С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 30 май 2017, 17:09, 15823 прочитания

"Теси" започна да изнася своя "умен бойлер" на три пазара

Компанията ще инвестира 8 млн. лв. през тази година в нови технологии и разширяване на производството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От месец българската компания "Теси" продава на три европейски пазара (Холандия, Словакия, Испания) най-новия си продукт - електрическия "умен бойлер" Modeco Cloud, който може да бъде управляван дистанционно чрез мобилно устройство. Това се случва веднага след задграничната промоция на изделието на световно изложение във Франкфурт през март т.г. "Необходимо е време за езикова адаптация, но до края на годината бойлерът ще се продава във всички 50 държави, на които присъства дружеството", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев, съсобственик на "Фикосота холдинг", част от който е и "Теси".

Поредица от нововъведения


"Теси" е едната от двете компании в Европа, произвеждащи електрически бойлери, които стават част от "умния дом", уточни Димитър Василев, мениджър продуктово и бизнес развитие. Технологията позволява настройване на уреда от разстояние - кога да се включи, температура на водата и др. Бойлерът може да следи ежедневния ритъм на живот в семейството и да избира режима на работа, така че да пести енергия. Калкулатор показва потребеното количество енергия за избран период от време.
Разработването на Modeco Cloud продължило няколко години. "В тази най-нова серия са вградени всички продуктови нововъведения, разработени през годините от "Теси". Сред тях са технологията INSUTECH Plus за равномерно разпределяне на изолацията, благодарение на което се постигат ниски енергийни загуби и висок клас на енергийната ефективност", обясни Димитър Василев. По думите му в бойлерите Modeco Cloud са използвани и два патента на "Теси". "Първият е PISTON ефектът – иновативно решение за конструкция на струйника, което управлява смесването на топлата и студена вода и по този начин осигурява до 15% повече топла вода, и вграденият турболатор, увеличаващ скоростта на преноса на топлина между топлообменника и водата за битови нужди с до 26%", посочи Василев.

Какво предстои

На българския пазар Modeco Cloud е познат от 10 януари т.г.
Става въпрос за нишов продукт – цената му на дребно е около 400 лв. за 80 л, но мениджърският екип е оптимист за продажбите. Това е вторият "умен уред", разработен от компанията, след електрическия конвектор с интернет управление, който е на пазара от няколко години. "Неговите продажби достигнаха 20% пазарен дял на втората година от активното му предлагане", уточни Христо Славов, директор направление "Отопление".
"Тази година "Теси" ще инвестира над 8 млн. лв. в нови технологии и в разширяване на съпътстващо производство в базата си в Шумен", уточни за "Капитал" Жечко Кюркчиев. По думите му визията на дружеството да се развива в областта на Internet of Things категорията ("интернет на нещата") е дългосрочна. "До три години цялата гама продукти на "Теси", която включва над 300 кода, ще бъде допълнена с нови изделия, които ще се управляват от разстояние чрез мобилно приложение", заяви Кюркчиев.



Сериозен ръст на приходите

Миналата година компанията инвестира 15 млн. лв. в нов завод на площадката си в Шумен, което й позволи да удвои производствения си капацитет до 1.2 млн. бойлера годишно. За 2016 г. отчита 91.568 млн. лв. приходи (81.847 млн. лв. за 2015) и 4.636 млн. лв. печалба (4.252 млн. лв. за 2015). Основната цел на "Теси" е през следващите 3 години да се утвърди като третия най-голям производител на електрически бойлери в Европа, обявиха от мениджърския екип.
"Теси" е създадена през 1990 г. и е част от "Фикосота холдинг" на Жечко и Красен Кюркчиеви. Дружеството разполага с пет завода – три в Шумен и два в Смядово, където работят около 750 души. По данни на компанията "Теси" е най-големият български и четвъртият по големина европейски производител на електрически бойлери, бойлери с индиректно нагряване и отоплителни уреди за дома. Дружеството продава своята продукция в повече от 50 страни на 4 континента. В България има 40% пазарен дял при електрическите бойлери и при отоплителните уреди.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Novartis получи одобрение за най-скъпото лекарство в света Novartis получи одобрение за най-скъпото лекарство в света

Федералната агенция по храните и лекарствата в САЩ даде зелена светлина на медикамент за спинална мускулна атрофия, чиято цена е 2.1 млн. долара

27 май 2019, 406 прочитания

Американската пощенска служба започва тестове с автономни камиони Американската пощенска служба започва тестове с автономни камиони

Очаква се с тях времето за доставка и разходите да бъдат намалени

27 май 2019, 424 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
100 млн. евро e инвестицията в логистичния център на Jysk в Божурище

Очаква се той да заработи до две години

Как се гласува днес

Преференциите имат нови номера, машинното гласуване не е толкова трудно

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си