млн. лв. приходи (81.847 млн. лв. за 2015) и 4.636 млн. лв. печалба (4.252 млн. лв. за 2015). Основната цел на "Теси" е през следващите 3 години да се утвърди като третия най-голям производител на електрически бойлери в Европа, обявиха от мениджърския екип.
"Теси" е създадена през 1990 г. и е част от "Фикосота холдинг" на Жечко и Красен Кюркчиеви. Дружеството разполага с пет завода – три в Шумен и два в Смядово, където работят около 750 души. По данни на компанията "Теси" е най-големият български и четвъртият по големина европейски производител на електрически бойлери, бойлери с индиректно нагряване и отоплителни уреди за дома. Дружеството продава своята продукция в повече от 50 страни на 4 континента. В България има 40% пазарен дял при електрическите бойлери и при отоплителните уреди.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Honda ще затвори завода си във Великобритания Honda ще затвори завода си във Великобритания

Компанията ще пренасочи сглобяването на коли за европейския пазар в Япония заради облекченията на търговското споразумение между Брюксел и Токио

19 фев 2019, 101 прочитания

Ирландски гигант в производство на опаковки купува завода в Луковит 1 Ирландски гигант в производство на опаковки купува завода в Луковит

Smurfit Kappa планира да придобие производителя на велпапе "Витавел"

18 фев 2019, 1824 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
100 млн. евро e инвестицията в логистичния център на Jysk в Божурище

Очаква се той да заработи до две години

Касов трилър. От НАП

Стотици хиляди фирми няма как да спазят новите правила навреме, а държавата мисли да даде само малка отсрочка

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Ирландски гигант в опаковките купува завод в Луковит, сделка за офис сграда за 60 млн. лв., Coca-Cola HBC придобива сръбски производител на храни

Емисия

DAILY @7AM // 19.02.2019 Прочетете